• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    56680 visningar
    354 svar
    354
    56680

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • mariat­h
    Äldre 19 Feb 11:08

    Nu är bröllopsresan bokad och klar! CoolNu kan jag släppa det. Om nyfiken tar överhanden ska vi bo på detta ställe :
    www.booking.com/hotel/th/santhiya-resort-and-spa.sv.html

    Två veckor, utan barn och utan en massa måsten, förutom att umgås så mycket som möjligt och dyka och snorkla och bada bubbelbad och så vidare :D

    Jag och äldsta dottern hade pyssel-dag igår. Vi pysslade askar att sätta ris i till kyrkan. Och så blev vi av med en del tapetrester från renoveringen Cool

    Vi har vår vigselakt klart planerad.
    Sångerna blir: Utan dina andetag - Kent och Av längtan till dig - Cajsa-Stina Åkerström. Ingångsmusik blir Trumpet volontary(känner några musiker från min tid i blåsorkester-sammanhang, så en kille ska spela trumpet i den). Utgångsmusik brudmarsch från Delsbo.
    Psalm blir Den blomstertid nu kommer.

    Lordoz: Vilken fin klänning! Blir den vit, eller ivory eller något helt annat?

    Ujja, jo det drar ihop sig nu. inte många veckor kvar. Ni hinner ju vara gifta några veckor innan jag gifter mig förstås..

  • Äldre 19 Feb 21:21

    Lordoz - vilken fin klänning du hittat!! Ni kommer vara supersnygga på er stora dag! och en kostym kan man använda vid fler tillfällen framöver. Idag åkte ut till affären där vi ska hyra frack till mannen, men när vi kom dit så hade de semesterstängt. Tanken var att min blivande skulle provat ut rätt storlek. Men vi får göra ett nytt försök i nästa vecka.

    Ang nagelbitandet - det är svårt att låta bli, särskilt när det är lite oroligt runt omkring en. Men naglarna är kanske inte det viktigaste den dagen?!

    I slutet av förra veckan ringde mannen kyrkan, så nu fick vi veta vem som blir vår präst. Så nu ska vi ta kontakt med henne och boka en träff. Vi har tänkt ha två psalmer (har förstått att man brukar ha minst 2?!) Sen ska min syster sjunga  Utan dina andetag - fast inte Kents version utan det blir Carolina Wallin Perez version. Ingång och utgång har vi inte riktigt bestämt. Utgång har vi funderat lite på ett stycke från Ronja Rövardotter.
    Mariath - vigs ni i kyrkan? Har ni träffat er präst/vigselförättare?
    Lordoz - hur har ni tänkt lägga upp er vigsel?

    Mariath - ert resmål såg helt underbart ut!! Man blev ju supersugen Vi har inte alls börjat titta på resor än. Jag tror vi avvaktar och ser hur mycket vi får i bidrag på bröllopet. Vi har önskat oss bidrag till resan istället för andra presenter. 
     

  • oijbc
    Äldre 20 Feb 00:52

    Ni verkar allihopa ha så bra koll på läget! Här är det en vecka kvar till osa och jag längtar verkligen till vi kan börja sätta igång med bordsplacering osv. Vi var in och "betalade" bröllopsresan förra veckan! Vi hade ju sån tur att vi vann resor för några månader sen så vi har bestämt oss för en lyxvecka i New York som alltid har varit ett drömresmål för oss båda. Vi åker direkt från festen till Arlanda och sover på hotell där för att flyga morgonen efter! Det är inte alls långt kvar nu tjejer!

  • lordoz
    Äldre 20 Feb 12:31
    mariath skrev 2013-02-19 11:08:27 följande:
    Nu är bröllopsresan bokad och klar! CoolNu kan jag släppa det. Om nyfiken tar överhanden ska vi bo på detta ställe :
    www.booking.com/hotel/th/santhiya-resort-and-...

    Två veckor, utan barn och utan en massa måsten, förutom att umgås så mycket som möjligt och dyka och snorkla och bada bubbelbad och så vidare :D

    Jag och äldsta dottern hade pyssel-dag igår. Vi pysslade askar att sätta ris i till kyrkan. Och så blev vi av med en del tapetrester från renoveringen Cool

    Vi har vår vigselakt klart planerad.
    Sångerna blir: Utan dina andetag - Kent och Av längtan till dig - Cajsa-Stina Åkerström. Ingångsmusik blir Trumpet volontary(känner några musiker från min tid i blåsorkester-sammanhang, så en kille ska spela trumpet i den). Utgångsmusik brudmarsch från Delsbo.
    Psalm blir Den blomstertid nu kommer.

    Lordoz: Vilken fin klänning! Blir den vit, eller ivory eller något helt annat?

    Ujja, jo det drar ihop sig nu. inte många veckor kvar. Ni hinner ju vara gifta några veckor innan jag gifter mig förstås..
    Vilket underbart resmål och underbart hotell! Tror det är perfekt att åka dit i november med..

    Skönt att vigselakten är färdigplanerad. Och tack för att du delade med dig av er musik, vi har inte riktigt fått till musiken här hemma ännu...
  • lordoz
    Äldre 20 Feb 12:33
    mariath skrev 2013-02-19 11:08:27 följande:
    Lordoz: Vilken fin klänning! Blir den vit, eller ivory eller något helt annat?

    Ujja, jo det drar ihop sig nu. inte många veckor kvar. Ni hinner ju vara gifta några veckor innan jag gifter mig förstås..
    Glömde ju svara på din fråga! :)

    Klänningen blir vit, med guldbroderi.. Så kommer sambon ha antingen röd slips för att matcha mitt halsband eller guldslips för att matcha klänningen... Vi vet inte riktigt där...

    VAd tycker ni??
  • mariat­h
    Äldre 20 Feb 13:00

    Tack! Vad kul att ni gillade resmålet. Vi hoppas att det är lika härligt som det ser ut! Skrattande

    lordoz: Jag tror att du kommer att se ut som en prinsessa i den klänningen :D

    Vi har också önskat oss bidrag till resa. Men vi tänkte att vi tar det som resekassa istället. Kostar nog en hel del att vara där med :)

    Jag tyckte att vi hade det mesta under kontroll. Då börjar gubben igår vkäll, att prata om att vi måste fundera på brudvalsen (han som inte ens tycker om eller kan dansa) ojoj. Vad ska man välja??

    Nu är alla ris-askar klart vikna. Nu är det bara resten kvar.

    Jag har hållit på och kollat skor på ebay idag. Jag måste säga att det är svårt, när man har mega fötter och inte vill ha höga klackar... det verkar som att man i USA har storlek 37 och vill ha 15 cm klackar Gråter

    Jag beställde tyll, mörklila sådant, borde komma imorgon eller övermorgon. Vi ska sätta det som löpare på borden. (Vi har lila, rosa och vitt som färgtema)

  • Äldre 20 Feb 21:22
    oijbc skrev 2013-02-20 00:52:04 följande:
    Ni verkar allihopa ha så bra koll på läget! Här är det en vecka kvar till osa och jag längtar verkligen till vi kan börja sätta igång med bordsplacering osv. Vi var in och "betalade" bröllopsresan förra veckan! Vi hade ju sån tur att vi vann resor för några månader sen så vi har bestämt oss för en lyxvecka i New York som alltid har varit ett drömresmål för oss båda. Vi åker direkt från festen till Arlanda och sover på hotell där för att flyga morgonen efter! Det är inte alls långt kvar nu tjejer!
    Det känns skönt när man fått in alla svar. Så vet man hur många som kommer, och kan börja med bordsplacering mm. 

    Låter inte fel med New York! Stannar ni en vecka? 
  • Äldre 20 Feb 21:29
    lordoz skrev 2013-02-20 12:33:05 följande:
    Glömde ju svara på din fråga! :)

    Klänningen blir vit, med guldbroderi.. Så kommer sambon ha antingen röd slips för att matcha mitt halsband eller guldslips för att matcha klänningen... Vi vet inte riktigt där...

    VAd tycker ni??
    Spontant hade jag nog valt guldslips, (men det är min smak)
  • Äldre 20 Feb 21:34
    mariath skrev 2013-02-20 13:00:11 följande:
    Tack! Vad kul att ni gillade resmålet. Vi hoppas att det är lika härligt som det ser ut! Skrattande

    lordoz: Jag tror att du kommer att se ut som en prinsessa i den klänningen :D

    Vi har också önskat oss bidrag till resa. Men vi tänkte att vi tar det som resekassa istället. Kostar nog en hel del att vara där med :)

    Jag tyckte att vi hade det mesta under kontroll. Då börjar gubben igår vkäll, att prata om att vi måste fundera på brudvalsen (han som inte ens tycker om eller kan dansa) ojoj. Vad ska man välja??

    Nu är alla ris-askar klart vikna. Nu är det bara resten kvar.

    Jag har hållit på och kollat skor på ebay idag. Jag måste säga att det är svårt, när man har mega fötter och inte vill ha höga klackar... det verkar som att man i USA har storlek 37 och vill ha 15 cm klackar Gråter

    Jag beställde tyll, mörklila sådant, borde komma imorgon eller övermorgon. Vi ska sätta det som löpare på borden. (Vi har lila, rosa och vitt som färgtema)
    Vi har inte hunnit öva så mycket på brudvals. Men i helgen bestämde vi att vi ska dansa till "Av längtan till dig". Känns som att den går lagom fort. Det var väl den ni skulle ha i kyrkan?

    Det är svårt med skor. Jag är verkligen ingen skomänniska, hatar att köpa skor. Hittade dock ett par skor som jag fastnade för, mörklila. och de var jättesköna. Köpte dem, så nu ska jag prova dem till klänningen. 

    Det är lite som julafton när man väntar på allt man beställt
  • lordoz
    Äldre 21 Feb 18:31
    Stoxoz skrev 2013-02-19 21:21:58 följande:
    Lordoz - vilken fin klänning du hittat!! Ni kommer vara supersnygga på er stora dag! och en kostym kan man använda vid fler tillfällen framöver. Idag åkte ut till affären där vi ska hyra frack till mannen, men när vi kom dit så hade de semesterstängt. Tanken var att min blivande skulle provat ut rätt storlek. Men vi får göra ett nytt försök i nästa vecka.

    Ang nagelbitandet - det är svårt att låta bli, särskilt när det är lite oroligt runt omkring en. Men naglarna är kanske inte det viktigaste den dagen?!

    I slutet av förra veckan ringde mannen kyrkan, så nu fick vi veta vem som blir vår präst. Så nu ska vi ta kontakt med henne och boka en träff. Vi har tänkt ha två psalmer (har förstått att man brukar ha minst 2?!) Sen ska min syster sjunga  Utan dina andetag - fast inte Kents version utan det blir Carolina Wallin Perez version. Ingång och utgång har vi inte riktigt bestämt. Utgång har vi funderat lite på ett stycke från Ronja Rövardotter.
    Mariath - vigs ni i kyrkan? Har ni träffat er präst/vigselförättare?
    Lordoz - hur har ni tänkt lägga upp er vigsel?

    Mariath - ert resmål såg helt underbart ut!! Man blev ju supersugen Vi har inte alls börjat titta på resor än. Jag tror vi avvaktar och ser hur mycket vi får i bidrag på bröllopet. Vi har önskat oss bidrag till resan istället för andra presenter. 
    Känner att jag ligger lite efter med att svara... All ledig tid går till att sova eller pyssla just nu... senaste idén är att ge gästerna en ask med praliner var... Så en vän till mig ska göra pralinerna, och jag ska göra askarna... Bara 50 st... :)
    Kan tillägga att jag inte är klar med virkandet heller... så det är massor kvar.. och ingen tid alls tycker jag.. Imorgon börjar jag dock inte jobba förrän 16, så då ska jag pyssla mellan 11 - 15 i alla fall.. Och nästa fredag har jag tagit semester, så då ska jag med pyssla innan vi sent på kvällen ta bussen till Tyskland för att handla sprit...

    Ja, klänningen är verkligen underbar... Blir mer och mer förälskad i den varje dag... Hoppas bara att den är underbar när den väl kommer hem med...

    Nej, naglarna är långt ifrån det viktigaste... Däremot så kommer väl folk vilja se ringen, och det är det ju bra om naglarna ser bra ut med... :)

    Tjafset på jobbet har tagit en lite lugnare nivå nu... Eller rättare sagt: Jag har gett upp och orkar inte sätta emot mer så därför har det blivit lugnare. Men däremot så kommer jag lägga lite tid framöver på att söka nytt jobb istället... Trist, men sant! Vill inte jobba på ett ställe där cheferna omplacerar sina anställda utan att fråga dem vad de vill..

    Låter bra att ni har fått kontakt med prästen med.. :) Och det låter som ett bra upplägg med två psalmer..

    Jag tror man brukar ha gemensam sång på psalmerna.. Men hur tänker ni vid en borgerlig vigsel? Ska man ha nån eller några låtar med gemensam sång där med?? Jag tycker det, min sambo tycker inte...

    Jag skulle vilja ha följande upplägg (men har inte diskuterat igenom det med sambon än)
    Bildspel med musik
    Ingång av oss
    Vigselförrättaren hälsar oss välkomna och sånt
    En kompis spelar och sjunger en sång
    Vigselförrättaren läser en dikt
    En kompis spelar och sjunger en sång
    Vigselakt med ringar och kyss

    Men jag vet inte... jisses så svårt det är...
Svar på tråden April 2013