• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57833 visningar
    354 svar
    354
    57833

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • lordoz
    Äldre 7 Feb 19:58
    mariath skrev 2013-02-06 07:53:46 följande:
    Ojoj, vad ni andra ligger i. Vi har slopat idén med askar. Jag tror inte att jag orkar vika 60 askar.
    Däremot har jag också fastnat för en schalins ring, Nova i vitt guld. Men jag beställer min från
    www. guldklippet.se å jag får den för halva priset mot om jag köper den här på ön.

    Jag å mina tärnor hade planeringsdag i söndags och gick igenom vad som borde göras och vilket som redan borde varit gjort. Vi har räknat ut alkohol-åtgång och dekorations-möjligheter till bordena, vigselprogram och festhäften. Min m2b beslöt sig för att fly fältet från oss fnittrande tjejer och hugga lite trän istället.

    Mina tärnklänningar är på väg med posten från kina också. Hoppas de blir så bra som jag hade tänkt..
    Det låter som en underbar planeringsdag.. :) Jag har tyvärr inga tärnor, utan får ha sådana med sambon... och han är inte lika fnittrig.. :)

    I helgen är vi äntligen lediga tillsammans, så nu ska vi äntligen få en massa gjort har vi tänkt.. Det börjar verkligen bli dags att sy dukar och stolsdynor, så det står högt på att-göra-listan. Dessutom ska vi provmöblera tänkte vi. Vi har mätt upp borden i lokalen, så ska vika en duk så att det blir samma mått, och sen lägga ut löpare och duka, så får vi se hur mycket pynt vi får plats med..

    Utöver det så trillar det in lite OSA då och då... vissa säger ja och andra nej... men det går framåt i alla fall.. Det är det viktigaste, man får låta bli att hänga upp sig på att vissa säger nej även om det är tråkigt!

    Annars tycker jag mest att tiden går för fort. Det är mindre än 2 månader nu... och det går alldeles för många helger till annat, så det börjar rent av kännas lite tajt med tiden...
  • lordoz
    Äldre 7 Feb 19:58
    mariath skrev 2013-02-06 07:53:46 följande:
    Ojoj, vad ni andra ligger i. Vi har slopat idén med askar. Jag tror inte att jag orkar vika 60 askar.
    Däremot har jag också fastnat för en schalins ring, Nova i vitt guld. Men jag beställer min från
    www. guldklippet.se å jag får den för halva priset mot om jag köper den här på ön.

    Jag å mina tärnor hade planeringsdag i söndags och gick igenom vad som borde göras och vilket som redan borde varit gjort. Vi har räknat ut alkohol-åtgång och dekorations-möjligheter till bordena, vigselprogram och festhäften. Min m2b beslöt sig för att fly fältet från oss fnittrande tjejer och hugga lite trän istället.

    Mina tärnklänningar är på väg med posten från kina också. Hoppas de blir så bra som jag hade tänkt..
    Förresten, Nova såg jättefin ut!!!

    Och vad kul att klänningarna är på väg. Hoppas de blir bra... Hur ser de ut??
  • Äldre 8 Feb 19:17
    lordoz skrev 2013-02-05 21:05:19 följande:
    Vad underbart Stoxoz!!! Kul med en fotograf som verkar så bra... :)

    Jag tror det kommer räcka med 3 timmar och sedan låta gästerna ta över, om ni inte speciellt vill ha proffdbilder på festen och gästerna med??

    Jag vill ha röda rosor i min bukett.. 
    Nu är fotografen bokad - för 3timmar.  Och skulle vi den dagen känna att det behövs en timme extra så var det inga problem att köpa till det då. Och det känns skönt att veta. Sen kan gästerna ta bilder under festen, precis som du skrev. 

    Hmm, låter ju inte så svårt att göra en bukett själv om man inte ska den allt för avancerad. Men du kanske kan provgöra en bukett nu? Köp 10-pack rosor, brukar ju vara billigare än att köpa styckvis. 
    Jag vet inte riktigt vad jag vill ha för blommor än... Tycker det är svårt, och velar fram och tillbaka. 

    Idag ringde de från butiken där jag köpte min brudklänning. Var där i tisdags för att mäta vad som behövdes sys in och läggas upp. Idag ringde de som sagt, de var redan klara ... så nu blev jag lite nervös, hoppas att det ser bra ut. De sa även att slöjan har kommit. Så nu ska jag ner en dag och prova den så att den sitter bra.

    Vi hade osa i onsdags. Och som tur är har i princip alla lämnat svar. Har bara några enstaka kvar som fortfarande är lite osäkra. 

    guldklippet.se - har du handlat där innan? Är det en bra sida? 

    Vet ni om ni kommer få en möhippa? 
  • lordoz
    Äldre 9 Feb 23:50

    Ja, jag vet att jag får möhippa, om exakt en månad! :)

    Vet att min kompis som håller i den kommer, liksom min mamma, moster och kusin.. Men vet inte vad de ska hitta på med mig, eller hur många mer som kommer...

    Mamma, kusin och moster ska sova här, och datumet fick jag för att inte boka in jobb den helgen... Mamma kommer redan på fredagen, så då ska vi ta lite manikyr och bara njuta.. Ska bara lära mig att inte bita på naglarna fram tills dess så jag har nåt att få manikyr på.. :)

    Vi har OSA på torsdag.. Har en hel del svar som vi väntar på fortfarande, men hoppas de kommer in, annars får vi väl ringa och tjata.. Skönt att ha det så tidigt i alla fall så vi vet hur många vi blir.

    Denna helgen har vi systuga här hemma. Det är sambon och jag som syr.. Har hitintills gjort klart 12 stolsdynor (av 50), ytterligare 8 är klara till 75%.. och de sista 30 är klara till 25%.. Utöver dem ska vi dessutom sy en massa dukar.. Så det är en hel del kvar..

    Men får försöka göra mer imorrn och sen lite varje kväll, för helgerna försvinner snabbt nu! Det är 7 helger kvar till bröllopet (den är alltså om 8 helger) och utav de 7 så jobbar jag 3, har möhippa en, ska till Tyskland och handla sprit en och fyller 30 år en... Alltså finns en enda helg kvar... Jisses, det var lite stressande att inse! Som tur väl är så är inte hela helgerna upptagna... Oftast är en dag ledig i alla fall och dessutom har jag oftast en ledig dag i veckan för att kompensera.. Men endå!!!

    På måndag är jag ledig, så då ska jag hem till en tjejkompis (om hennes dotter inte blivit magsjuk nu, läste precis att hon kräkts) och pyssla. Ska göra klart placeringskorten och korten som 'namnen' på maten ska stå på..

    Min vigselring är i alla fall postad har vi fått besked om... Så den borde komma med posten på måndag. Ska bli jättekul att få den.. Då känns det mer verkligt på något sätt...

    Klädseln är ju klar, förutom underkläder, men det väntar jag nog med till veckan innan bröllopet med att köpa.. Dels för att få in lite mer pengar på kontot (lite skralt där nu) och även för att ge kroppen en chans att förlora lite kilon till.. :) Samma sak gäller nog för sambons kostym. :) Han pratade om att få den uppsydd, så borde väl kanske besöka skräddaren snart nu och ta reda på priset i alla fall..

    Hur gör era sambos/m2b med kostymer??

    Angående brudbuketten så har jag haft vissa funderingar på att testa att göra en ja.. Men nu läste jag att det är dålig karma att göra den själv, så då får jag be någon annan... Vet inte vem bara... Så nu velar jag om jag ska köpa en färdig i alla fall..

    Är egentligen inte så skrockfull, men eftersom jag älskar min sambo så mycket så tänkter jag göra allt jag kan för att inte jinxa eller skaffa dålig karma eller nåt annat... Detta ska bli rätt på alla sätt och vis!! Så därför får inte sambon se mig i full utstyrsel innan bröllopsdagen, jag kommer köra på lånat, nytt, blått och gammalt och även inkludera silverpeng i skon (som den engelska ursprungsversionen är) och så är det just det där med brudbuketten...

    För övrigt känner jag inte till mer skrock, och nu vill jag  inte höra något heller, för då har jag säkert redan bruiti emot det.. och det känns ju trist när jag försöker tänka på det.

  • mariat­h
    Äldre 14 Feb 11:45
    lordoz skrev 2013-02-07 19:58:45 följande:
    Förresten, Nova såg jättefin ut!!!

    Och vad kul att klänningarna är på väg. Hoppas de blir bra... Hur ser de ut??
    Oj, de kom här i måndags. De var superfins. Dottern undrade om hon fick äta med den på sig, då i måndags, men det satte jag stopp för. Kanske kan spara eventuellt klottande till dagen D. *fniss*

    De är mörklila med rosa band under bysten. www.wedding.sh/bridesmaid-dresses-bda0168-p-10001.html
    ingen av tärnorna ville ha lång klänning medan vår dotter ville ha långklänning. Så som kombination till den långa näbbklänningen så fick tärnorna ha en sådan här då.

    Vi håller på å kikar på bröllopsresa till Thailand. Jag har en jobbarkompis som åker till Thailand nästan 3-4 gånger i året. sedan reser de runt där å i Vietnam å alla möjliga ställen så hon gav en massa tips. Så nu sitter jag å letar hotell... roligt men svårt - det finns för mycket att välja mellan...
  • mariat­h
    Äldre 14 Feb 11:50
    lordoz skrev 2013-02-09 23:50:11 följande:
    Ja, jag vet att jag får möhippa, om exakt en månad! :)

    Vet att min kompis som håller i den kommer, liksom min mamma, moster och kusin.. Men vet inte vad de ska hitta på med mig, eller hur många mer som kommer...

    Mamma, kusin och moster ska sova här, och datumet fick jag för att inte boka in jobb den helgen... Mamma kommer redan på fredagen, så då ska vi ta lite manikyr och bara njuta.. Ska bara lära mig att inte bita på naglarna fram tills dess så jag har nåt att få manikyr på.. :)

    Vi har OSA på torsdag.. Har en hel del svar som vi väntar på fortfarande, men hoppas de kommer in, annars får vi väl ringa och tjata.. Skönt att ha det så tidigt i alla fall så vi vet hur många vi blir.

    Denna helgen har vi systuga här hemma. Det är sambon och jag som syr.. Har hitintills gjort klart 12 stolsdynor (av 50), ytterligare 8 är klara till 75%.. och de sista 30 är klara till 25%.. Utöver dem ska vi dessutom sy en massa dukar.. Så det är en hel del kvar..

    Men får försöka göra mer imorrn och sen lite varje kväll, för helgerna försvinner snabbt nu! Det är 7 helger kvar till bröllopet (den är alltså om 8 helger) och utav de 7 så jobbar jag 3, har möhippa en, ska till Tyskland och handla sprit en och fyller 30 år en... Alltså finns en enda helg kvar... Jisses, det var lite stressande att inse! Som tur väl är så är inte hela helgerna upptagna... Oftast är en dag ledig i alla fall och dessutom har jag oftast en ledig dag i veckan för att kompensera.. Men endå!!!

    På måndag är jag ledig, så då ska jag hem till en tjejkompis (om hennes dotter inte blivit magsjuk nu, läste precis att hon kräkts) och pyssla. Ska göra klart placeringskorten och korten som 'namnen' på maten ska stå på..

    Min vigselring är i alla fall postad har vi fått besked om... Så den borde komma med posten på måndag. Ska bli jättekul att få den.. Då känns det mer verkligt på något sätt...

    Klädseln är ju klar, förutom underkläder, men det väntar jag nog med till veckan innan bröllopet med att köpa.. Dels för att få in lite mer pengar på kontot (lite skralt där nu) och även för att ge kroppen en chans att förlora lite kilon till.. :) Samma sak gäller nog för sambons kostym. :) Han pratade om att få den uppsydd, så borde väl kanske besöka skräddaren snart nu och ta reda på priset i alla fall..

    Hur gör era sambos/m2b med kostymer??

    Angående brudbuketten så har jag haft vissa funderingar på att testa att göra en ja.. Men nu läste jag att det är dålig karma att göra den själv, så då får jag be någon annan... Vet inte vem bara... Så nu velar jag om jag ska köpa en färdig i alla fall..

    Är egentligen inte så skrockfull, men eftersom jag älskar min sambo så mycket så tänkter jag göra allt jag kan för att inte jinxa eller skaffa dålig karma eller nåt annat... Detta ska bli rätt på alla sätt och vis!! Så därför får inte sambon se mig i full utstyrsel innan bröllopsdagen, jag kommer köra på lånat, nytt, blått och gammalt och även inkludera silverpeng i skon (som den engelska ursprungsversionen är) och så är det just det där med brudbuketten...

    För övrigt känner jag inte till mer skrock, och nu vill jag  inte höra något heller, för då har jag säkert redan bruiti emot det.. och det känns ju trist när jag försöker tänka på det.
    Min sambo har en kostym som vi köpte för ett eller två år sedan, så den ska han återanvända. En kostym hör till varje mans garderob förklarade jag, å drog stackarn med mig till närmsta Dressmann... Cool

    Vi kan säga som så att jag var allt annat är populär just då!
  • Äldre 15 Feb 20:55

    Imorgon är det exakt 7 veckor kvar för oss!!!

    Spännande med möhippa. Jag vet att jag kommer få en, men vet inte när, var och hur... Lite nervös är jag nog allt, brukar alltid ha koll på allt Men jag tror att mina vänner känner mig väl och vet vad jag kan tänkas gå med på att göra/inte göra. Vill absolut inte skämma ut mig på stan - inte min grej.

    Ja, att sluta bita på naglarna är inte lätt. Jag har själv alltid bitit på naglarna. Men i höstas någon gång, bara bestämde jag mig att nu räcker det. Och sen dess har jag i princip inte bitit. Tänkte att det kan vara fint med lite naglar till bröllopet. Jag kommer absolut inte ha långa fixade naglar, men målar dem i "nagelfärgat" nagellack så det blir lite glans. Misstänker att det är många som kommer vilja titta på ringen och då vill man ha fina naglar

    Lordoz- hur har det gått med osa? Har alla svarat? Vi har fått svar från i stort sett alla. Tror det är 2-3 stycken som inte svarat. Så det känns bra.

    Lordoz - har du fått ringen? Har du lust att visa bild?

    Ang mannens klädsel så kommer vi att hyra. Han kommer att ha frack, och det känns onödigt att köpa, så därför hyr vi.

    mariath - kommer ni åka direkt efter bröllopet eller när åker ni?

    Imorgon ska vi göra ett nytt försök med att hitta ring. Känner att tiden börjar rinna iväg nu....

    Hur går det för er med allt pysslande??  Ni verkar vara så flitiga! 

  • Äldre 16 Feb 16:38

    Yes, äntligen hittade jag (vi) en ring som kändes rätt. Så idag slog vi till. Nästa vecka ska jag dit igen för att prova själva ringen (skenan) och om denär bra så fortsätter dem och sätter på stenen. Samtidigt lämnar vi in förlovningsringarna för upputsning. Känns superskönt att ha det klart.

  • lordoz
    Äldre 17 Feb 03:26

    Här händer det saker... :)

    Idag var vi i Vingåker på Outleten och kollade på kostym till sambon. Vi hittade en som satt jättesnyggt, och dessutom hade de fantastiskt snygga västar... Men vi tyckte  det var lite dyrt med 2500:- med tanke på att min klänning inte kostar mer än 300:-, så vi avstod.

    Nu har vi funderat både han och jag, och bestämt att han ska köpa kostymen. Den satt verkligen perfekt!!

    Därför har jag nu beställt en ny klänning... Denna: www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Scoop-Neck-Tea-Length-Organza-Satin-Wedding-Dresses-With-Sashes-Beadwork-002015483-g15483 Fast har lagt till att jag vill ha armar som går ner till armbågen! :D Den ska vara vit med guldbroderi, så kan sambon köpa sig en guldväst.

    Så imorrn (söndag) blir det en ny tur till Vingåker för att denna gång köpa kostymen! :D

    Ringen har kommit! Den är underbar!!! Längtar otroligt mycket efter att få använda den! Och nu är det bara 7 veckor kvar tills den sitter på mitt finger, precis som för er Stoxoz... Jisses vad tiden går snabbt!

    Ringen ligger i kassaskåpet, så bild kan bli svårt att fixa. Men den heter Turin och kommer från Schalins. Ser ut som på bilderna på nätet. Men när jag fick den så upptäckte jag hur mycket min andra ring verkligen behövde putsas upp. Den var otroligt blek i jämförelse.

    Stoxoz: Vad skönt att ringen är beställd! Ser fram emot att se bild på den!

    Kul att du också kommer få en möhippa. Jag vill inte heller skämma ut mig på stan, så förstår precis hur du känner dig!

    Nej, nagelbitandet går sådär. Just nu är det tjafs på jobbet med, så det hjälper ju inte till direkt. Men försöker verkligen motstå det så gott det går...

    Ja, vi har också fått svar från så gott som alla. Min moster vet inte förrän i slutet av månaden om hon får semester, så de får återkomma då. Och så är det ett par kompisar till oss som inte svarat. Men det är väl bara att vänta. Har påmint dem, men de har fortfarande inte inkommit med svar...

    Pysslet går framåt... Vi har en massa dukar som ska sys, men det har vi inte kommit igång med ännu. Det får det bli nån helg framöver med. Till stolsdynorna ska det fortfarande virkas band, så det håller jag på med när tillfälle ges.

    Utöver det så har vi en vigselakt att planera... Hur går det med era vigselakter? Är de klara? Vilka sånger ska ni ha?

  • mariat­h
    Äldre 19 Feb 10:57
    Stoxoz skrev 2013-02-15 20:55:59 följande:
    Imorgon är det exakt 7 veckor kvar för oss!!!

    Spännande med möhippa. Jag vet att jag kommer få en, men vet inte när, var och hur... Lite nervös är jag nog allt, brukar alltid ha koll på allt Men jag tror att mina vänner känner mig väl och vet vad jag kan tänkas gå med på att göra/inte göra. Vill absolut inte skämma ut mig på stan - inte min grej.

    Ja, att sluta bita på naglarna är inte lätt. Jag har själv alltid bitit på naglarna. Men i höstas någon gång, bara bestämde jag mig att nu räcker det. Och sen dess har jag i princip inte bitit. Tänkte att det kan vara fint med lite naglar till bröllopet. Jag kommer absolut inte ha långa fixade naglar, men målar dem i "nagelfärgat" nagellack så det blir lite glans. Misstänker att det är många som kommer vilja titta på ringen och då vill man ha fina naglar

    Lordoz- hur har det gått med osa? Har alla svarat? Vi har fått svar från i stort sett alla. Tror det är 2-3 stycken som inte svarat. Så det känns bra.

    Lordoz - har du fått ringen? Har du lust att visa bild?

    Ang mannens klädsel så kommer vi att hyra. Han kommer att ha frack, och det känns onödigt att köpa, så därför hyr vi.

    mariath - kommer ni åka direkt efter bröllopet eller när åker ni?

    Imorgon ska vi göra ett nytt försök med att hitta ring. Känner att tiden börjar rinna iväg nu....

    Hur går det för er med allt pysslande??  Ni verkar vara så flitiga! 
    Nej, vi åker i november. Gubben kan inte komma ifrån firman förrän då. Han har som mest att göra efter bröllopet och fram tills slutet av oktober, så därför :D
Svar på tråden April 2013