• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57893 visningar
    354 svar
    354
    57893

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • mariat­h
    Äldre 15 Jan 14:20
    Stoxoz skrev 2013-01-13 18:47:54 följande:
    Låter jättemysigt att få kvällen innan tillsammans med tärnor, bestman och näbbar. Vi kommer nog bo hemma natten innan. Men har bokat rum för själva bröllopsnatten. Jag har också funderat en del på det där med vigselprogram, läste någon tråd där man diskuterade det. Och en hel del tyckte det kändes onödigt, man märker ju ändå vad som händer. Samtidigt kan jag tycka att som gäst kan det vara sönt att ha något att följa. Men jag vet inte. Velar fram och tillbaka. Vad skönt att du fått alla mått, så du kan beställa klänningarna. Det är ju inte så lång tid kvar nu. Igår var det 12 veckor kvar för oss....
    lordoz skrev 2013-01-13 19:21:40 följande:
    Vi kommer nog inte ha vigselprogram var min första tanke, men jag tror faktiskt att vi kommer det. Har tänkt att vi ska ha en allsång, och då är det bra med texten däri... Ska bara hitta en bra svensk kärlekslåt som inte handlar om gud eftersom vi gifter oss borgerligt... Några förslag?

    Upplägget med övernattningen innan och efter bröllopet låter underbart!
    mm, Det var liksom bara nogot som klickade till. Vi har relativt litet utbud med hotell på detta ställe. Å de två alternativ som jag vet att har sviter kostar multum. Å dessutom kostar ett 3-stjärnigt hotellrum för en natt lika mycket som en femstjärnig stuga 2 nätter inkl. jacuzzi å bastu å utsikt. Känns ganska taget :D

    Jag vaknade i morse och låg i sängen och funderade. Då kom jag på att det är tre månader kvar och alltför mycket kvar att göra.
  • Äldre 19 Jan 23:03

    Halloj allesammans! Jag var och klippte mig i tisdags, så nu har jag bokat tid för håruppsättning och sminkning till bröllopsdagen. Idag var vi och tittade på ring, men det är svårt att välja. Har gillat en viss typ när jag suttit hemma och tittat, men nu hittade jag helt andra när vi var och tittade. Så jag får nog fundera ett litet tag till, och åka och prova/titta igen. Skor fick jag köpt förra helgen, så nu har jag bokat tid för att åka och prova klänningen för att de ska kunna mäta om den behöver sys in. Och så har vi bokat tid med en fotograf. Ska träffa henne på onsdag. Så det känns som om vi haft en bra och produktiv vecka. Och så har vi faktiskt fått in några svar på inbjudningarna, nu har vi bara 2,5 vecka kvar till sista osa. Så det känns som att man vill börja få in lite svar . Nu har jag "pladdrat" på en massa, hur går det för er?

  • lordoz
    Äldre 20 Jan 21:20

    Stoxoz: det låter underbart!!! Kul att det går så mycket framåt! :D

    Här går det framåt med. Lokalen vi ska ha festen i hade köpt nya möbler, så vi var där igår och provmöblerade.. Så vi får in alla våra 51 inbjudna gäster... Vi har även mätt borden för att kunna sy dukar till dem. :)

    Idag var vi på bröllopsmässa här i Norrköping, den var inget att ha.. Så det kändes trist och bortkastade pengar. Men vi åkte därefter till sambons jobb och skrev ut inbjudningarna. Så de är nu fixade och skall postas imorgon! :D Äntligen!!!

    Blir ganska kort svarsdatum, för vi har satt sista svarsdatum till 14/2. Så ca 3 veckor. Men de har ju fått Save-The-Date kort tidigare, de flesta av dem i alla fall... :)

    Vigsellokal har alltså också fixat sig efter lite strul... Så nu kunde vi äntligen få ut inbjudan.. :D

    På fredag åker vi till Sthlm, dels för att få en mydig helg på hotell och bara slappa, men även för att gå på bröllopsmässa i Nacka..

    Har även beställt bolero (vet inte om jag skrivit det innan) så när den kommer är min bröllopsutstyrsel klomplett.. :)

  • SammyS­ally
    Äldre 22 Jan 15:27

    Ooj vad snart alla lägger sina osadatum. Vi har osa tom 1 mars! Hoppas man inte tabbat sig :/ Kul att se att det går framåt för er! Här går det upp vissa dagar och ner andra dagar.

  • lordoz
    Äldre 22 Jan 20:56

    SammySally: Tror absolut inte det är sent...

    Vi vill ha tidigt svarsdatum av en huvudanledning... Nämligen att vi ska själva laga all mat och allt sånt, så vill veta tidigt hur många som kommer och om de har några allergier..

    Boleron har kommit, den är lite tajt just nu.. Men om några kilon så kommer den sitta som en smäck.. Hoppas jag... :)

    Idag lades äntligen inbjudan på brevlådan, och dessutom fick vi en skriftlig bekräftelse på vigsellokalen.. :D

  • Äldre 22 Jan 20:57

    SammySally - du behöver nog inte bli orolig. Det beror ju på hur beroende man är av att veta antalet för att kunna planera vidare. Vi kände bara att det kommer säkert vara en del man får kontakta för att få svar från, och då känns det bra att ha lite tid. Lordoz - skönt att inbjudningar och vigsellokal är klart. Lite nyfiken - var ska ni vigas? Synd att mässan inte var något kul. Det är ju tydligen två mässor i stockholm nu till helgen. Vi ska faltiskt upp och hälsa på min systerr. Men vet inte om vi hinner med något besök på mässan. Vi får se

  • lordoz
    Äldre 22 Jan 21:17

    Stoxoz: Vad kul!!

    Vi ska med umgås med en massa folk i helgen i stockholm, men tänkte hinna med mässan också.. :) Blir ett par späckade dagar... :)

    Vi tänkte nog satsa på mässan i Nacka, har förstått att den är mer inriktad på att vara en mässa och inte så mycket inspiration... Inspiration tror jag inte att jag behöver mer av... har det mesta klart för mig.. :D

    Vi ska vigas i CNEMA, en biograf här i Norrköping.. :)

  • Äldre 23 Jan 07:30

    Åh, vad roligt att ni fick till det med en biograf Har ju läst tidigare att ni pratat med dem. 
    Kommer det visas något på bioduken?

    Då har du hela din bröllopsklädsel klar? Skönt. Jag har också det mesta klart, ska bara hitta någon slags bolero....

    Blir så nervös hela tiden att jag ska ha missat något viktigt, som borde göras/bokas nu... Känns som att det är en hel del att hålla koll på. Men det är säkert bara jag som nojar mig.

    Ha en bra dag  

  • lordoz
    Äldre 23 Jan 12:42

    Ja, det blev biografen.. :) Känns jättekul! De från bions håll ville kontakta media om det.. så får se om det kommer med i tidningen eller nåt... Som min m2b sa: "Vad bra, då får vi gratis bröllopsfoto i tidningen".

    Ja, allting är klart förutom underkläder och strumpbyxor.. Men det tänkte jag kolla på nu i helgen i Sthlm på mässan och annars får det bli här hemma lite längre fram.

    Min m2b provade sina kostymer igår.. Inte en enda passade (alla var för stora) så de ska han nu försöka sälja på Blocket, så får vi satsa på att köpa en ny till bröllopet..

    Jag köpte ju en Bolero på ebay: denna www.ebay.com/itm/3-4-sleeve-lace-bolero-jacket-shrug-PICK-SIZE-S-4X-17-COLOURS-/220960573397&var=&hash=item337246c7d5, och det kostade 270:-, så det var nog ganska okej pris tror jag.. :)

    Har du bokat kyrka? Koll på prästen? och skickat in hindersprövning?  Det är det viktigaste.. Allting annat är bara bonus, men bonuslistan kan göras desto längre.. :)

    Försök spalta ner allting och bocka av sakerna, så känns det nog bättre...

    Skickade förresten inbjudningarna igår, och har redan fått första svaret.. :) Jättekul! Nu känns det som om dt verkligen kommer att ske.. :D

  • mariat­h
    Äldre 24 Jan 08:54

    <-- nu har till och med jag lyckats få en bild på min klänning, visserligen med en modell som mannekäng. Jag väntar på min underkjol så därför är inte jag i den Cool.
    Nu är det på gång - verkligen. Funderar just nu på om vi ska dela ut USB-minnen eller cd skivor åt gästerna att fixa bilder på åt oss från den stora dagen..
    Vi ska pyssla lite jag å mina två tärnor nästa helg. Funderar på lite askar med godis i åt alla.
    hittade en bra sida med beskrivning hur man viker sina egna askar å tänkte att man kanske kan göra det av tapet. Vi har just renoverat hela vårt hus, så det finns massor med tapet kvar..

    Vad tror ni?

Svar på tråden April 2013