• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57275 visningar
    354 svar
    354
    57275

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • lordoz
    Äldre 14 Dec 15:53

    Igår skrev sambon och jag på hindersprövningen och namnbyte, jag kommer ta hans efternamn. Så dessa båda papper ska jag ta med mig ikväll när jag ska till jobbet och posta..

    Nu känns det verkligen som om det är på riktigt!

    Idag fick vi även svar från SF.. Vi kan ha vigseln där, de skulle kolla upp pris och återkomma under nästa vecka. Så nu håller jag tummarna att det ryms inom budgeten! :)

    På måndag ska vi även kolla på ett alternativ till SF.. En lite mindra upplevelse-biograf som vi har här i Norrköping. Så nu går det framåt.. Men tur är väl det.. Vill få ut inbjudningarna efter nyår tänkte jag...

    Hur går det för er andra?

  • SammyS­ally
    Äldre 18 Dec 10:21

    Oj, är det inte lite tidigt att skicka in hindersprövning eftersom de endast gäller i 4 månader. Jag har skrivit ut allt men väntar till efter nyår iaf. :) Vi har nu frågat toastmaster/maddame. Så nu är äntligen det klart! Och tärnorna har beställt sina klänningar!! YEEEY! Joy! Idag ska jag ringa vigselförrättare (seeent, i know). Inbjudningskorten börjar ta form o kommer förhoppningsvis vara klara till efter nyår när de kan skickas! Känns som att det är tusen grejer kvar men sakta men säkert börjar allt ta form! :D

  • lordoz
    Äldre 18 Dec 12:33

    I Norrköping måste hindersprövningen vara klar innan man kan boka en vigselförrättare... Därav att jag redan skickat in den..

    Har i alla fall fått ett nummer till en vigselförrättare nu, så ska med ta kontakt med min idag tänkte jag... :) Men visst känns det sent!!!

    Vi ska fråga toastmaster/madame nu i helgen är min tanke...

    Och inbjudningskorten pågår för oss med, men vi behöver boka vigselförrättare och vigsellokal innan det är helt klart känner jag...

    Men tiden går så jäkla fort nu!!!!

    Så förstår dig helt och hållet SammySally!

  • SammyS­ally
    Äldre 18 Dec 13:35

    Ja då förstår jag ang vigselförrättare! Nästan skönt att få det gjort asap! Man sitter ju i princip o väntar på att tiden ska gå så att man kan skicka o få det gjort! :) Vår kommun svarar inte i telefon hela dagen så jag får ringa igen imorgon... Lycka till med toastmastern mm! Hur gick det med sj förresten?

  • lordoz
    Äldre 18 Dec 16:09
    SammySally skrev 2012-12-18 13:35:43 följande:
    Ja då förstår jag ang vigselförrättare! Nästan skönt att få det gjort asap! Man sitter ju i princip o väntar på att tiden ska gå så att man kan skicka o få det gjort! :) Vår kommun svarar inte i telefon hela dagen så jag får ringa igen imorgon... Lycka till med toastmastern mm! Hur gick det med sj förresten?
    Med sj???

    Ja, det är faktiskt skönt.. Det är ju 4 månader från beslutsdatumet som gäller, så det lär ju klara sig utan problem.. :)

    Ja, jag vill verkligen få allt planerat nu med tider så att vi kan få ut inbjudningarna... Eftersom vi inte heller vill vigas i rådhuset så känns allting så osäkert nu innan det är  med lokal och vigselförrättare!

    Hoppas att du får tag i kommunen imorgon!
  • SammyS­ally
    Äldre 19 Dec 10:24

    Hahaha jag menar ju SF såklart! :D

  • Äldre 19 Dec 20:41

    Det verkar som om det händer mycket för de flesta nu. Vi träffade en fotograf igår, hon var jättetrevlig och kändes duktig. Bilen som ska ta oss mellan kyrkan och festlokalenär bokad. Nu funderar jag på att skicka in papperna om hindersprövning, har hört att det kan ta lite tid innan man får tillbaka det. Och vi gifter oss den 6/4, så det är ju mindre än fyra månader kvar. Har ni bokat frisör, eller ska ni fixa er själv?

  • SammyS­ally
    Äldre 19 Dec 20:49

    Jaa, lordoz fick mig att inse oxå att det faktiskt var mindre än 4 månader kvar. Shit. Känns skumt...

    Väntar på svar från frisör med kostnadsförslag för både make och frisyr...:)

    Vigselförrättare är iaf bokad nu! :D yey!
    Stoxoz, vad kommer  ni ge för er fotograf?

  • lordoz
    Äldre 19 Dec 21:32

    SF har inte svarat på pris ännu... Men å andra sidan, när vi kommer ut från biosalongen så kommer man ut mitt i matos och matgäster, så kanske inte är helt optimalt i alla fall??!!

    Vi har varit och kollat på en annan mer lokal biograf. De ska ha 1500:- så det känns väl som ett okej pris för en vigsellokal antar jag.... Fördelen är att festlokalen inte kostade mer än 100:-.

    Har även fått namn och nummer till en vigselförrättare, men inte fått tag i henne... Ska försöka imorgon igen...

    Förövrigt så har jag idag varit hos en läkare och blivit sjukskriven på 50% till den 20:e januari... På grund av stress på jobbet. Så fördelen med sjukskrivningen är förutom att jag förhoppningsvis kommer må mycket bättre är dessutom att jag har mer tid till att pyssla. Nackdelen är att jag inte kommer få lika mycket i lön som planerat, så sparandet till bröllopet blir lite lidande...

    Kul att det går framåt för er andra med.

    Idag fick vi förresten svar på hindersprövningen!!! Så den kommer vara giltig till 18/4... Dessutom sa den att vi fick lov att gifta oss, så det var ju skönt att få bekräftat!!! :D

  • Äldre 20 Dec 19:28

    SammySally - vi har inte riktigt bestämt oss för vilket paket vi ska ha än. Hon har fyra olika paket, beroende på hur många timmar man vill att hon ska vara med. Vi funderar nog på 3h eller 5h. Tre timmar går på 5500kr och 5h på 7800kr. Hur har ni gjort med fotograf? Har läst många som skriver att är det något man ska lägga lite pengar på så är det fotografen... Samtidigt vill man inte lägga hur mycket som helst. Och under själva festen, tror vi att våra vänner och släktingar kan ta bilder.

Svar på tråden April 2013