• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    58052 visningar
    354 svar
    354
    58052

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • Äldre 22 Nov 16:12

    Vi satt och pratade lite om upplägget och vår tanke var ju att vi ska ha bara våra barn, våra två vittnen som är även våra bästa vänner, och en god vän som fotograf, som är med under vår vigsel. Sen på kvällen går vi ut och äter middag med barnen och sen bor på hotell. 
    Så nu när vi spånade lite kändes det som att det blir lite abrupt för dem som inte är med på kvällen att "bara" vara med under vigseln. Så kollade vi med kyrkan vi ska vigas i och det visade sig att de har ett litet bibliotek till uthyrning med plats för max 15 personer. Jättemysigt och lagom stort, för inte alls stora pengar.

    Så vi kommer att ha en bröllopsfika efter vigseln. Tror det blir mysigt, tänker mig kaffe och god sorts thé, lite bubbel, bröllopstårta förstås och macarons och goda små praliner. Lite "tea party" känsla över det.

    Så nu kliar det förstås i mina pysselfingrar att få göra en fin dukning sen. :) 

  • Äldre 22 Nov 20:03

    Lordoz - låter inte alls som en dum ide.... Kan bli hur mysigt som helst

  • Äldre 22 Nov 20:04

    Majja - det var väl en bra lösning att få chans att fika/fira med dem som närvarat under vigseln.

  • SammyS­ally
    Äldre 22 Nov 22:01

    Lordoz - åååååh vad det låter romantiskt! Go 4 it! hade en kollega vars bror gifte sig i en gammal biosalong. Den biosallongen hade tydligen förr i tiden klippt bort alla "kyss" scener på alla filmer som gick (av någon anledning...censur eller nåt) som fanns undanstoppat och sparat någonstans. Så under vigseln (eller efter) hade de visat alla filmkyssar som vart bortklippta från den tiden...det lät sååå mys! Gamla svartvita o romantiska filmer Kyss

  • lordoz
    Äldre 23 Nov 13:21
    majjja skrev 2012-11-22 16:12:32 följande:
    Vi satt och pratade lite om upplägget och vår tanke var ju att vi ska ha bara våra barn, våra två vittnen som är även våra bästa vänner, och en god vän som fotograf, som är med under vår vigsel. Sen på kvällen går vi ut och äter middag med barnen och sen bor på hotell. 
    Så nu när vi spånade lite kändes det som att det blir lite abrupt för dem som inte är med på kvällen att "bara" vara med under vigseln. Så kollade vi med kyrkan vi ska vigas i och det visade sig att de har ett litet bibliotek till uthyrning med plats för max 15 personer. Jättemysigt och lagom stort, för inte alls stora pengar.

    Så vi kommer att ha en bröllopsfika efter vigseln. Tror det blir mysigt, tänker mig kaffe och god sorts thé, lite bubbel, bröllopstårta förstås och macarons och goda små praliner. Lite "tea party" känsla över det.

    Så nu kliar det förstås i mina pysselfingrar att få göra en fin dukning sen. :) 
    Det låter som en perfekt idé!! :D
  • lordoz
    Äldre 23 Nov 13:23
    SammySally skrev 2012-11-22 22:01:47 följande:
    Lordoz - åååååh vad det låter romantiskt! Go 4 it! hade en kollega vars bror gifte sig i en gammal biosalong. Den biosallongen hade tydligen förr i tiden klippt bort alla "kyss" scener på alla filmer som gick (av någon anledning...censur eller nåt) som fanns undanstoppat och sparat någonstans. Så under vigseln (eller efter) hade de visat alla filmkyssar som vart bortklippta från den tiden...det lät sååå mys! Gamla svartvita o romantiska filmer Kyss
    Vad coolt!!! Det låter ju riktigt mysigt!

    SF har inte svarat till oss ännu, så vet inte om det är genomförbart... Vet inte heller hur de spelar upp sina filmer (band eller DVD?) eller om de vill låta oss låna deras DVD (om det nu är DVD), men om det är det så tänkte jag att man kunde skapa en DVD med bilder på oss och spela en låt.. Lite som introduktion till vigselakten.. Så blir den inte så kort heller...

    Men ska inte planera för mycket... Behöver få svar först!
  • MeLove
    Äldre 27 Nov 09:38

    Tack så mycket! =) Vilket datum gifter ni er?? Jag gifter mig den 30 April =) 

  • lordoz
    Äldre 27 Nov 19:36

    Min sambo och jag gifter oss 6/4... På vår 10-årsdag!

  • lordoz
    Äldre 30 Nov 21:37

    om 6 dagar är det bara 4 månader kvar till min M2B och mitt bröllop... Jisses vad tiden går fort!!

    Har fått svar från SF att det är svårt för dem att hyra ut salonger på helger på grund av deras ordinarie utbud. Så jag fjäskade lite till och frågade om det inte kunde gå om vi kunde vara flexibla med vilken salong (här i Norrköping finns 9 st, inte sjutton visar de väl film i alla 9 på en gång en lördag i april??) och tidpunkt.. Så tjejen skulle kolla upp det med chefen här i Norrköping och återkomma...

    Här även varit i kontakt med en annan 'biograf'... och där har vi fått ja. Det ska kosta mellan 1000 - 2000:- och de har även en liten bar där vi kan ha en fördrink eller liknande om vi önskar... Låter nästan bättre, förutom att det är längre till spårvagnen när alla ska åka till festlokalen...

    Så därför väntar vi fortfarande på SF...

  • Äldre 1 Dec 08:46

    ja jäklar, det är ju bara 4 månader kvar. vad fort tiden går! 
     

Svar på tråden April 2013