• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57291 visningar
    354 svar
    354
    57291

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • SammyS­ally
    Äldre 19 Nov 17:28

    Inlägget var till lordoz :)

  • Äldre 19 Nov 20:31

    Nu ligger alla våra inbjudningskort i sina kuvert, det ska bara sättas frimärke på, sen kan de läggas på lådan. Har ni andra fått iväg era inbjudningar? Eller ni har kanske skickat save the date kort?

  • Äldre 19 Nov 20:46

    vad kostade den du har då? har du kollat om du kan få tag på en likadan fast på ett annat ställe? kanske inte behöver bli så dyrt

  • lordoz
    Äldre 20 Nov 14:52
    SammySally skrev 2012-11-19 17:27:57 följande:
    Du kan ju alltid beställa en billigare kinaklänning (de enklare klänningarna/tärnklänningar i vitt är oftast lite billigare) skulle du inte vara nöjd med den kan du alltid kolla här hemma på "studentklänningar" som kommer in i butik runt februari/mars.
    Tack för tipset! Får fundera lite.. Det som är så svårt är ju att jag fortfarande satsar på massiv viktnedgång.. Så vet inte vilken storlek jag ska beställa... Och när jag verkligen behöver beställa som senast!
  • lordoz
    Äldre 20 Nov 14:53
    Stoxoz skrev 2012-11-19 20:31:42 följande:
    Nu ligger alla våra inbjudningskort i sina kuvert, det ska bara sättas frimärke på, sen kan de läggas på lådan. Har ni andra fått iväg era inbjudningar? Eller ni har kanske skickat save the date kort?
    Vi har skickat Save The Date-kort i somras och har för avsikt att få iväg våra inbjudningar kring nyår..
  • lordoz
    Äldre 20 Nov 14:53
    majjja skrev 2012-11-19 20:46:46 följande:
    vad kostade den du har då? har du kollat om du kan få tag på en likadan fast på ett annat ställe? kanske inte behöver bli så dyrt
    Den jag har kostar 200:-, hade viss fundering på att kolla upp ebay och se om jag kan hitta en likadan fast en eller två storlekar större..
  • Äldre 20 Nov 14:57
    lordoz skrev 2012-11-20 14:53:53 följande:
    Den jag har kostar 200:-, hade viss fundering på att kolla upp ebay och se om jag kan hitta en likadan fast en eller två storlekar större..
    hoppas du hittar en likadan, den var väldigt speciell
  • lordoz
    Äldre 20 Nov 15:26
    majjja skrev 2012-11-20 14:57:38 följande:
    hoppas du hittar en likadan, den var väldigt speciell
    Ja, jag gillade den... men vet inte om det är rätt modell för mig... får ju inte på mig den som sagt...

    Kollade på ebay nu, och då fanns den inte i vitt i min storlek.. Men får väl ha lite tålamod till slutet på januari...
  • lordoz
    Äldre 22 Nov 15:01

    Hejsan alla!

    Just nu är huvudfokus i mina bröllopstankar själva vigseln. Har insett att min tanke om att gifta mig utomhus inte känns direkt så lätt att genomföra den 6/4... utan att vi nog behöver vigas inomhus. Dock vill jag inte vigas i stadshuset..

    Därför kom jag inatt underfund med en kanske lite tokig tanke. Både jag och min sambo älskar film! Så varför inte vigas på vår lokala SF Biograf?? Vi har en salong som tar 53 personer, och det skulle passa oss utmärkt. :)

    Så idag har jag mailat dem och frågat om det går. Man kan visst hyra för konferenser, så varför inte för en vigsel?? Möjligen om de inte vill hyra ut till privatpersoner...

    Är det en jättetokig idé???

  • Äldre 22 Nov 16:06
    lordoz skrev 2012-11-22 15:01:02 följande:
    Hejsan alla!

    Just nu är huvudfokus i mina bröllopstankar själva vigseln. Har insett att min tanke om att gifta mig utomhus inte känns direkt så lätt att genomföra den 6/4... utan att vi nog behöver vigas inomhus. Dock vill jag inte vigas i stadshuset..

    Därför kom jag inatt underfund med en kanske lite tokig tanke. Både jag och min sambo älskar film! Så varför inte vigas på vår lokala SF Biograf?? Vi har en salong som tar 53 personer, och det skulle passa oss utmärkt. :)

    Så idag har jag mailat dem och frågat om det går. Man kan visst hyra för konferenser, så varför inte för en vigsel?? Möjligen om de inte vill hyra ut till privatpersoner...

    Är det en jättetokig idé???
    nej det låter supermysigt! 
Svar på tråden April 2013