• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57250 visningar
    354 svar
    354
    57250

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • Äldre 7 Nov 20:47

    Fin klänning!

  • Äldre 7 Nov 21:27
    Stoxoz skrev 2012-11-07 20:47:35 följande:
    Fin klänning!
    tack .) ja jag är himla nöjd. känns skönt att ha det klart 
  • Äldre 7 Nov 21:36

    Ja, visst är det en lättnad att jag ordnat klänning!

  • MeLove
    Äldre 10 Nov 14:58

    Här har ni en Aprilbrud till

  • lordoz
    Äldre 10 Nov 16:34

    MeLove: Välkommen!

    Majjja: Jättefin klänning!!!

    Personligen passar inte min klänning alls... Så jag går i valet och kvalet hur jag ska göra... Den kommer inte passa i april heller, det är en sak som är säkert... Men hur gör jag nu??? Ska jag vänta till januari och beställa en Kina-klänning? Eller ska jag försöka hitta en likadan klänning som jag har fast i en större storlek... Jisses vad svårt det blev!!!!

    Jag som trodde det var klart, och så får jag börja om på nytt...

    Nu under 2012 hade Bonprix en jättefin vit bröllopsklänning, men den finns ju inte längre... Så varken Halens, Ellos eller Bonprix har nåt... Och jag vill inte lägga jättemycket pengar på en klänning heller... Under 1000:- hade jag tänkt mig...

    Men hur ska jag veta vilken storlek jag har i april? Och när börjar det bli panik att beställa?? Ska man beställa en redan nu och sy in? HJÄLP!!!

  • Äldre 18 Nov 17:06
    lordoz skrev 2012-11-10 16:34:19 följande:
    MeLove: Välkommen!

    Majjja: Jättefin klänning!!!

    Personligen passar inte min klänning alls... Så jag går i valet och kvalet hur jag ska göra... Den kommer inte passa i april heller, det är en sak som är säkert... Men hur gör jag nu??? Ska jag vänta till januari och beställa en Kina-klänning? Eller ska jag försöka hitta en likadan klänning som jag har fast i en större storlek... Jisses vad svårt det blev!!!!

    Jag som trodde det var klart, och så får jag börja om på nytt...

    Nu under 2012 hade Bonprix en jättefin vit bröllopsklänning, men den finns ju inte längre... Så varken Halens, Ellos eller Bonprix har nåt... Och jag vill inte lägga jättemycket pengar på en klänning heller... Under 1000:- hade jag tänkt mig...

    Men hur ska jag veta vilken storlek jag har i april? Och när börjar det bli panik att beställa?? Ska man beställa en redan nu och sy in? HJÄLP!!!
    nej vad trist. Är den mkt för liten eller för stor? Kanske går att y in/ut? 
  • Äldre 18 Nov 18:58

    Jag har redan köpt min klänning. Och jag valde att köpa en som satt bra nu. Min tanke är att jag i alla fall inte ska gå upp i vikt. Utan i så fall ner något kilo, och i så fall går den ju att lämna och få insydd. Det är inte kul att köpa för tajta kläder och känna kravet att man måste gå ner i vikt.

  • Äldre 18 Nov 20:42

    stoxoz: min tanke var lite likadan. Därför jag tog snörning och tänkte att jag kan bara dra åt mer om jag skulle gå ner något. Dock så sitter den så att om jag går ner något alls så måste jag sy in den. Nu lär väl det knappast hända att jag går ner i vikt, har hållit mig på samma vikt ett år och varken gått upp eller ner även om det förstår inte vore dåligt för mig att gå ner en 5 kg iallafall, har fått sån mage. 

  • lordoz
    Äldre 19 Nov 15:10

    majja: Den är alldeles för liten.. Sisådär 30 kilo för liten.. :) Så det känns inte aktuellt att sy ut den.. Inte heller känns det helt möjligt för mig att gå ner 30 kilo till bröllopet (även om jag skulle önska och behöva det).

    Jag köpte den ju i våras efter förlovningen och hade jag kommit igång med viktnedgången och träningen redan då så hade det nog fungerat...

    Jag vill ju ha en relativt billig klänning (max 1000 och är egentligen inte intresserad av att ha en brudklänning, utan vill hellre ha en fin vit långklänning. Nu funderar jag ens på om jag vill ha en vit klänning...

    Stoxoz och Majja: tror absolut att ni har gjort rätt... :)

  • SammyS­ally
    Äldre 19 Nov 17:27

    Du kan ju alltid beställa en billigare kinaklänning (de enklare klänningarna/tärnklänningar i vitt är oftast lite billigare) skulle du inte vara nöjd med den kan du alltid kolla här hemma på "studentklänningar" som kommer in i butik runt februari/mars.

Svar på tråden April 2013