• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57339 visningar
    354 svar
    354
    57339

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • lordoz
    Äldre 31 Oct 14:49

    Jag har också funderat på det där med utomhusbilder... Kanske inte just den gröna aspekten, men mer att det ska ösregna eller snöa eller så..

    Jag tror det kommer vara grönt, i alla fall i vissa delar av landet... (Kanske inte i Norrland, men i alla fall söder om Sundsvall). Snödroppar, vide och kanske rent av björkblad som börjar utvecklas.. Har vi tur så är det ju gröna gräsmattor och tulpaner rent av..

    Men ja, det är svårt!

    För oss är det viktigaste datumet, så kommer stå ut med vädret oavsett... Men det är väl ett val som är upp till oss alla...

    Kanske inte hjälpte direkt, men det är så vi resonerar..

  • SammyS­ally
    Äldre 31 Oct 19:37

    Ja men så känner jag med...vi kommer antagligen vara vid vattnet med och då har man iaf det som en "bakgrund" men om det är grått och ösregn eller rentav snö som det var vid den tiden i år...tjaa....då börjar man ju fundera...

    men men, tack för svar, alla funderingar kan vara hjälpsamma även om man kanske inte får något konkret, skönt o höra att det finns fler som funderar kring det. :)

    Man kanske ska höra sig för hos vissa fotografer hur man kan göra ifall det blir regn :) de borde ändå ha det i åtanke. Och så kanske man kan köpa lite extra blommor (typ tulpaner om de inte finns naturligt) och placera ute på ett par ställen för en liten färgklick...i donno...just nu känner jag att jag flyttar det till ett säkrare datum för att ha det ur världen, men precis som Stoxoz vill jag inte vänta till september....det är ju jäääääättelångt dit! Hehe :D

  • Äldre 31 Oct 19:40

    Ja, fotografen har säkert lite ideer och tips för att lyckas med fotograferingen även vid regn. Ett fint paraply kanske. Såg någon som hade två röda ballonger, det var effektfullt, en riktig färgklick.

  • SammyS­ally
    Äldre 31 Oct 19:56

    Smart med färgade paraplyer, tänkte jag inte ens på...kan man verkligen få till något extra :) Tack för tipset!

  • mariat­h
    Äldre 1 Nov 17:09

    Oj, här är det aktivitet nu mera Glad.
    Jag har spenderat veckan  IRL, med allt vad det innebär. Vad kul att det har kikat in flera aprilbrudar!!

    Jag har nu äntligen köpt hem papper till inbjudningarna. Nu ska vi bara se när jag hinner göra dem också...

    Vi har bjudit in våra föräldrar nu till på söndag för ät äta en synnerligen mumsig middag hos oss. Så nu ska vi berätta för dem att vi ska gifta oss.. Cool.

    Är lite fundersam vad de ska tycka, men det visar sig på söndag kväll.

  • mariat­h
    Äldre 5 Nov 10:08

    Hmm.. Verkar som aktiviteten dog igen Rynkar på näsan .

    VI har överlevt middagsbjudningen igår med våra päron. De tog det synnerligen stillsamt. "Jaha" var kommentaren, typ.

    Så nu behöver jag inte gömma undan allt bröllops-pyssel så fort de dyker upp Solig

  • Äldre 5 Nov 20:30

    Nu är det 5 månader kvar till april!! Hur går det för alla? Vad har ni fått gjort planeringsmässigt?

  • lordoz
    Äldre 6 Nov 18:54

    Aktiviteten skiftar lite ja... :)

    Jag håller på med inbjudningarna.. Idag är det exakt 5 månader kvar för oss...

    Jag virkar band till stolsdynorna, och virkar rosor till dekoration...

    Så fort jag får till en pysseldag hos min kompis så ska jag göra klart placeringskorten och gästboken..

    Idag försökte jag prova den vita klänningen jag hade tänkt att ha som bröllopsklänning, men det var många kilon kvar tills den passar... Så det är bara att fortsätta kämpa... I slutet på januari ska jag ta mina mått och se om den kan passa eller beställa en ny.. Längre än så vågar jag inte vänta!

    Korsetten har kommit, den är smickrande för midjan, men inte för bysten, så det blir inte just den modellen till bröllopet i alla fall... Såg att de just nu hade 20% på shaping på Lindex (eller om det var Kappahl), så kanske skulle kolla på det istället?!

    Igår var jag och kollade på bio-filmen "Möhippan" med min bästa tjejkompis som ska anordna min möhippa! Men den filmen var riktigt dålig!!! Kändes mest som om den handlade om att förnedra den kraftiga bruden... :(

    Lokal är vi dock fortfarande inte helt klara med... Vi har en till som vi ska gå och kolla på... Får se om det kanske kan bli av i helgen!?!

  • mariat­h
    Äldre 7 Nov 09:15

    jag har kommit så långt att jag håller på att göra inbjudningskorten klara. Så om ett par veckor kanske det finns hopp om att de är gjorda. Jag började just.. men inspirationen är inte på topp direkt.

    Borde kanske gå å sova en stund Cool

  • Äldre 7 Nov 18:24

    weeei! idag kom min efterlängtade kinaklänning. Lite stor på spetsöverdelen och kanske aningen för lång (ska snöras på bättre med hjälp av en vän sen) 
    Drog på mig klänningen fort som tusan innan sambon slutade jobbet och bilderna är därefter... suddigt som tusan.
    Men iallafall. Grymt nöjd med min klänning som blev precis som jag tänkt mig . Så "jag" :)

    med spetsöverdel på



    och utan 


     
Svar på tråden April 2013