• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57248 visningar
    354 svar
    354
    57248

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • lordoz
    Äldre 27 Oct 16:08

    Det jag har kvar att fundera på är underkläder (om inte korsetten fungerar) och framförallt hur jag ska göra med håret...

    Jag är kortklippt (pojkklippt) och trivs bäst i det, men har inte hittat någon frisyr som jag känner är perfekt för bröllopet...

    Så om ni andra hittar någon fin kort frisyr så lägg gärna upp länk eller bild! :D

  • Äldre 27 Oct 19:38

    ja visst är den söt :) ska ha en spetstop över som slutar under bysten ovanpå denna, men den är inte klar ännu.

    lordos: fin och annorlunda klänning. Känns nästan lite alvisk :)
    En sak som jag tänkte på var om det kanske kan vara för tunt tyg på klänningen för att det inte ska bli knöligt med en korsett under.Men det märker du ju när du får hem klänningne, och i så fall kan du ju ha en sån där gördel istället.  

  • lordoz
    Äldre 27 Oct 22:05
    majjja skrev 2012-10-27 19:38:42 följande:
    ja visst är den söt :) ska ha en spetstop över som slutar under bysten ovanpå denna, men den är inte klar ännu.

    lordos: fin och annorlunda klänning. Känns nästan lite alvisk :)
    En sak som jag tänkte på var om det kanske kan vara för tunt tyg på klänningen för att det inte ska bli knöligt med en korsett under.Men det märker du ju när du får hem klänningne, och i så fall kan du ju ha en sån där gördel istället.  
    Det låter jättefint!

    Jag har faktiskt klänningen hemma, men har inte tänkt på om det är för tunt tyg...

    Just nu är den för liten, så kan inte ens prova den på... Men när jag väl kommer i den ska jag verkligen testa om det funkar med korsetten.. Tack för tipset!
  • Äldre 28 Oct 11:48


    Så här ser min klänning ut! 

    Har ni skickat ut era inbjudningskort?
    Eller har ni skickat ut save the date kort? 
  • lordoz
    Äldre 28 Oct 12:58
    Stoxoz skrev 2012-10-28 11:48:14 följande:

     


    Så här ser min klänning ut! 

    Har ni skickat ut era inbjudningskort?
    Eller har ni skickat ut save the date kort? 
    Vilken fantastisk klänning!!! Underbar!! Den älskade jag verkligen!

    Vi har skickat ut Save-the-date, och kommer skicka ut inbjudningarna strax efter nyår med OSA-dag den 14/2.. :)
  • Äldre 28 Oct 15:07

    Tack! Vi har inte skickat några save the date kort, men många vet redan om datumet. Så vi kommer "bara" skicka inbjudningarna. Vi funderar på att skicka dem inom de närmsta veckorna och ha osa den 6/2. Känns det för tidigt om inbjudan kommer redan i mitten-slutet på november? Sen har vi funderat på att ha en brunch dagen efter för dem som vill. Anledningen till det är att vi har många långresta gäster. Eftersom själva bröllopsdagen kommer kosta en hel del, känner vi att det blir mycket att bjuda på brunchen också. Hur hade ni upplevet det om ni var gäst om brunchen var till självkostnadspris? Verkar det snålt?

  • lordoz
    Äldre 28 Oct 19:01
    Stoxoz skrev 2012-10-28 15:07:28 följande:
    Tack! Vi har inte skickat några save the date kort, men många vet redan om datumet. Så vi kommer "bara" skicka inbjudningarna. Vi funderar på att skicka dem inom de närmsta veckorna och ha osa den 6/2. Känns det för tidigt om inbjudan kommer redan i mitten-slutet på november? Sen har vi funderat på att ha en brunch dagen efter för dem som vill. Anledningen till det är att vi har många långresta gäster. Eftersom själva bröllopsdagen kommer kosta en hel del, känner vi att det blir mycket att bjuda på brunchen också. Hur hade ni upplevet det om ni var gäst om brunchen var till självkostnadspris? Verkar det snålt?
    Det låter ju jättebra!!

    Jag tror inte det är för tidigt med november... Och att få tidigt svar är ju inte fel.. det satsar vi ju också på! Och att skicka ut en inbjudan så pass 'tidigt' är ju en fördel eftersom ni inte skickar save-the-date.

    Brunch till självkostnadspris tycker jag låter som en underbar idé. Jag har också funderat över en brunch, men har inte tänkt klart den tanken ännu..
  • Äldre 28 Oct 20:35

    Tack för tips och råd! Ibland känns det som om man kör fast

  • SammyS­ally
    Äldre 30 Oct 18:48

    Hej! Äntligen har jag också hittat till en relevam tråd för mig och min sambo (well, mest mig) APRILBRÖLLOP YEEEY!!! :D

    Så här långt har vi kommit:

    - Lokal/restaurang (det har varit svårast hittills)
    -Tärnor
    -Tema
    -Klänning

    Nu är det bara allt annat kvar..:S

    Min fundering är nu...min sambo börjar tveka kring datumet 6 april eftersom han anser att det är en osäker dag att gifta sig på vad gäller vädret. Egentligen är det mest orolig över att vi inte kan fotas utomhus och att det inte kan blir bra för att det kan vara ganska grått och inte så "grönt" ute...vad tror ni? Vi vill verkligen fotas utomhus. Är det värt att skjuta på bröllopet? Jag kan tänka mig att skjuta fram det men max en månad, han vill skjuta fram det till september. Det är ju såååå långt dit...:(

    Tips? Råd...?

    Kul att följa allas planering och inspireras förresten! :D

  • Äldre 30 Oct 19:42

    Vi valde också mellan september och april. Vi vi ville inte vänta ända till september, så det fick bli 6april. Visst finns det risk för dåligt väder, men som september vari år, var det inte heller något kul väder. Vi bor nära havet, så vi kommer nog ta några utomhusbilder där. Men visst finns det risk för att det inte blivit så grönt vid den tiden... Vet inte om mina resonemang var till så mycket hjälp. Men alla funderingar kan väl hjälpa något.

Svar på tråden April 2013