• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57283 visningar
    354 svar
    354
    57283

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • mariat­h
    Äldre 25 Oct 11:38
    lordoz skrev 2012-10-24 19:29:32 följande:
    Lägg upp prototypen här, eller i nåt av pysseltrådarna, så kan du säkert få input av alla oss andra som pysslar med.. :)
    Wohoo.. Jag löste det igår kväll. den fick godkännt, jippie!! Glad

    Vi har beslutat att inget berätta för någon förrän inbjudningarna kommer ut, i samband med julen.
    Vi gifter oss på min 30 års dag, så nu har jag utformat framsidan så att ingen ska fatta något förrän man öppnar kortet.

    Vi har lite udda humor, jag å min m2b, så nu ska vi bara skriva datumet på framsidan å sen blir hela inbjudningskortet som en bok, med bilder och text i rim. hur vi träffades och vad som har hänt fram tills nu och så där.  Vi är supernöjda Cool 
    jag ska skriva ut den å se hur den blir i verkligheten å så där, så ska jag fixa bilder så småningom Tungan ute
  • lordoz
    Äldre 25 Oct 21:01

    Vad roligt att ni gifter er på din 30-års dag.. Låter ju underbart med en sådan inbjudan då...

    Själv fyller jag 30 den 29:e mars, så ungefär en vecka innan bröllopet.. Jag har inte riktigt funderat ut hur jag ska göra med min födelsedag.. Om jag ska fira både den och bröllopet.. eller om jag ska slå ihop bröllopet med födelsedagen?!

    Jag gillar ju fester (och att få presenter) så på det sättet vore det kul med två fester.. men frågan är om man orkar? Och hur gästerna tänker och tycker...

    Nåja, ungefär 5 månader dit, så får väl fundera lite mer...

    Tycker i alla fall att er inbjudan låter intressant, och ser gärna bilder på den sen när du känner dig redo att publicera den.. :)

  • mariat­h
    Äldre 26 Oct 09:26
    lordoz skrev 2012-10-25 21:01:39 följande:
    Vad roligt att ni gifter er på din 30-års dag.. Låter ju underbart med en sådan inbjudan då...

    Själv fyller jag 30 den 29:e mars, så ungefär en vecka innan bröllopet.. Jag har inte riktigt funderat ut hur jag ska göra med min födelsedag.. Om jag ska fira både den och bröllopet.. eller om jag ska slå ihop bröllopet med födelsedagen?!

    Jag gillar ju fester (och att få presenter) så på det sättet vore det kul med två fester.. men frågan är om man orkar? Och hur gästerna tänker och tycker...

    Nåja, ungefär 5 månader dit, så får väl fundera lite mer...

    Tycker i alla fall att er inbjudan låter intressant, och ser gärna bilder på den sen när du känner dig redo att publicera den.. :)
    Se där, du är av en fin årgång då Cool

    Vi resonerade först att vi skulle ha gift oss nästa höst, eller på sommaren, kanske i juni. sen bestämde vi inget mera. Sen funderade jag bara att "på vilken veckodag är min födelsedag nästa år?" "Jaha, det är en lördag. Tänker du samma sak som jag?" Och det gjorde han Tungan ute. Jag har inte direkt gillat tanken på att kalasa på min födelsedag, alltså att ha ett regelrätt födelsedagskalas. Men nu kan jag slå två flugor på samma smäll. Skrattande
  • Äldre 27 Oct 12:46

    yeey idagkom en bild på min klänning som är under tillverkning



     
  • Äldre 27 Oct 14:56

    Söt klänning majjja. Jag hittade min klänning förra helgen, känns skönt att ha det klart.

  • lordoz
    Äldre 27 Oct 15:52
    mariath skrev 2012-10-26 09:26:19 följande:
    Se där, du är av en fin årgång då Cool

    Vi resonerade först att vi skulle ha gift oss nästa höst, eller på sommaren, kanske i juni. sen bestämde vi inget mera. Sen funderade jag bara att "på vilken veckodag är min födelsedag nästa år?" "Jaha, det är en lördag. Tänker du samma sak som jag?" Och det gjorde han Tungan ute. Jag har inte direkt gillat tanken på att kalasa på min födelsedag, alltså att ha ett regelrätt födelsedagskalas. Men nu kan jag slå två flugor på samma smäll. Skrattande
    Låter ju som en perfekt lösning för dig då!! Ja, årgången är jättefin. :)
  • lordoz
    Äldre 27 Oct 15:52
    majjja skrev 2012-10-27 12:46:58 följande:
    yeey idagkom en bild på min klänning som är under tillverkning


    Jättefin klänning!!!
  • lordoz
    Äldre 27 Oct 15:59

    Jag börjar få min utstyrsel klar.. :)

    Denna klänningen (om den passar mig framåt februari/mars, den kan ju vara både för stor och för liten då, beroende på viktminskningen)



    Under tänkte jag ha denna korsetten.. (om det inte är för obekvämt med korsett på, har köpt en i min storlek nu så jag kan vänja mig)...


    Sen tänkte jag ha dessa skorna:


    Och slutligen håller jag på att virka en handväska:
  • lordoz
    Äldre 27 Oct 16:00

  • lordoz
    Äldre 27 Oct 16:06

    och som smycken har jag faktiskt satsat på pärlor:




Svar på tråden April 2013