• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57268 visningar
    354 svar
    354
    57268

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • Äldre 14 Oct 12:02
    #91
    lordoz skrev 2012-10-07 21:21:24 följande:
    Vilken jättefin klänning... Tycker nog det kan passa med färgade skor till... Blå kanske? Om du ska köra enligt traditionen??

    "Något gammalt, något nytt, något blått och något lånat"??
    ja, jag vill matcha min blivande så sa att han får bestämma vad han ska ha för slips, så utgår jag från det när det kommer till blommorna. De flesta färger är ju fina och tänkte att om jag vill köra lite "tema" så får jag anpassa mig till vad han vill ha :) Han pratade lite om lila slips, eller åt det rosa hållet. Men vi får väl se. 
    Däremot så tänkte jag sätta " I do" strass under skon som är blå. Så finns det blå där även fast det inte syns :)  
  • Äldre 14 Oct 12:03
    #92

    ja alltså på blommor och skor, om jag lyckas hitta rätt sko i rätt färg :) 

  • lordoz
    Äldre 14 Oct 17:09
    #93
    majjja skrev 2012-10-14 12:02:00 följande:
    ja, jag vill matcha min blivande så sa att han får bestämma vad han ska ha för slips, så utgår jag från det när det kommer till blommorna. De flesta färger är ju fina och tänkte att om jag vill köra lite "tema" så får jag anpassa mig till vad han vill ha :) Han pratade lite om lila slips, eller åt det rosa hållet. Men vi får väl se. 
    Däremot så tänkte jag sätta " I do" strass under skon som är blå. Så finns det blå där även fast det inte syns :)  
    Det låter ju jättebra! :)

    Matcha är en bra sak att satsa på. Och snällt att din m2b får säga till om nåt... :P
  • mariat­h
    Äldre 16 Oct 18:25
    #94

    Hej alla glada april-brudar!

    Nu är basen till inbjudningskorten inköpta på Panduro. Placeringskorten är fixade och klara (nåja de ska ju skrivas om ett halvt år, förståsCool) men de är köpta i alla fall.

    Vi håller ju vårt bröllop hemligt tills inbjudningarna är ute, för alla utom oss i vår familj (gubben, jag å äldsta dottern), så det är mycket undangömmande direkt, så att inga nyfikna föräldrar ser. De har en tendens att komma på slumpmässiga tider, som är väldigt opassande om man sitter och skissar på något till bröllopet eller söker någonting bröllopsrelaterat på internet.

    Det är tur att vi har en synnerligen bra ringklocka som inte missar någonting och förvarnar lite,(vi har en liten jack russel vovve) så man hinner kasta undan grejerna i första bästa låda och stänga ner allt man höll på med på datan och ta upp något tråkigt Word-dokument.

    Å sen sitta där helt skenheligt och säga att "jag gjorde inget speciellt" Oskyldig

  • Äldre 16 Oct 20:18
    #95
    lordoz skrev 2012-10-14 17:09:46 följande:
    Det låter ju jättebra! :)

    Matcha är en bra sak att satsa på. Och snällt att din m2b får säga till om nåt... :P
    :) jo då, det får han. Tycker det är rätt kul att han är så engagerad. Vi bryr oss visserligen om olika saker men han har en klar tanke över hur han hade föreställt sig vissa saker. Och eftersom jag är florist har jag ju gjort en miljard brudbuketter. Så jag har inga problem med någon specifik färg egentligen, så länge jag kan välja fritt hur det ska se ut och vad jag vill ha. 
  • Äldre 21 Oct 21:17
    #96

    Hejsan, ansluter mig till denna tråd. Med förhoppning att få inspiration och ideer. Vi gifter oss den 6 april!

  • Äldre 21 Oct 22:09
    #97
    Stoxoz skrev 2012-10-21 21:17:00 följande:
    Hejsan, ansluter mig till denna tråd. Med förhoppning att få inspiration och ideer. Vi gifter oss den 6 april!
    vi med :) välkommen till tråden
  • lordoz
    Äldre 24 Oct 00:20
    #98
    majjja skrev 2012-10-21 22:09:10 följande:
    vi med :) välkommen till tråden
    Och vi med!!! Välkommen!

    Vart i landet gifter ni er? Hur mycket har ni hunnit planera??

    Jag gifter mig i Norrköping, och har lokalen klart... Dock inte vigselplatsen (ska gifta mig borgerligt) men tycker det är svårt att veta hur man ska göra med tanke på väder och sånt..

    Men har i alla fall skor klara, och eventuellt en klänning (om den passar)... :)

    Just nu håller jag på med gästbok, placeringskort, dekorationer till väggarna och inbjudningarna i en salig röra.. Och så borde jag verkligen komma igång med att virka rosorna som jag ska ha på borden... :)

    Hur går det för alla er andra??
  • mariat­h
    Äldre 24 Oct 12:45
    #99
    lordoz skrev 2012-10-24 00:20:17 följande:
    Och vi med!!! Välkommen!

    Vart i landet gifter ni er? Hur mycket har ni hunnit planera??

    Jag gifter mig i Norrköping, och har lokalen klart... Dock inte vigselplatsen (ska gifta mig borgerligt) men tycker det är svårt att veta hur man ska göra med tanke på väder och sånt..

    Men har i alla fall skor klara, och eventuellt en klänning (om den passar)... :)

    Just nu håller jag på med gästbok, placeringskort, dekorationer till väggarna och inbjudningarna i en salig röra.. Och så borde jag verkligen komma igång med att virka rosorna som jag ska ha på borden... :)

    Hur går det för alla er andra??
    usch tala inte om det, hade gjort prototyp till inbjudningskort igår på dagen, sen kom gubben hem och sa "det ser väl slage okej ut". Jaha.. så nu ska jag fundera om gällande dem också...Cool
  • lordoz
    Äldre 24 Oct 19:29

    Lägg upp prototypen här, eller i nåt av pysseltrådarna, så kan du säkert få input av alla oss andra som pysslar med.. :)

Svar på tråden April 2013