• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57338 visningar
    354 svar
    354
    57338

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • lordoz
    Äldre 14 Jul 23:26
    #51

    Ja, jag förstår att det är skönt att vara klar med lokalen. :) Vi kommer nog dit också. Inte så att vi står utan, utan vi vill ju bara få tag i en bättre och billigare lokal. Så datumet är ju spikat i alla fall.

    Mitt senaste infall är att virka rosor:
    korsitaketjagharenblogg.blogspot.se/2011/04/dagens-blommonster.html

    Har hunnit göra en, som inte är ihopsydd ännu... Riktigt kul!

    Vi har inte kollat på Maxi's tårtor ännu. Så vet ingenting om varken kostnad eller smak. Har läst i någon annan tråd att tårta från Citygross kostar 15:-/bit.

    Läste i tråden om "linköpingsbrudar" att någon där ville samåka ner till Tyskland nästa vår och dela kostnaden för resan. Om det är något som är aktuellt för er så kan ni ju kolla efter den blivande brudens nick där och tala med dem om det.

    Drack Liedermans vita vin igår, men tyckte det var sådär, så får väl testa något annat vin innan vi hittar rätt. Vill absolut ha Bib, så kommer utgå från det när jag testar vinerna. :)

  • Äldre 30 Jul 15:35
    #52

    Vi gifter oss också i april, närmare bestämt den 6:e :) Bokade kyrka idag.

    Vi kommer gifta oss med endast 2 vittnen och våra barn närvarande, känns mest "vi" så. Sen en lyxig middag med barnen med, barnvakt på kvällen och bo på hotell med spa avdelning. Sen åker vi på bröllopsresa i maj på tu man hand. Blir stort för oss med giftermål men inte fest och allt som hör där till. Hoppas inte släkten blir för besviken (fast de överlever nog:)) 

  • lordoz
    Äldre 30 Jul 22:32
    #53

    Välkommen Majja!

    Vi gifter oss samma dag!!! :)

    Släkten är inte det viktigaste, det är ju er dag! Så det viktigaste är ju att ni får det som ni vill ha det.

    När man letar lokal, som vi fortfarande gör, så skulle det faktiskt vara skönt att bara ha de närmaste med på vigseln. Men å andra sidan så innebär de allra närmaste (föräldrar, syskon och syskonbarn) redan de 20 personer, så då kan vi lika väl köra på stor fest. Dessutom tycker vi att det är roligt. :)

  • Äldre 31 Jul 09:13
    #54
    lordoz skrev 2012-07-30 22:32:40 följande:
    Välkommen Majja!

    Vi gifter oss samma dag!!! :)

    Släkten är inte det viktigaste, det är ju er dag! Så det viktigaste är ju att ni får det som ni vill ha det.

    När man letar lokal, som vi fortfarande gör, så skulle det faktiskt vara skönt att bara ha de närmaste med på vigseln. Men å andra sidan så innebär de allra närmaste (föräldrar, syskon och syskonbarn) redan de 20 personer, så då kan vi lika väl köra på stor fest. Dessutom tycker vi att det är roligt. :)
    jo men det är ju kul med bröllopsfester. Jag har ju varit gift en gång tidigare med 65 gäster. Min blivande har däremot inte varit gift men han känner sig inte heller så lockad av att ha stort bröllop. Det handlar ju till viss del om att han inte har stor släkt och den lilla släkt han har så är det en massa gammalt bråk och folk som inte pratat med varandra på år. Verkligen jättetrist, men han känner att han inte vill ha en massa ångest över vem man bjuder och inte, vem som kan tänkas bli sur, osv osv. Ohc jag förstår honom. Och så kan jag njuta lite av att jag har gjort det stora en gång med all planering o allt som hör till, vilket visserligen var kul, men nu kan jag mer ta det med ro. 

    så när vi väl hade klurat klart kände vi att nej, vi vill nog bara vara själva. Och så kan vi unna oss att lägga mer på en fantastiks middag vilket vi inte kanske hade kunnat om vi hade haft många gäster. 
  • queene­mma
    Äldre 31 Jul 11:49
    #55

    Välkommen hit majjja :)

    Nu har jag inte varit inne på lääääänge här ;P har skaffat en ny dator (äntligen!) men hinner knappt sitta jobbar just nu konstant haha men är ju bara bra så får vi mera pengar till bröllopet :) Jag har fixat iallefall så att en person köper från tyskland kommer gå på ca 3300:- plus en slant i bensin också är riktigt nöjd! På torsdag ska jag åka med svärmor till ikea och handla lite där men blir inte så jätte mycket.. Skulle ju köpa ett stort paket med all dekoration ifrån en men hon sålde till någon annan så blir att leta på nytt nu men m en det blir bra ändå i slutändan :)

    Hur långt har du lordoz kommit med allt nu?

  • Äldre 3 Aug 18:32
    #56

    För er som gifter sig runt Stockholm så kan jag hjälpa till med tips Bara fråga på

  • Äldre 3 Aug 19:03
    #57

    såg förresten att ni diskuterade värdet av att åka till tyskland eller inte. Till min syrras bröllop så åkte de till tyskland, Först kollade de på nätet vad som fanns,men det fanns mycket bättre erbjudanden på plats framförallt på vin, så de var glada över att de inte förbeställde. De köpte vin som var helt ok smak, inte det finaste, men inte heller det sämsta. Fin cognac, baileys, nån whiskey av finare sort, massa öl och ett antal plattor cider samt en låda skumpa. Det räckte till 65 gäster och blev över flera plattor öl och en hel cognacflaska. 
    De samåkte med en vän som också skulle åka (från örebro) och hela kalaset landade på under 4000 kr. Så för dem var det verkligen värt det. Vinet kostade typ knappt några pengar alls.  

  • Äldre 3 Aug 19:04
    #58
    majjja skrev 2012-08-03 19:03:56 följande:
    såg förresten att ni diskuterade värdet av att åka till tyskland eller inte. Till min syrras bröllop så åkte de till tyskland, Först kollade de på nätet vad som fanns,men det fanns mycket bättre erbjudanden på plats framförallt på vin, så de var glada över att de inte förbeställde. De köpte vin som var helt ok smak, inte det finaste, men inte heller det sämsta. Fin cognac, baileys, nån whiskey av finare sort, massa öl och ett antal plattor cider samt en låda skumpa. Det räckte till 65 gäster och blev över flera plattor öl och en hel cognacflaska. 
    De samåkte med en vän som också skulle åka (från örebro) och hela kalaset landade på under 4000 kr. Så för dem var det verkligen värt det. Vinet kostade typ knappt några pengar alls.  
    ja, allså inklusive resan. 
    de delade resekostnaden med en bekant. det är 2 år sedan.  
  • lordoz
    Äldre 7 Aug 19:21
    #59

    Lokal ja... Herrejisses vad det ska strula! Den ena lokalen kan vi inte titta på förrän turistsäsongen är över.. Så det blir väl i september nån gång. Den andra lokalen, som vi antingen kan kolla på antingen på tisdagar eller torsdagar, den har vi inte hunnit kolla på än.. Numera är min M2B ute och reser i veckorna, och att kolla själv känns inte så aktuellt.. Så allting när det gäller lokal ligger på is..

    Vi funderade med på att ha en lite mindre fest med bara de närmaste, men de närmaste (föräldrar, syskon och syskonbarn) blir i alla fall 20 pers. Dessutom så vill jag ha med hela min släkt och en massa vänner.. så vi kör på stort! :) Om vi bara hittar någon lokal då... *suckar lätt*

    Fast egentligen har vi en lokal.. vi vill ju bara ha en bättre.. :)

    Förövrigt går det framåt... Jag virkar blommor, stjälkar och blad för fullt. Nu när sambon är borta så passar jag på att virka på spårvagnen till och från jobbet.. samt hemma framför TVn. Så det går framåt och kommer nog hinnas med!

    På fredag åker vi till Ullared, så då ska vi väl kolla på lite saker där nere. Vi funderar på att ha typ crepe-papper eller liknande i vaserna (i botten)... (eller kanske sand).. och ska se om vi hittar det billigt... IKEA har bara vitt, svart och nån annan färg som inte passar in i vårt färgtema... Så ska kolla på priset på Ullared i alla fall...

    När det gäller alkoholen så smäller det näst-nästa vecka. Nästa vecka på söndag så åker jag till Rhodos, så till hemresan ska jag beställa en del. Så nu i helgen ska vi bestämma hur mycket av varje som vi ska beställa! :D Och av varje sort! :D

    I Ullared ska vi också kolla på papper till inbjudan. Vi vill ha lite styvare papper (typ tunn kartong) som är silvrigt... Men vill ju inte betala så mkt för det... :D

  • lordoz
    Äldre 7 Aug 19:24
    #60

    Men det är kul att höra hur det går för er andra... Majja, vad ska ni satsa på för mat? Är det restaurang som gäller?? Gifter ni er i kyrkan eller borgerligt?

    queenemma: Kul att det löst sig med alkohol. Hur mycket har ni beställt av allting?? Kul att du köpt en ny dator med, men det där med att inte hinna sitta, det känner jag också igen.

    Jag har börjat träna nu med, så en timme om dagen så står jag på ett löpband, och det går inte att kombinera så bra med en dator...

Svar på tråden April 2013