• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57315 visningar
    354 svar
    354
    57315

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • lordoz
    Äldre 29 Apr 21:52
    #11

    Hehe, ja att ändra sig är väl alla blivande brudar (och kvinnor i allmänhet)'s rätt!?!!!

    Jag har också funderingar på att byta klänning, den jag har i dagsläget är utan ärmar, och det känns inte klockrent med tanke på att jag är väldigt överviktig. Men jag får se, har inte tänkt klart den tanken ännu. :) Vill få hem den som jag beställt först och se hur den verkar.

    Ja, vi har berättat, dels för att frågan kom i samband med förlovningen, och dels för att vi har skickat ut 'save-the-date-kort' redan. :) Men visst, det hade nog varit mysigt att gå och suga på den karamellen lite själva med, men jag har så svårt att hålla tyst också så det hade blivit konstigt.

    Ja, men om man kan samåka flera personer så blir det ju en trevlig resa med, så då tycker jag absolut att ni ska åka till Tyskland. :) När tänker ni åka? Alltså, hur långt innan bröllopet??

    Vore kul att se bild på den bröllopsklänningen som du överväger nu... :)

  • queene­mma
    Äldre 30 Apr 20:04
    #12

    Okej får man fråga vilken storlek du är? Jag är storlek 40/42 men vet inte vad jag sak ha igentligen på brudklänning så blir att ta mått och lite sånt :) Är rätt smal om armarna och så men har mage och stora höften som gör att jag inte kan ha vilka kläder som helst :( Ser jätte löjligt ut med jeans tex sitter dom bra över låret så kan jag omögjligt knäppa dom om jag kan knäppa dom då är det som att jag har mjukisar över låren alltså sitter inte åt det minsta.. Önskar jag var antingen mindre om magen/höfterna eller lite större om låren men men..


     


    Blir väll i allefall ett halv år innan bröllopet alla måste ju få inbjudan innan vi kan åka.. Annars börjar folk undra vad vi ska till tyskland och göra och köpa dryck där hihi vi brukar köpa en platta öl någon gång i bland och den räcker minst 2 månader och då kan vi gå ut någon gång (delar upp en helg) och då dricka ett par öl var så åka till tyskland är meningslöst för oss vanligtvis hihi :P


     


    Är nu 2 klänningar jag vill ha hihi så ska fundera ordentligt innan jag bestämmer mig :) Lägger ut bilder i ett inlägg efter detta :) Jag vill helst ha halterneck då jag gillar det men kan inte ha det bga min byst :( är inte alls som den en gång var nu efter alla barn kommit..

  • queene­mma
    Äldre 30 Apr 20:11
    #13

    Konstigt kan inte lägga in bilder just nu.. Får prova sen igne :)


     

  • lordoz
    Äldre 1 May 01:28
    #14

    jag har storlek 48/50 just nu... Men ska från och med verkligen ta mig i kragen, träna och äta nyttigare! Mitt mål är att försöka gå ner en hel del kilon till nästa år. Dels för bröllopet, dels för min egen skull, så jag får se framåt januari/februari nästa år vilken storlek jag har och börja titta på klänningar på allvar då.

    Idag fick jag ju visserligen den utan armar som jag hade tänkt mig, men får se om den fortfarande är aktuell nästa år, eller om jag har tänkt om då. Fördelen är att den kostade bara 200:-, så det är inga stora pengar att ligga ute med, och den går säkert att sälja vidare.

    Jag tror personligen att det är för tidigt att skicka ut en inbjudan ett halvår innan själva bröllopet. Jag hade hellre skickat ut ett 'save-the-date-kort', som vi också gjorde. Då behöver de inte tappa bort inbjudan, glömma OSA-datumet eller nåt sånt för att det går för lång tid, men samtidigt observerar man dem på att en fest är i antåganden. :) Men det gör ni precis som ni själva vill! :)

    Det där med att kläder inte sitter perfekt, det tror jag på oss alla oavsett storlek. Som jag skrev ovan så har jag 48/50 i storlek, men det är i överdelar, i nederdelar (läs: Jeans) så har jag 56. Snacka om svårigheter att hitta en klänning som sitter snyggt både upptill och nedtill då...

    Kan du inte ha halterneck om du har en axelbandslös BH då? Eller en BH som också har halterneck-knäppning?

  • lordoz
    Äldre 1 May 01:34
    #15


    Sådana här 'save-the-date'-kort skickade vi ut. Skrev ut tre på varje A4a och så vek vi pappret över och satte en tejpbit... Och skrev adressen på utsidan, på det sättet sparade vi i alla fall in kostnaden för kuvert.. :)
  • queene­mma
    Äldre 1 May 07:33
    #16

    Super fina kort ju :) Kanske ska prata med killen om att skicka ut sånna så att vi kan börja ordentligt med bröllopet sen och man kan få veta ifall någon vill göra något för oss istället för presenter typ stå för blommorna eller maten eller liknande :) Sen börjar det bli jobbigt att hålla tyst nu också hihi känns som man ljuger för hela familjen fast man inte gör det :P Blir att sitta och spåna lite på hur våra kort isåfall ska se ut :)


    200:- var ju inte super mycket och klänningar brukar gå att få sålt :) Är den vit så passa på nu när det är studenten då letar ju folk efter klänningar i alla storlekar! :)


    Kanske kan köpa åt er också i tyskland om vi nu kommer dit som mina planer är :) Vet inte hur mycket man får ha med sig där ifrån men för mig att det är rätt mycket om man kan bevisa att mna ska gifta sig.. Så behöver ni bara bekosta att åka till eskilstuna eller liknande :)


    Halterneck brukar aldrig sitta bra på mig alls :( men tycker det är så otroligt fint på vissa klänningar :) Men jag ska välja någon av dessa två jag hittat gillar båda super mycket men har ju ett tag på mig att bestämma mig hihi

  • queene­mma
    Äldre 1 May 07:43
    #17

    Kan du inte ta en bild på klänningen så man får se den :)

  • queene­mma
    Äldre 1 May 07:44
    #18


    Ena klänningen jag tittat på :)
  • queene­mma
    Äldre 1 May 07:45
    #19


    Andra klänningen.. Tror jag gillar denna mest men ändras från dag till dag hihi
  • lordoz
    Äldre 4 Jun 03:11
    #20

    Hej igen!

    Förlåt att jag inte svarat på en evighet... Mitt IRL har tagit över.. :)

    Tyckte dina klänningar var jättefina båda två!

    För ett par veckor sedan gifte sig min bror, och på hans bröllop närvarade större delen av min släkt. Jag har ju redan från början velat bjuda dem, men avstått med tanke på ekonomin, men efter det bröllopet så fick min m2b och jag diskutera om lite. Så vi kom fram till att det blir nog en liten större fest än vi tänkt trots allt. Så vi ökade från 50 gäster till 70.

    Så nu senaste veckorna har vi varit runt och tittat på andra lokaler (den vi hade bokat räcker inte) . Så nu har vi hittat en ny, som ligger mitt i centrala Norrköping (bra för dem som ska bo på hotell, dvs merparten av våra gäster). Den rymmer 100 personer, och det finns bord och stolar. Men det är tyvärr allt.

    Så därför måste vi plötsligt hyra porslin (vilket i och för sig är trevligt, då slipper vi diska efter 70 personer). Så budgeten har ökat en hel del, men jag tror det kommer bli bra i alla fall.. :)

    Vi har inte riktigt räknat på hur mycket alkohol vi ska köpa ännu... Har ni någon koll på hur länge alkohol varar? Alltså, när tänkte ni åka till Tyskland och handla?! Vi är ju i köpenhamn i slutet av denna månaden på semester, men jag vet inte om alkoholen håller så länge som till nästa år?! Alltså då menar jag vin, öl och cider...

Svar på tråden April 2013