• Äldre 18 Mar 12:45
    1879 visningar
    14 svar
    14
    1879

    Fotografering i stockholm

    Nu är det mer eller mindre bestämt att vi ska gifta oss i stockholm och vi vill gärna vara i St. clara kyrka som ligger mitt i någonstans, ovanför gamla stan (sorry är inte från stockholm). Och festen kommer att hållas vid söder mälarstrand och nu måste jag då fråga alla stockholmare eller andra som vet, vart kan man åka för att fotografera? Jag är nyfiken på allt. Vanliga klassiska bilder men gärna lite speciella och konstiga ställen också. Allt är välkommet.

    Och sen hur gjorde ni? Tog ni bilder före eller efter vigseln? Och om ni gjorde det efter vad gjorde då era gäster under tiden?

  • Svar på tråden Fotografering i stockholm
  • Äldre 19 Mar 18:02
    #1

    Är det på sommaren tidig hörst finns ett kul ställe att gota på uppe utanför tunelbanan vid slussen, där är det fina blombågar som ger romantik men det läcker in tex en sl buss, torget på slussen mm som ger en mer " konstigt" inslag till bilden än det klassiska. Sen är grändrna i gamla stan aldig fel

  • Äldre 19 Mar 20:29
    #2

    låter jättebra. Alla tips är bra tips. Som sagt är inte alls hemma i stockholm så jag har ingen aning om vart man kan vara ;)

  • kickan­w
    Äldre 19 Mar 23:29
    #3

    Kommer inte er fotograf från Stockholm då, eller kanske har fotat där tidigare? I så fall tror jag att hen har lite koll på bra ställen att fotografera på!

  • Äldre 20 Mar 16:09
    #4
    kickanw skrev 2012-03-19 23:29:08 följande:
    Kommer inte er fotograf från Stockholm då, eller kanske har fotat där tidigare? I så fall tror jag att hen har lite koll på bra ställen att fotografera på!
    Har inte valt fotograf än. Så det får vi se. En utav fotograferna vi har som är en vän är inte därifrån men vi ska ha en till.
  • kickan­w
    Äldre 20 Mar 19:53
    #5
    Pagnie skrev 2012-03-20 16:09:03 följande:
    Har inte valt fotograf än. Så det får vi se. En utav fotograferna vi har som är en vän är inte därifrån men vi ska ha en till.
    Aha, okej! :) Hör gärna av dig om du behöver tips om fotografer. Dels fotar jag själv men sen känner jag desutom många väldigt duktiga bröllopsfotografer!
  • Äldre 20 Mar 22:59
    #6

    Hej Pagnie!

    Till att börja med vill jag rekommendera fotografering innan vigseln då många par är stressade utav att deras gäster får vänta, lägger ni fotograferingen innan vigseln så får ni troligtvis mer tid för fotograferingen.

    Ni önskar förslag på fotografering å här kommer nått som jag skulle vilja vara med om att få fotografera, om det sen passar er är en annan sak.

    Utgå från Norrmalstorg där ni tar spårvagnen ut till Djurgården, där byter ni till Djurgårdsfärjan som tar er till Slussen, därifrån går ni genom Gamla stan till T-banan som tar er till T-centralen ( åk gärna några extra stationer för att få bilder innifrån vagnen) väl på T-Centralen har ni ca. 2 minuters promenad till S:ta Clara kyrka.

    Denna resa gör att ni får ett flertal miljöer att bli fotograferade på, tänk dock på att ha en back upp plan om det regnar ( typ Moderna Museet härliga ljusa lokaler )

    Lycka till//J 

  • Äldre 20 Mar 23:07
    #7
    kickanw skrev 2012-03-20 19:53:29 följande:
    Aha, okej! :) Hör gärna av dig om du behöver tips om fotografer. Dels fotar jag själv men sen känner jag desutom många väldigt duktiga bröllopsfotografer!
    jag behöver alla tips jag kan få vad det gäller fotograder i Stockholm. Så har du några bra som inte kostar en halv förmögenhet så.
  • kickan­w
    Äldre 20 Mar 23:10
    #8
    Pagnie skrev 2012-03-20 23:07:39 följande:
    jag behöver alla tips jag kan få vad det gäller fotograder i Stockholm. Så har du några bra som inte kostar en halv förmögenhet så.
    Man får ju vad man betalar för! ;) Vill tipsa om en jättebra artikel om detta, skrivet av ett bröllopspar.
    soniajansson.com/2012/03/20/linda-emils-perspektiv-brollops-magasinet/

    Men har man inte pengar så har man ju inte, tyvärr. När är det du ska gifta dig?
  • Äldre 20 Mar 23:11
    #9
    studs skrev 2012-03-20 22:59:11 följande:
    Hej Pagnie!

    Till att börja med vill jag rekommendera fotografering innan vigseln då många par är stressade utav att deras gäster får vänta, lägger ni fotograferingen innan vigseln så får ni troligtvis mer tid för fotograferingen.

    Ni önskar förslag på fotografering å här kommer nått som jag skulle vilja vara med om att få fotografera, om det sen passar er är en annan sak.

    Utgå från Norrmalstorg där ni tar spårvagnen ut till Djurgården, där byter ni till Djurgårdsfärjan som tar er till Slussen, därifrån går ni genom Gamla stan till T-banan som tar er till T-centralen ( åk gärna några extra stationer för att få bilder innifrån vagnen) väl på T-Centralen har ni ca. 2 minuters promenad till S:ta Clara kyrka.

    Denna resa gör att ni får ett flertal miljöer att bli fotograferade på, tänk dock på att ha en back upp plan om det regnar ( typ Moderna Museet härliga ljusa lokaler )

    Lycka till//J 
    haha det låter som en rolig ide faktiskt men då bör man ju ta det efter vigseln och inte före för man vill ju inte förstöra frisyr eller klänning eller liknande. Men som sagt låter som en mycket rolig idé.
  • kickan­w
    Äldre 20 Mar 23:41
    #10

    Missade du mitt svar nu eftersom du skrev samtidigt? :)

  • Äldre 21 Mar 10:07
    #11
    kickanw skrev 2012-03-20 23:41:18 följande:
    Missade du mitt svar nu eftersom du skrev samtidigt? :)
    det missade jag nog ja. Jag ska gifta mig 13 juli 2013 så det är ju lite tid kvar.
  • kickan­w
    Äldre 21 Mar 10:25
    #12

    Jag har PM:at dig Pagnie!

  • Aniara­4
    Äldre 21 Mar 10:34
    #13
    Pagnie skrev 2012-03-20 23:07:39 följande:
    jag behöver alla tips jag kan få vad det gäller fotograder i Stockholm. Så har du några bra som inte kostar en halv förmögenhet så.
    www.malin-fotograf.com är duktig och tar definitivt ingen förmögenhet.
  • hagels­torm
    Äldre 7 Apr 02:57
    #14

    Stadshuset har massor av fina miljöer! Fotograferade ett bröllopspar där för två år sedan! Jättefint!

Svar på tråden Fotografering i stockholm