• paet
    Äldre 12 Mar 11:39
    144270 visningar
    1134 svar
    1134
    144270

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • LillaA­nna
    Äldre 23 Apr 17:21

    Oj, här hade jag visst inte varit aktiv på ett tag...
    Låter som att det planeras för fullt här nu, härligt :) Vi har inte så mycket kvar känns det som, men sen kommer man väl ändå vara jättestressad ju närmar vi kommer datumet.. men det vi har kvar är i alla fall:
    - Vi ska bestämma ett datum med vigselförrättaren för att gå igenom hur vi vill ha det och så blir det ju förstås ett "genrep" längre fram med solisten och organisten också.
    - All alkohol ska inhandlas i Tyskland nu i helgen :)
    - Lite smått & gott till lokalen samt skor till mig ska inhandlas.... Min klänning börjar bli klar nu också, det är ju min mormor som syr den och jag var där och provade igår och den kommer bli jättefin :)
    - Provsminking och håruppsättning blir den 12:e maj :)
    - Sen ska man väl boka nåt hotellrum till bröllopsnatten, hur ska ni andra göra på bröllopsnatten?

    Sen har vi också haft lite problem med det där med OSA som en del av er skrivit. Vi har fått ja från 3 stycken par... En del har inte ens reagerat på inbjudan heller och då skickade vi dom ändå som en överraskning och hade inte berättat för så många att vi skulle gifta oss. Visst blir man lite besviken, men sen är det väl som nån skrev också att många kanske tycker det är så givet att man kommer att man inte ens behöver tacka ja... Men från vissa håll känns det lite som att dom inte ens är glada för vår skull då dom varken har tackat ja eller frågat något om bröllopet (och då pratar jag om nära släkt, bl.a. min blivandes pappa).

  • Charli­e13
    Äldre 23 Apr 17:48

    'Tack för kramen ;)


    Ja det kan mkt väl vara som du säger, och det här var väl egentligen min första lilla svacka. Men "skönt" att det inte bara är våra gäster som känns lite dryga.. :)


     


    Memmsan skrev 2012-04-23 11:40:52 följande:
    Jag kan också känna så ibland när det gäller mina sida, framför allt min egen far som är lite..jaa..speciell =) Han vill inte planera något ifall något händer så han inte kan vara med.. Sådan "optimist" är han..
    Så jag förstår ditt gnäll och tycker det är ok att du känner så ibland, bara det inte tar över hela känslan för bröllopet =)

    Men sen tror jag det är så här.. De flesta tycker det är JÄTTEKUL att få komma på bröllop och de tycker det är så självklart att vi som bjuder till bröllop borde förstå det, så det behöver inte sägas högt... har hört det av några...
    Sen är vi så uppslukade av planering och tycker att bröllopet är nära, tyckte vi nog även för ett halvår sedan =) Men i den "vanliga" världen rullar livet på vecka för vecka. Därför planerar de inte mycket längre heller, så den veckan sista OSA är kommer det nog de flesta anmälningarna och reaktionerna dimpa in, som jag tror kommer vara positiva =)
    Men jag skulle också vilja ha lite beröm och smicker för den tid och engagemang jag lagt ner i alla inbjudningar men men =)
    De flesta vill oss nog väl men glömmer att puscha oss och tror att det int ekräver så mycket tid som det gör med att planera ett bröllop, stort som smått =)

    *Uppmuntrande och stöttande kram*

    By the way, endast 97 dagar kvar =)
  • Charli­e13
    Äldre 23 Apr 17:58

    Jag håller på att sy stolsöverdrag, har hunnit tre stycken men undrar om det är någon som har ett liiite bättre mönster än vad jag har? Dom ser lite.. hängiga ut! :P


    Sen ska vi och köpa m2bs kostym nu när lönen kommer.


    Festhäften är färdiga och de personer som vi är 90% säkra att de kommer har vi skrivit ut till och gjort färdigt då våra placeringskort sitter på festhäftet. Så vi gör som klart dem allt eftersom folk OSAr, vilket typ ingen gör så lär väl få ett helvete i juni när OSAt går ut.


    Vigselprogrammen är färdiga i datorn och vi ska bara kolla med prästen så att psalmerna och allt sånt är OK innan vi skriver ut dem.


    Vi har köpt organzapåsar som vi ska fylla med ris så att de som vill ta en påse får göra det.


    Servetterna är färdigsydda.


    korten till vårat Wishing Tree (istället för gästbok) är färdiga.


     


    96 dagar kvar nu!! :)

  • Charli­e13
    Äldre 23 Apr 18:00

    Just det, kravatten, slipsarna och näsdukarna till m2b och hans marsalker är beställda från www.mytuxedo.com (vet inte om jag skrivit det förut) SKITBRA sida! fina grejjor! :)

  • Green
    Äldre 23 Apr 19:45

    Har hämtat min ring idag! Finare än vad jag räknat med faktiskt  Glad
    Hindersprövningen blev inskickad idag också, hade ju varit klantigt att glömma den (jag är bra på att glömma papper)
    Måste ringa cateringfirman för att kolla om hon har menyförslag.
    Funderar på hur man ska kunna få mannen att dansa vals? Dans är inte riktigt hans grej.
    Har en del smådetaljer hit och dit kvar att bestämma om och fixa men det lär nog bli klart i tid.
    97 dagar är ju rätt så lång tid. Än känner jag ingen panik.

  • paet
    Äldre 24 Apr 09:07

    En fråga. Hur kommer ni göra dygnet innan vigseln? 

    Vi ska ju inte gifta oss i staden vi bor i utan den jag kommer ifrån. Vi kommer att sova i skillda lägenheter. Men är det fel i att vi alla umgås tills alla ska sova? Kommer upp släkt så det blir säkert grillning osv också. Efter vi gått och lagt oss så kommer vi inte att träffas förens vi ska gå in i kyrkan tillsammans.

    Det är väl så man gör? Eller?  

  • Syllis 2012
    Äldre 24 Apr 10:16
    paet skrev 2012-04-24 09:07:07 följande:
    En fråga. Hur kommer ni göra dygnet innan vigseln? 

    Vi ska ju inte gifta oss i staden vi bor i utan den jag kommer ifrån. Vi kommer att sova i skillda lägenheter. Men är det fel i att vi alla umgås tills alla ska sova? Kommer upp släkt så det blir säkert grillning osv också. Efter vi gått och lagt oss så kommer vi inte att träffas förens vi ska gå in i kyrkan tillsammans.

    Det är väl så man gör? Eller?  
    Vi kommer vara tillsammans.Vi gifter oss i kyrkan i den stad vi bor och festen kommer äga rum i närheten.
    Jag tycker alla ni ska umgås om ni vill det Glad
  • Syllis 2012
    Äldre 24 Apr 10:30
    Viccan skrev 2012-04-23 12:09:11 följande:

    Vi skickade våra inbjudning i slutet på december eftersom vi gifter oss mitt i sommaren och många har semester och gillar att planera långt i förväg.

    Vi har precis som många utav er fått ett par osa på de sätt osm stod i inbjudan.
    RINGA IN OCH OSA
    Men de flesta har tackat så mkt för inbjudan och frågat hur planerna går och hur det känns och sagt att de ser fram emot att närvara den dagen. Så vi har fått ganska många JA. Nu är det en halv månad kvar till sista osa (miten på maj) och de kanske är 30% som inte riktigt har gett ett svar om de kommer eller inte.

    Maj månad ser jag fram emot för då kommer sista dagen för O.S.A passera och efter de blir det på riktigt att få fixa med allt omkring hela denna dagen, på riktigt alltså. Skrattande


    Vi skickade ut inbjudningarna med i December.Så dom vi bjudit kan planera.
    Vi har fått flera svar.Vi satte ju tyvärr OSA i juni månad.Inser ju nu att vi skulle satt i maj i stället.Men men...
  • paet
    Äldre 24 Apr 10:41
    Syllis 2012 skrev 2012-04-24 10:16:03 följande:
    Vi kommer vara tillsammans. Vi gifter oss i kyrkan i den stad vi bor och festen kommer äga rum i närheten.
    Jag tycker alla ni ska umgås om ni vill det Glad
    Jo jag håller med  
  • Green
    Äldre 24 Apr 15:09

    Vi ska ju gifta oss hemma i trädgården och lär väl min vana trogen ha saker att fixa med ända in i det sista Flört
    Funderar på om jag ska fixa hår och smink själv eller boka tid på salongen?!
    Bokar jag tid så blir det ju ordentligt gjort och jag har en tid att passa, det kan nog vara bra för mig Oskyldig
    Dvs vi lär sova hemma och stöka omkring som yra höns ända tills det är dax att byta om och det lär nog bli gubben som får snöra in mig i klänningen (han var med och köpte den så det blir ingen överraskning ändå)

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?