• paet
    Äldre 12 Mar 11:39
    144189 visningar
    1134 svar
    1134
    144189

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • LillaA­nna
    Äldre 8 Apr 16:37
    #91

    Jag ska inte ha någon slöja tänkte jag... Men jag har heller inte provat någon så man vet ju inte om tycker det passar :) Tar ni hjälp av någon till bröllopet? Typ med dekorationer och diverse saker eller gör ni allt själva? Jag är sån som vill göra saker själv.. Men vi har lånat lite grejer av olika personer som ska va till dukningen.. Sen har folk erbjudit sig att hjälpa till, men jag tycker inte om att "stå i skuld" till dom sen.. Kanske bara är jag sm känner så :)

  • Syllis 2012
    Äldre 8 Apr 17:03
    #92
    LillaAnna skrev 2012-04-08 16:37:13 följande:
    Jag ska inte ha någon slöja tänkte jag... Men jag har heller inte provat någon så man vet ju inte om tycker det passar :) Tar ni hjälp av någon till bröllopet? Typ med dekorationer och diverse saker eller gör ni allt själva? Jag är sån som vill göra saker själv.. Men vi har lånat lite grejer av olika personer som ska va till dukningen.. Sen har folk erbjudit sig att hjälpa till, men jag tycker inte om att "stå i skuld" till dom sen.. Kanske bara är jag sm känner så :)
    Du kanske passar i slöja Glad
    Vi gör det mesta själva.Tårtorna kommer min mamma hjälpa oss med.
  • LillaA­nna
    Äldre 8 Apr 17:42
    #93
    Syllis 2012 skrev 2012-04-08 17:03:06 följande:
    Du kanske passar i slöja Glad
    Vi gör det mesta själva.Tårtorna kommer min mamma hjälpa oss med.
    Ja vem vet :) Okej, ja min bror ska göra våran tårta, sen får vi hjälp med lite till också, så det är ju bra när folk erbjuder sig, men man får lite dåligt samvete... Sen kan det bli för mycket om alla ska hjälpa till också tycker jag, man vill ju ha det på sitt sätt :)
  • Syllis 2012
    Äldre 9 Apr 10:11
    #94
    LillaAnna skrev 2012-04-08 17:42:29 följande:
    Ja vem vet :) Okej, ja min bror ska göra våran tårta, sen får vi hjälp med lite till också, så det är ju bra när folk erbjuder sig, men man får lite dåligt samvete... Sen kan det bli för mycket om alla ska hjälpa till också tycker jag, man vill ju ha det på sitt sätt :)
    Ja visst är det bra att folk erbjuder sej.Lite hjälp är bra Glad.
    Man vill ju ha det på sitt vis som man tänkt ut .Så det får ju inte vara en person som kommer och styr och ändrar över det man redan har bestämt.

    Ska ni ha en stort eller litet bröllop?
  • LillaA­nna
    Äldre 9 Apr 10:22
    #95

    Nej det är ju det som är risken m man släpper in nån alltför mycket i planeringen :) det blir inte så stort, ca 40 personer... Ni då?

  • Syllis 2012
    Äldre 9 Apr 10:30
    #96
    LillaAnna skrev 2012-04-09 10:22:36 följande:
    Nej det är ju det som är risken m man släpper in nån alltför mycket i planeringen :) det blir inte så stort, ca 40 personer... Ni då?
    Det blir ett litet bröllop med ca 30-35 personer
    Vi gifter oss i kyrkan
  • Green
    Äldre 9 Apr 18:49
    #97

    Ibland har man visst mer i skåpen än man tror!
    Eftersom jag ärvt en del vita linnedukar så tänkte jag att jag faktiskt skulle använda dom till bröllopet. Var hemma hos mamma och kollade vad jag kunde låna därifrån, och där var en hel del.
    När jag sen kom hem så skulle jag mäta mina dukar för att se hur stora dom var och hur långt det räckte.
    Jag hade drygt 19 meter linneduk Förvånad när jag räknade på borden så behöver jag strax över 10 m. Jag tror inte att jag behöver låna dukar Flört

    Nu har jag också lånat ihop allt porslin, glas och bestick (eller rättare sagt, jag vet var jag kan låna och vad)
    Det som inte är helt klart är menyn och själva vigselakten (borgerlig i trädgården) Kanske det viktigaste av allt Obestämd

    Förslag mottages tacksamt!

  • Syllis 2012
    Äldre 10 Apr 15:32
    #98
    Green skrev 2012-04-09 18:49:22 följande:
    Ibland har man visst mer i skåpen än man tror!
    Eftersom jag ärvt en del vita linnedukar så tänkte jag att jag faktiskt skulle använda dom till bröllopet. Var hemma hos mamma och kollade vad jag kunde låna därifrån, och där var en hel del.
    När jag sen kom hem så skulle jag mäta mina dukar för att se hur stora dom var och hur långt det räckte.
    Jag hade drygt 19 meter linneduk Förvånad när jag räknade på borden så behöver jag strax över 10 m. Jag tror inte att jag behöver låna dukar Flört

    Nu har jag också lånat ihop allt porslin, glas och bestick (eller rättare sagt, jag vet var jag kan låna och vad)
    Det som inte är helt klart är menyn och själva vigselakten (borgerlig i trädgården) Kanske det viktigaste av allt Obestämd

    Förslag mottages tacksamt!
    Buffe mat är väl alltid gångbart.Så får alla ta den mat dom tycker om Glad.
  • Memmsa­n
    Äldre 10 Apr 16:45
    #99

    Min pastor som viger oss kommer även vara med på festen. Men vi umgås ju även annars.
    Det är en gammal tradition att man bjuder prästen till festen men jag har varit på en del bröllop där de inte varit med. Jag tror att man bara gör det idag om man har en relation till prästen på något sätt. Kanske det är samma präst som döpt, konfimerat m.m.
    Jag skulle säga att man gör som man vill... och det som känns naturligt. En del präster har ju flera vigslar samma dag och då kommer han/hon inte kunna vara med på någon fest kanske.

  • Memmsa­n
    Äldre 10 Apr 16:56
    LillaAnna skrev 2012-04-08 16:37:13 följande:
    Jag ska inte ha någon slöja tänkte jag... Men jag har heller inte provat någon så man vet ju inte om tycker det passar :) Tar ni hjälp av någon till bröllopet? Typ med dekorationer och diverse saker eller gör ni allt själva? Jag är sån som vill göra saker själv.. Men vi har lånat lite grejer av olika personer som ska va till dukningen.. Sen har folk erbjudit sig att hjälpa till, men jag tycker inte om att "stå i skuld" till dom sen.. Kanske bara är jag sm känner så :)
    Vi har flera personer som erbjudit sin hjälp med dukning, servering, snittar m.m. Jag upplever att ingen av dem anser sig att vi står i skuld till dem. Vi kommer ge dem en blomma och ett litet tal på festen, samt en stor applåd från alla gästerna som tack, vilket jag skulle bli väldigt glad över om jag hjälpt någon. 
    Jag sticker ut hakan lite med viss risk =), inget illa ment mot någon utan med omtanke om alla brudpar här inne som stressar upp sig för alla "kraven" kring bröllopet. Jag tror att vi här på brollopstorget har en tendens att tror att vissa saker måste göras och de brottom som bara den, så som dyra gåvor till gäster, medhjälpare m.m. Det kanske är så i vissa kretsar men jag tror att de allra flesta vill hjälpa till på ett bröllop gratis, för att man bryr sig om paret, eller bara gillar bröllop. Jag ser nu bara till mig själv som skulle kunna tänka mig att hjälpa vem som helst med deras bröllop typ. I slutändan får man alltid tillbaka av det goda man bjuder på.
    Samtidigt skulle jag ställa upp på alla mina medjälpare när de behöver liknande hjälp på deras bröllop, dop, fördelsedagsfest eller vad som helst..
    Jag upplever att nästan allt börjat kosta i vårt samhälle men jag tror inte att folk egentligen tycker att det skall vara så. Jag vill hjälpa till för att jag vill det och det vill nog de flesta, liksom =)
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?