• paet
    Äldre 12 Mar 11:39
    144172 visningar
    1134 svar
    1134
    144172

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • LillaA­nna
    Äldre 2 Apr 21:40
    #61

    Det var menat till Paet, det gick visst inte att citera på iPaden :)

  • paet
    Äldre 3 Apr 10:10
    #62
    Green skrev 2012-04-02 17:42:44 följande:
    paet: Gillar verkligen din klänning Glad Det går bra att ångstryka, bör dom absolut kunna fixa på kemtvätten!

    Min klänning är en Mark Lesley.  modell 4093P
    Har letat och googlat efter den men hittar den inte?? Uppenbarligen finns den ju Skrattande (den är äkta med lappar mm)
    Tack så mkt :) Den blev faktiskt mkt bättre än vad jag hade kunnat trott Den är uppsydd efter mitt önskemål. Blev inte exakt men nästan måste jag säga!

    De kanske inte har alla modeller ute på nätet? Den är hur som helst jättefin! Hihi ja då borde den ju vara äkta
    Memmsan skrev 2012-04-02 21:30:53 följande:
    Ingångsmarch klassiskt med  Felix Mendelssohn. Du kan lyssna på denna sida på några andra marcher också www.brollopsguiden.se/vigsel/brollopsmarscher....
    Men vi "poppar" upp det till utgångsmusiken och kör Underbart med Kalle Moreus. 
    Jag tycker dock att det är så mäktigt med den där spänningen som uppstår när orgeln börjar och alla ställer sig upp och dörrarna öppnas, "duttu-du-duttu-duu..." typFlört 
    Men om ni vill ha något personligt tycker jag ni ska köra på det.  
    Åh tack för tipset! Ska lyssna igenom lite granna. Åh den låten med Kalle är fin! Cool grej
    Hihi håller med dig om det att det är mäktikgt! Alla vet ju verkligen vad det betyder.
    LillaAnna skrev 2012-04-02 21:39:38 följande:
    Även fast våran son är lite äldre än din så kommer det nog bli första gången han sover borta efter vårat bröllop med, det blir också hos sin moror... Men jag hoppas det ska gå bra :) så länge dom sover hela nätter eller att du inte ammar åtminstone, eller har så du kan pumpa ut :)
    Jo då det kommer det nog att göra Nä han får ersättning så det underlättar ju en hel del. Hoppas bara att han inte kommer tycka allt för illa om det. Hur gammal är er son?
     
  • Syllis 2012
    Äldre 3 Apr 11:24
    #63
    Viccan skrev 2012-04-02 12:01:39 följande:
    Berätta gärna vad som är fixat.
    Jag är nyfiken att se om jag missat att tänka på ngt som ska fixas :)
    Våran redan fixad lista Glad
    Kyrkan bokad
    Präst bokad
    lokal bokad 
    Min brudklänning,slöja,skor,tiara,smycken
    MB2 kostym,skjorta
    Sonens kostym,skjorta,slips
    Tärnornas skor
    Frissan bokad för håruppsättning och smink
    Brudbukett och corsage beställd
    Mat och dryck ,tårta färdig bestämt
    Psalmer och in och utgångsmarsch ,solosång
    Dukning bestämt

    Säkert har glömt skriva något på listan som redan är fixat

    Men det återstår ju saker att göra:
    Fylla i hindersprövning och val av efternamn och skicka till skatteverket
    köpa ringar
    Mb2 skor
    underkjol till mej,strumpeband,spetshandskar
    m.m
  • Syllis 2012
    Äldre 3 Apr 11:24
    #64
    paet skrev 2012-04-02 10:52:42 följande:
    Lovade ju att visa min klänning. Här e den :)


    Den ser lång ut pga släpet  

    I med att den är från Kina så har den ju legat nedpackad när den skickades hit.. Måste hitta nån som kan kanske ånga ut det som är skrynkligt eller hur man nu gör. Någon som vet? Gör kemtvätten sånt?

    Fin klänning! Glad 
  • paet
    Äldre 3 Apr 11:35
    #65
    Syllis 2012 skrev 2012-04-03 11:24:58 följande:
    Tack så mkt Den sitter skönt också. Var och köpte en axelbandslös BH igår till den

    Hur ser din klänning ut? 
  • Viccan
    Äldre 3 Apr 11:47
    #66

    Tänk vad tiden går fort.
    Kan inte riktigt förstå att det är mindre än 4 månader kvar, eller snart 16 veckor kvar.
    Jag börjar känns mig lite smått stressad och lite nervös när jag tänker/lever mig in i hur den dagen kommer att vara, Med gud så jag längtar.

    Jag tänkte ta och fylla i hindersprövningen och efternamnsänring nu i veckan och skicka iväg den snart så vi har de klart. Och nästa vecka är de Tårtkonsultation och genomgång av mat+personal med cateringfirman.

    Idag beställde jag även stolsöverdrag och de glädjer mig att jag har de ur världen.
    Men samtidigt får jag hoppas att de kommer... att de passar... och att vi blir nöjda =)
    Beställda från Ebay.

  • paet
    Äldre 3 Apr 11:51
    #67

    Ja tiden går verkligen fort! Men än så länge tycker jag nog att det känns som att det är rättså långt bort ännu

    Jag fyllde i våran hinderprövning och efternamnanmälan den 28:e förra veckan och fick svar igår! Så det går riktigt fort!!

    Hur mkt kostade stolsöverdagen på ebay? Vill också ha det. Men insåg att 65st blir dyrt om de kostar lite per överdrag. 

  • Syllis 2012
    Äldre 3 Apr 12:01
    #68

    Paet: så här ser min klänning ut.



    paet skrev 2012-04-03 11:35:40 följande:
    Tack så mkt Den sitter skönt också. Var och köpte en axelbandslös BH igår till den

    Hur ser din klänning ut? 
  • paet
    Äldre 3 Apr 12:11
    #69
    Syllis 2012 skrev 2012-04-03 12:01:54 följande:
    Paet: så här ser min klänning ut.


    Åh vilken fin!! Är det paljetter under bysten? Det är så vackert med lite glimmande sådär  
  • Syllis 2012
    Äldre 3 Apr 12:23
    #70
    paet skrev 2012-04-03 12:11:18 följande:
    Åh vilken fin!! Är det paljetter under bysten? Det är så vackert med lite glimmande sådär  

    Tack så mycket!!! Glad
    Ja det är paljetter och små pärlor.Vad glad jag blir att du tycker det var vackert Glad

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?