• paet
    Äldre 12 Mar 11:39
    144257 visningar
    1134 svar
    1134
    144257

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Syllis 2012
    Äldre 1 Apr 10:06
    #41
    paet skrev 2012-03-31 18:54:23 följande:
    Vad roligt Skönt att ha mkt klart! Vad har du kvar att göra? 
    Brudkänningen ska fixas att sy på en spets som jag köpt.Pimpar upp klänningen lite Glad.Jag ska köpa strumpeband, färgad underkjol, och spetshandskar.
    MB2 ska ha skor och fluga el.slips.
    Dekoration till lokalen ska köpas som girlanger och dylikt.
  • Syllis 2012
    Äldre 1 Apr 10:08
    #42
    paet skrev 2012-03-28 12:00:40 följande:
    Idag ska jag skicka in hindersprövningen och anmälan om efternamn :) Ska ni behålla eller ta er m2bs namn?
    Har föresten hittat ett par skor nu! Är supernöjd! 

    Dessa blev det:


    Fina skor! Glad
  • Syllis 2012
    Äldre 1 Apr 10:09
    #43
    Green skrev 2012-03-31 22:15:25 följande:



    Insåg i tid att hunden fäller något fruktansvärt så klänningen får inte lämna källaren än på ett tag!

    Den är mycket vidare i kjolen när den sitter på, börjar fundera på hur jag ska ta mig ut ur huset på smidigaste sättet Flört
    Vilken vacker klänning!Glad
  • Syllis 2012
    Äldre 1 Apr 10:15
    #44

    paet skrev 2012-03-28 12:00:40 följande:


    Idag ska jag skicka in hindersprövningen och anmälan om efternamn :) Ska ni behålla eller ta er m2bs namn?
    Har föresten hittat ett par skor nu! Är supernöjd! 

    Dessa blev det:


    Hindersprövningen och anmälan om efternamn har vi inte skickat in ännu.Jag ska ta min MB2 efternamn.
    Jag har hittat skor som jag är nöjd med Glad 
  • Syllis 2012
    Äldre 1 Apr 10:18
    #45


    Här är mina skor som jag ska ha på bröllopet Glad
  • Green
    Äldre 1 Apr 14:17
    #46

    Skor har jag inga än eller.....
    Får nog se vad som finns i garderoben för det finns inga pengar kvar till det efter mitt något oplanerade klänningsinköp.
    Kan inte ta första bästa heller för vi ska ju vara i trädgården och det är ju inte så kul när man sjunker ner i gräsmattan! Men iof, med den klänningen kommer nog ingen att titta på mina fötter ändå?!

  • LillaA­nna
    Äldre 1 Apr 16:18
    #47

    Jag var med i en annan tråd, men den dog ut, så jag hoppar väl in här med då, vi gifter oss också 28 juli förstås :) Vi har kommit rätt långt känns det som i alla fall.. Det vi har kvar är: - skor och underkläder till mig - klänning håller på att sys av min mormor så den är inte klar än - bestämma låtar till vigseln - lite dekorationer till lokalen kvar att köpa - fixa hindersprövning och efternamn - inhandla alkohol i Tyskland i slutet på april - gravera ringarna - fixa kläder till våran son Ja det är väl typ det :) är det fler som ska ha sitt/sina barn med? Vad ska dom ha på sig?

  • Green
    Äldre 1 Apr 19:37
    #48

    Klart barnen ska få vara med!
    Mina är 1 och 5 år gamla. Svärmor ska sy vars en kavaj till dom. Vita skjortor (hur länge det nu varar?) och så får vi väl hitta ett par fina byxor. Funderar på om jag ska beställa flugor till dom?!
    Som tur är har vi festen hemma så det är bara att byta kläder efter behov!

  • LillaA­nna
    Äldre 2 Apr 08:26
    #49

    Våran son kommer va 14 månader när vi gifter oss.. Men vi tänkte nog körs lite mer casual med chinos och skjorta och några snygga skor :) Vad ska ni ha för sånger till vigseln? Nån som har nåt bra tips på fina kärlekslåtar? Vi har funderat på "ännu doftar kärlek" med Marie Fredriksson och så nån mer.

  • Memmsa­n
    Äldre 2 Apr 09:29
    #50

    Vi gifter oss också denna dag, på vår 6:e årsdag!

    Vi har gjort mycket men har en del kvar.
    Inbjudningskort klara och utskickade. Har inhandlat material till vigsel- och festprogram samt placeringskort.
    Vi har köpt min klänning, skor, underkläder och flor. Lite smycken kvar att inhandla eller låna.
    Vi kommer att hyra min m2b kläder på samma ställe som jag köpt min klänning och vi har bokat in en tid om två veckor där det skall provas in. Han får lhyra allt, skor, skjorta, väst, manchettknappar, allt, för ett förmånligt pris, så det är ju snart klart =)
    Bröllopsresan är bokad och betald.
    Kyrka och festlokal bokade och klara.
    Vår vigselförättare, kantor, solister m.m. är klart.
    Våra värdpar fixar och donar med festen, så den vet jag ingenting om men litar på att alt är så perfekt  det kan bli den dagen =)
    Har bokat frisör och sminkkurs på Makeup store, kommer att sminka mig själv.
    Vi har skrivit ut och på hindersprövningen, den skall vi skicka här i dagarna.
    Håller på att bestämma oss kring vem som ska göra tårtan, inte bokat.
    Vi har bestämt oss för ringar men inväntar pris, sen skall det beställas.
    Mina tärnors kläningar är klara och bestmannens klädsel blir klar samma dag som min m2b.
    Har i princip betämt mig för vilken florist vi ska ha men inte bokat, skall göra det i veckan.
    Fotograf är vi nästan klara med.
    Färdmedel är snart klart men inte bokat.
    Serveringspersonal är klar och folk som skall hjälpa till med annat kring festen.
    Maten är bokad och klar.
    Drycken bestämd men väntas på att inhandlas från tyskland.
    Vi behöver någon som spelar på festen men har inte hittat något bra, behöver tas tag i.
    Vi behöver boka boende...vi vet var vi ska bo men inte exakt vilket rum vi vill ha.

    Det är mycket som är klart men en del kvar att ta tag i men det skall nog ordna sig =)
    De viktigaste delarna som att vara någonstans att bli vigda, någon som viger oss och ringar är i princip klara..då löser sig säkert allt annat till det bästa =)

    Kul med så många som har samma dag som oss =)

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?