• jennas­annej
    Äldre 10 Mar 09:57
    46914 visningar
    4 svar
    4
    46914

    Billig och bra catering i Stockholm?

    Vi är mitt uppe i planeringen även om det är en bra bit kvar. Vi har hittat en underbar lokal dit egen dryck får medtagas, men har svårt för att hitta catering för ett rimligt pris.


    Vad betalade ni andra som bor i Stockholm för en catering med buffé? Det offerter jag fått ligger på 250-350/kuvert vilket är mer än vi hade räknat med. Eller är detta vad man får betala för att få bra mat?


    Tar tacksamt emot tips om vilka ni har använt för catering av buffé, samt vilket pris de tog :)

  • Svar på tråden Billig och bra catering i Stockholm?
  • ECO weddin­g
    Äldre 10 Mar 19:36
    #1

    www.cateringfabriken.se erbjuder alla möjliga buffeer och menyer till olika priser. De har bland annat en buffe som kallas för "under hundringen", sen beror det såklart på hur stor buffe man vill ha också. Kan inte heller svara för kvaliten på maten men man brukar kunna hitta diverse recensioner på google.


     


    www.somethingfresh.se erbjuder catering från 150:-/buffe och de verkar ha gott om mat i den dessutom.


     


    www.cicada.se erbjuder också menyer från 99:- och uppåt


     


    www.cateringstockholm.se har buffeer kring 170 kronor per person


    www.sabb-blomqvist.se har små från 115:- p.p och lite större kring 150:- p.p


    www.brommadeli.se har några buffeer för under 150:-


    Även www.annorlunda.se erbjuder billig catering i Stockholm


    www.carotte.se har buffeer för under 200:- p.p


     


    Detta är bara några få förslag på billiga cateringföretag i Stockholm. Hoppas ni hittar det ni behöver.


    Kan alltså inte säga hur maten smakar hos dem, men som sagt, google brukar vara en bra källa, och även www.rejta.se brukar kunna ge svar ibland.


     

  • evasol­o45
    Äldre 10 Mar 21:21
    #2

    Kolla in www.fredrikpalandet.se
    våra vänner som skulle ha buffe hade budget på 180:- och cateringfirman skräddarsydde allting. Jettegod mat var det med små västerbottenpajer, och dessertbuffé  de hade även en tårta som kostade 35:-kr biten, själva får vi betala 65:-. Kockarna är tydligen från stjärnkrogar i både sverige och från utlandet.
    Ja i alla fall det var rigtigt god mat.  

  • jennas­annej
    Äldre 15 Mar 15:38
    #3

    Stort tack för tipset!! Väljer gärna just efter personlig erfarenhet för det är ju en hel cateringdjungel och då går man hellre på bra tips :)

  • Äldre 12 Oct 11:34
    #4

    Det är oftast svårt att hitta "billigt och bra" catering speciellt när det gäller bröllop. Jag skulle rekommendera Prima Catering som jag vet är bra och har väldigt rimliga priser. Man kan läsa vad deras kunder skrivit om de på www.primacatering.se/nojda-kunder.

    Lycka till!

Svar på tråden Billig och bra catering i Stockholm?