• Dragan
    Äldre 9 Mar 01:02
    2635 visningar
    2 svar
    2
    2635

    Behöver hjälp med efternamn!!

    Hej på er!

    Jag och min fästmö ska gifta oss i maj, men vi kan verkligen inte bestämma oss för vilket efternamn vi ska ta. Vi har båda lite ovanliga efternamn, men inget av dem känns klockrent... Helst skulle vi vilja ha ett helt nytt och eget, men det har vi för dålig fantasi för... Gråter

    Därför vänder vi oss nu till er forumbesökare som har bättre fantasi. Roligast vore om man kunde bilda ett nytt efternamn med hjälp av de bokstäver vi redan har i våra efternamn...

    De bokstäverna vi har är:
    AEEGNPRRS

    Så, sätt gärna igång och brainstorma! Kan nästan utlova belöning till den som kommer på det bästa namnet! FlörtAlla bokstäver behöver inte vara med, och om det skulle behövas kan vi eventuellt tänka oss att kasta in någon extra bokstav, men helst inte...

    Och nej, Asperger är inte aktuellt! Cool 

  • Svar på tråden Behöver hjälp med efternamn!!
  • Äldre 9 Mar 01:17
    #1

    Jag antar att ni redan varit inne och läst på PRV om kraven som finns på nybildade efternamn osv. Länkar iaf, om ni missat det prv.se/sv/Personnamn/Byta-personnamn/Byta-efternamn/Krav-pa-ditt-personnamn/

    Där har de ju också en tjänst med förslag på efternamn, ni kanske kan hitta något med era bokstäver där? Eller få lite hjälp på traven :) Ni kanske prövat det också redan, men länkar ändå www.prv.se/NAMTWeb/


  • Cesium
    Äldre 9 Mar 08:48
    #2

    AGNERPERS


    ANGERPERS


    ARPENGERS


    ARPEGRENS


    ENGARPERS


    ENGRASPER


    ENGSPARRE


    ENGSPERRA


    GARNEPERS


    GRANSPEER


    GRAPESERN


    GREENRAPS


    GREENRASP


    GREPASNER


    NERSGARPE


    PAGRENSER


    PANGESERR


    PARSENGER


    PERRASENG


    PERSAGNER


    PERSANGER


    PERSERANG


    RAGNEPERS


    RANGRESPE


    RAPSGREEN


    RASPEREGN


    RASPERENG


    RASPGREEN


    REGNERASP


    REGNSAREP


    RESPENGAR


    SERNAGREP


    SERNEPARG


    SERNGRAPE


    SPAREGREN


    SPARREGEN


    SPARREENG


    SPERARENG


     


    Alltså, de flesta av de här är väl i konstigaste laget och inget som någon skulle vilja heta. Jag har heller inte kollat om de redan är upptagna, men det kanske kan hjälpa för att hitta en rytm, ett ord, en ändelse, en känsla som funkar för er. Det finns massor av andra varianter, jag var tvungen att sätta stopp för mig själv. Ni kan ju dela upp dem i mindre ord, som ASP, REGN, ENG, GREN, PER, RANG, GRAN, AGN, RASP, RAPS, NER, EN o.s.v. och kombinera dem till något unikt.


    Lycka till!

Svar på tråden Behöver hjälp med efternamn!!