• Trezia
    Äldre 16 Feb 13:25
    57182 visningar
    26 svar
    26
    57182

    Tips till möhippa?

    Jag ska planera en möhippa för min bästa kompis och jag känner att jag är helt gön inom detta område.

    När jag tänker på möhippa så ser jag en galet utklädd brud på stan som ska samla in diverse olika saker och det är långt ifrån vad min kompis skulle uppskatta.. Har ni några tips på vad man kan göra som inte innebär pinsamheter?

    Jag har själv klurat lite på vinprovning som en aktivitet.. men vill gärna ha en massamer förslag :)

    Sen undrar jag hur mycket bruden eventuellt kan få veta innan?

  • Svar på tråden Tips till möhippa?
  • LindaN­2012
    Äldre 18 Feb 15:22
    #11

    Jag tycker att många har sammanfattat det bra redan. Gå till dig själv, vad skulle du uppskatta? Om nu inte du och bruden är totalt olika naturligtvis. Prata ihop dig med de andra deltagarna, ofta har man olika infallsvinklar och man kan känna bruden på lite olika sätt vilket brukar leda till kul brainstorming. 

    Vet inte var i landet du befinner dig men nedan kommer lite tips från möhippor jag varit med och arrangerat eller som jag hört om och som varit lyckade:
    * Köra SL-Buss (inga andra passagerare än möhippegänget så klart)
    * Simhopp (lär dig dyka och utmana dig själv att hoppa från 10an)
    * Fixa en MC-knutte som kidnappar
    * Låt bruden fixa sin egen utstyrsel för dagen - ge henne 100kr och skicka in henne på Myrorna
    * Boka en privat jacuzzi/spaavdelning för mys
    * En kock som kommer hem och lagar middag till bara er
    * Låt bruden spela in en sång till sin blivande (samtidigt kan ni skriva er egen låt till bruden/brudparet, spela in den på samma CD och skapa allsång på middagen)
    * Picknick
    * Helikopter (finns små varianter där bara bruden och kaptenen får plats)

    Ja, det var ett par idéer. Genrellt så brukar hippan hållas några veckor innan bröllopet. Inte för tidigt men inte heller för nära inpå...

    LYCKA TILL!
     

  • Lillis­82
    Äldre 18 Feb 16:36
    #12

    Kanske lite sent ute.. har ögglat igenom lite lätt vad andra skrivt och såg att någon nämt något liknande att göra något man annars inte skulle göra. Det håller jag med om.

    Jag tycker en möhippa/svensexa skall vara något roligt och som man kommer ihåg. En vanlig tjejkväll med spa, bowling etc känns alldeles för vanligt. (min åsikt) Det är något man kan göra närsom och inget som jag skulle förknippa med möhippa. . 

    Det finns så mycket annat man kan göra som blir ett äventyr..

    Köpa flygbiljetter på ryanair till en storstad och hitta något mysigt vandrarhem eller liknanade kostar inte många hundralappar. och då kan man göra en tvådagars. .

    samtidigt måste det ju passa bruden..  så tänk igenom vad hon kanske skulle vilja göra.. ett tips är ju att prata med brudgummen.. han har säkert pratat med sin blivande om vad hon skulle vilja vara med om..  

  • johann­a suarez
    Äldre 18 Feb 22:38
    #13

    Vill du spetsa till din tjejkväll så kan du hyra in någon som kommer och lär ut dans. Min kompis hade en som kom och lärde ut salsa när hon hade möhippa. Det var väldigt trevligt. Jag brukar själv hålla i möhippor och lära ut magdans, det är något som alla kan vara med på och prova utan att det behöver vara pinsamt =)))
    Hoppas ni får en trevlig kväll =)

  • Trezia
    Äldre 21 Feb 10:59
    #14

    Nu när jag har fått så mycket bra tips från er ska jag slå mitt kloka huvud ihop med några andra tjejer och se vad vi kommer fram till :)

  • johann­a anders
    Äldre 21 Feb 11:14
    #15

    Den här sidan hade jag önskat att mina vänninor hade läst innan de hippade mig... En det en hel del tips på hur man ror iland den perfekta möhippan. Både budget och lyx! Pinsamt och ickepinsamt.

    Skattade gott åt denna : Låt bruden åka på en barn bobbycar genom tex mcdonalds drive through... =D
    Annars cocktailprovning, pistolskytte, poledancingkurs. Var ganska många roliga tips där:

    http://bröllopscoachen.hemsida24.se/start-allt-f%C3%B6r-ditt-br%C3%B6llop/m%C3%B6hippa-svensexa-7263487

  • Evelin­naa
    Äldre 5 Mar 14:56
    #16
    Hej!

    Vi var ett gäng på 15 personer som hade en mycket trevlig dag i uppsala.
    Dagen började med ett glas champagne i slottsbacken sedan drog vi oss vidare mot staden för att göra en aktivitet som heter Daredevil, det va ett statsuppdrag där man skulle samla poäng genom att utföra massa uppdrag(www.stadsuppdraget.se).. Riktigt kul måste jag säga! och självklart hade bruden på sig en snygg outfit som vi hade valt ut.
    Därefter åt vi en underbar middag på restaurangen Pepper Peppar(www.pepparpeppar.com/) vi blev väl omhändertagna. och kvällen avslutades sedan med lite karaoke på Etage! Alla var super nöjda och en riktigt bra dag! 
  • Äldre 29 Mar 15:08
    #17
    De här activity.se/privat/ har ju mycket och man kan välja om man vill göra pinsammare grejer eller nått lite lugnare, typ lösa en mordgåta eller gå på spökjakt :P  De har också såna där bollar man kryper in i som nån hade lagt upp en bild på här. Såna verkar sjukt kul ju! 

    Sen tänker jag att vill man så kan man ju göra både nått eget (typ kidnappning) och boka en aktivitet, så får man lite av varje utan att stressa ihjäl sig med planeringen och så vet man att allt kommer bli lyckat så man kan slappna av lite också :) 

    Min kompis gifte sig i somras och vi bokade via dom då och blev jätte nöjda. Nu ska en annan kompis gifta sig och vi diskuterar om vi ska göra en favorit i repris eftersom det blev så lyckat förra året :)
  • Äldre 13 Apr 13:39
    #18

    Tipsar om att man kan boka avklädd servitör.
    slaventommy.blogspot.com :)

  • Äldre 16 May 11:43
    #19

    Förutom alla bra tips i tråden så finns det många tips här också: http://www.eventguiden.se/mohippa/

  • Äldre 16 May 22:19
    #20

    spa kan vara ganska trevligt om man gillar sådant:) mina vänninor hade möhippa för mig för ett par helger sedan.. en trevlig utekväll med bowling o middag, precis lagom:)

  • Äldre 17 May 11:02
    #21

    Jag rekommenderar att spela in och filma en sång på Ethnoel studio, de ligger i Globen och är jätte duktiga & trevliga!

    Deras sidan : www.ethnoelmusic.com

    Lycka till

  • Äldre 17 May 20:06
    #22

    När min syster gifte sig så käkade vi middag och efteråt hade vi bokat relaxavdelningen på en camping (skutberget i Karlstad) där de har en mysig atmosfär med jacuzzi och grejer. Där hade vi ställt fram frukt, godis, presenter och en chockladfontän. Det var hur mysigt som helst och jag vet att man kan hyra relaxen på de flesta hotell ????

    Vi visste att min syster inte skulle ha uppskattat att bli utspökad, så vi ville inte göra det. Men vi hade fixat en liten tiara med en slöja som hon fick ha på sig under kvällen. Och en t-shirt med texten "Ta mig till bröllop" som jag tror är en Håkan Hellström -referens. Syrran är ett Hellström-fan, men jag har inte så bra koll ????

  • Dashle
    Äldre 17 May 21:11
    #23

    Dashl tävlar nu ut ett Möhippepaket hos vår partnersalong Belle Dame! Paketet består av en fest-makeup, där den blivande bruden blir sminkad av en makeup-artist och de andra deltagarna får vägledning av professionella makeup-artiser att lägga den perfekta makeup-looken med Belle Dames breda utbud av sminkprodukter. Ni kommer att lära er om allt från färgval och sminktekniker. Möhippepaketet är för 4-8 personer och pågår i ca 1,5-2,5 timmar. Det ingår även en varsin mini-mascara. (Värdet av paketet är 2400 kronor)


    För att tävla, gör så här:


    Följ Dashl på Instagram eller Facebook: @dashlapp
    Tagga minst 3 personer du vill ta med dig på möhippa i tävlingsinlägget

    Vi väljer ut vinnaren den 26 maj.


  • Äldre 21 May 17:28
    #24

    Jag har gått på många möhippor de senaste åren (är väl så när man är runt 30...!Skrattande) Har testat bland annat sumobrottning och ponnytrav där man fått ont i magen av skratt!

    Brukar gå in på hemsidan www.fixamohippa.se för inspiration till aktiviteter, lekar och sånt Drömmer

  • Äldre 13 Jul 10:34
    #25

    Dessa är väldigt duktiga och det är något som inte alla gör vilket är väldigt kul! VocalLife

    www.vocallife.se/team-building/privata-korevent/

  • Äldre 6 Jan 20:46
    #26
    Ni kan hyra in en naken servitör som passar upp och underhåller på slaventommy.blogspot.com 
Svar på tråden Tips till möhippa?