• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42096 visningar
    301 svar
    301
    42096

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • FelizL­ane
    Äldre 12 Jun 15:09

    Hur tänker ni vid middags schemat? Våra toastisar har lite problem känner dom :S Kocken vill ha hålltider när varmrätt och efterätt ska ut på bordet.. Då är det ju inte så bra att någon står och talar. Någon med bra tips? 

    Vi ska sätta oss runt 17.00 och vara klara ca 20.30 för då kommer "annat" folk som bara är bjudna till festen..  

  • eosinm­immi
    Äldre 13 Jun 21:48

    Oj vad jag är berg o dal bana nu, tror att jag har koll på läget.. eller har jag? Vill ha mer tid, men samtidigt längtar jag tills på lördag!

  • cookie­andker­mit
    Äldre 13 Jun 22:13

    Jag har lyckats med att bli FÖRKYLD! :( jag orkar knapt gå till köket och hämta vatten vissa stunder.. Jag försöker vila hur mycket som helst men på samma gång så finns det ju saker om måste fixas.. :S


    Tror dock att allt är klart nuuuu! Förutom musiken.. men den blir klar i morgon! :D


    Gjorde klart festhäfterna idag, är ganska nöjd :) Tror inte att så många kommer läsa i dom på det sättet, men de finns om man behöver ha något att roa sig med en stund..


    Nej, nu ska jag dyka i säng och försöka sova med min täpta näsa! Heja oss och våra underbara bröllop :)

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 14 Jun 07:06

    Hej å hå alla blivande brudar! Idag får vi nycklar till lokalen. För kl 9 skall jag vara i Mölndal och göra spraytan, sen till Partille för att hämta nycklar och släpkärra, sedan ut till bildar för att hämta allt porslin, bord och även bänkar till vigselplatsen. Sen kör vi på med dekoration för fullt :) Tråkigt att det skall vara snö å drivisi Göteborg på lördag :( Jag å min m2b blev överraskade igår :) vi blev bortrövade för att få våra morgongåvor ;) Jag hade berättat för toastmadame att jag hade tänkt ge Emil en tatto i morgongåva och berättade även att jag ville ha en likadan, så hon fixade allt och tog oss till tatueraren igår ;) så nu har vi varsin mustasch på insidan av pekfingret :) woho

  • eosinm­immi
    Äldre 14 Jun 08:39

    Stackars dig cookieandkremit!!! Usch min fasa är ju att bli förkyld, många i min omgivning har varit lite halvkrassliga, och turligt nog (än så länge) har jag klarat mig,.. Nu ororar jag mig mest för vädret! Men varför? Min fotograf lugnade mig, han hade massor med backup planer o sa att det blir fantastiska bilder i regn, så lite lugnare är jag nu!! :D


    Nu ska jag o tärnan snart iväg o få fixat våra naglar, jihooo skoj! Hoppas allt flyter på för er andra o cookie krya på dig!! O drick myycket vatten!!

  • Monica­89
    Äldre 14 Jun 10:25

    Nu så har jag beställt fint väder också.

    Så väderprognoserna är fel bara så ni vet Skrattande

  • cookie­andker­mit
    Äldre 14 Jun 13:01

    Ja, att vara förkyld suger, som fan! Men är iaf klar med det mesta så kan vila med gott samvete :)
    Idag så blir det inhandling av 7 blockljus som ska finnas med under middagen i festlokalens stora, runda eldstad som är i mitten av rummet. De ska få representera de 7 som inte kommer vara där, men som finns med i våra tankar (våra mor och farföräldrar, det är bara BMs mormor som lever)


    Sen ska jag fixa naglarna ikväll och efter midnatt någongång så kommer BMs marshalk hit, det ska bli lite mysigt och trevligt att se honom, han bor i GBG så vi träffar inte honom så ofta. :)


    Hur har ni planerat med förstadansen och festen?? Jag vet inte vad som blir en bra övergång.. om vi ska dansa första dansen och sen bara köra igång med partyt eller om man ska ha ett par lugna låtar och sen dra igång festen!


    Jag har också beställt fint väder på lördag, iaf under dagen! Vi ska fotas innan vigseln så det får gärna vara uppehåll fram till typ 15 då vi borde vara klara i kyrkan :)


     

  • eosinm­immi
    Äldre 14 Jun 19:38

    Nu känner jag att man måste förbereda sig mentalt på att "nu händer det" NJUT; måste komma in i bröllopsstämningen nu känner jag, hur laddar ni upp??

  • cookie­andker­mit
    Äldre 14 Jun 21:42
    eosinmimmi skrev 2012-06-14 19:38:44 följande:
    Nu känner jag att man måste förbereda sig mentalt på att "nu händer det" NJUT; måste komma in i bröllopsstämningen nu känner jag, hur laddar ni upp??

    idag.. inte med nått.. i morgon blir det lunch med bm, hans marchalk och min honorary tärna.. sen ska vi ut och lämna grejer i lokalen.. sen ska jag och tjejerna check in på hotel och mysa. Min tärna och min honorry tärna va inte med på min möhippa så ska mysa och snacka shit med dom och sova tidigt! :)


    Va och gjorde mina naglar idag.. känns skumt, är inte van med långa naglar. men fint är det :)

  • Fiaa
    Äldre 15 Jun 10:35

    AAAAHHH! Imorgon blir vi gifta allihopa!! Lycka till med det sista idag och imorgon! 
    Önskar er all lycka och ett lyckligt äktenskap med era snubbar ;)

    Kramar i massor! :) 

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3