• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42086 visningar
    301 svar
    301
    42086

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Monica­89
    Äldre 11 Jun 10:38

    Jag känner också att allt är under kontroll.
    Det enda jag ska göra i slutet av veckan är att kolla efter blommor att klä kyrkan, vi hade tänkt liljekonvaljer men de verkar ha sjungt sin sista vers. Nu hoppas vi på syrén, annars åker vi och köper rosor.


    Idag lämnar vi inte ringarna, för putsning och hans ska graveras.
    Sen när jag jobbat sista arbetspasset innan så ska jag börja fixa naglarna, kommer nog bli många tvättabort och måla igen.


    Men mer är det inte direkt vi ska göra denna veckan, så de e lugnt här, känner att jag haft den värsta panikperioden redan. det enda är att man verkligen ska få in i sitt huvud att det är sant att vi ska gifta oss på Lördag! denna dag man tänkt på nästan hela livet ska nu bli av.

  • Fiaa
    Äldre 11 Jun 15:12

    Igår satte vi oss och gjorde en veckoplanering där vi skrev in allt som måste göras varje dag fram till på lördag. Vartenda samtal som måste ringas också! :) Men det känns bra, blev färdig med toalettkorgarna idag också. Varit förbi floristen och pratat igenom buketten och dekorationsblommorna. Pratat med fotografen och kantorn. Så det börjar falla på plats nu :)

    Imorgon ska jag vara hos frisören 8.00. Klippa, färga och bli långhårig! Så ska vi göra en provuppsättning också :)

    Har ni tänkt på en sak? Att nu när man ringer dom "viktiga" samtalen och dom inte svarar på andra sidan, att man blir rätt irriterad och stressad över det.. Hehe, jag blir det iaf! :)

  • eosinm­immi
    Äldre 11 Jun 16:04

    Jag ska också till min firsör imorgon, fixa fin färg, o göra provuppsättningen, nästan lite nervöst hihi!


    Plaeringen är också på gång här, och jag bockar av för fullt! Mest lite tankspridd och undrar om man missar något??!!

  • Amanda­547
    Äldre 11 Jun 18:06

    någon som vet hur man gör med hår som inte vill locka sig? Var his min frisör igår och hur mkt hon än försökte så blev håret inte lockigt.. Panik! Någon som har nått tips?

  • eosinm­immi
    Äldre 11 Jun 21:52

    Oj vad konstigt att det inte blir lockigt! Har det alltid varit så, var det kanske helt nytvättat?


    Vad ska ni ha för frisyrer på lördag? =)

  • cookie­andker­mit
    Äldre 12 Jun 00:23

    *aj aj* Idag tvingade min toastmadame med mig på friskisochsvettis bas gympapass i en timme.. aj min stackars kropp. Hoppas att träningsvärken, som jag vet att jag kommer få, hinner lägga sig till på lördag ;)


    Idag har jag försökt bli klar med festhäterna, men det är svårt att få ihop nått tycker jag.. men det lär väl lösa sig. ska sitta i morgon också, sen behöver de printas och sättas ihop också.. *ojoj* vad har ni i era festhäften, om ni har några sådana????


    I morgon så ska vi handla det sista och fira min bror som fyller år och försöka bli klara med musiklistan!!
    Annnars vet jag inte riktigt vad mer som behöver göras... JO, just det, behöver bestämma om jag ska ha strumpor i skorna eller inte.. *hm* Undrar vad som blir mest bekvämt?


    På torsdag ska jag fixa naglarna och så kommer BMs marshalk upp från GBG mitt i natten sen på fredag, då kommer min tärna och min "honorary bridesmaid" så ska vi checka in på hotellet och mysa! :)


    Hår på den stora dagen kommer vara lockat och sen vara "halvuppsatt" med slöja där bak :) kommer bli fint och varmt!


    Nu är det snart dags tjejer!!! *ihhhhh*

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 12 Jun 07:53

    Fiaa: härligt med veckoplanering till punkt å pricka... Det har vi med :) Ang toakorgarna, vad har du i dom? Jag har köpt korgarna men inte vad som skall vara i :S Amanda: ang hår, så är det så för vissa med väldigt fina tunna hårstrån vet jag, det viktigaste innan en hår uppsättning är att inte tvätta håret samma dag utan dagen innan, då skall du även föna i massa mousse! Då blir håret mer hanterbart, men det bör din frisör ha sagt till dig. Igår köpte jag ett jätte fint paraply från Lisbeth Dahl :) fick reda på att min syster (tärna) har gjort värsta survival väskan till mig, med aaaaallt som kan tänkas. Bindor, trosskydd, tamponger, tandborste, tuggummi, plåster, hårspray, cigg, tändare.... Ja allt och liiiiite till har hon sagt. Vi är inte klara med vårt "festhäfte" som består av Menyn och på baksidan en beskrivning av gästerna som sitter vid just "ditt" bord. Det är just beskrivningen av gästerna vi inte är klara med, vi försöker få dom lite roliga nämligen och det är vissa vi inte är klara med :(

  • eosinm­immi
    Äldre 12 Jun 09:56

    Monstertjejen, Lisbeth Dahl paraply har jag också köpt, såå fina!! <3 Hoppas bara jag slipper använda det!!!!


    Idag har jag myyycket på listan, lite lugnare imorgon, sen sista ruchen mot helgen! Phu!! Men jag njuter för fullt! Snart är borsplaceringstavlan klar!


    Har packat resväskan, checkat tårtan med konditorn, och betalt den, har gjort lite önskelista till vår fantasiska DJ som gör att festen är säkrad!!! Presenter till medhjälpare nästan klart!


    (Ps ber om ursäkt för mitt slarviga stavande i mina inlägg, det går nog lite fort ;))

  • FelizL­ane
    Äldre 12 Jun 15:07

    Ja, verkar bara vara jag som väääntar på dagen. Nejdå, imorgon sätter planeringen i full gång igen. Har liksom varit "klar" med allt fram tills nu. Får tillgång till lokalen imorgon samt att vi ska handla mat. Sen är det väl bara att köra! :D 

    Jag köpte lisbeth dahl paraplyn jag med. Ett svart och grädd! :D 

    Borde jag vara mer nervös inför allt som ska göras? :S 

  • Mela
    Äldre 12 Jun 15:09

    Ooooo va kul lycka till med allt :)

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3