• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42216 visningar
    301 svar
    301
    42216

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • eosinm­immi
    Äldre 9 Jun 18:22

    Ja jag håller med, nu kör vi så det ryker! Vi denna tiden om 1 vecka!!! Är vi gifta!!! <3


    Men håller med lite ångest är det allt, jag vill verkligen hinna njuta! Men min blivande är effektiv nu o hjälper till med "att göra" listan, min mamma är väldigt effektiv o min svärmor skriver bordsplaceringen!


    Jag är så oehört glad över att jag är lyckligt lottad med engagerad familj!!


    Men nervös??! JAPP!!

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 10 Jun 07:52

    Eos: skönt att du har folk som hjälper dig. Igår så fixade jag och tärnorna jätte mycket :) Men då kom även en krashlandning av mig. Bölade massor när bestman ringde från svensexan och sa att min m2b va gör packad, (han har varit det 2 gånger i sitt liv innan) sen så kom allt, jag bölade för att jag e trött inte stressad utan trött, slutkörd helt å hållet, så nu får jag sansa mig lite tror jag. Stressad blir jag nu när jag vet att min m2b inte kommer att orka hjälpa til någonting idag för att han kommer att vara sååååå jävla bakfull ! Men samtidigt glädjs jag med honom över att jag vet att han hade en suuuuuper trevlig dag/kväll/natt med grabbarna.

  • FelizL­ane
    Äldre 10 Jun 09:34

    monstertjejen: Ni är så fina på bilderna!! 

  • Fiaa
    Äldre 10 Jun 16:13

    Kaos! Blivande mannen är ännu på villovägar sen fredags morse, svensexa. Börjar likna the hangover 3 det hära! Men men ikväll efter 19 ska jag hämta ett slitet gäng från flyget, anar att vissa ännu är på gasen ( typ min gubben! ) varit lättare förbannad imorse när jag fick vetskap om att en rakapparat varit med i bilden! Min karl klarade visst sig, men syrrans kille har tydligen en munkfrilla och ena bestmanen har fått sin lugg lite trimmad! Jag blir galen, vuxna karlar - vad fan tänker dom med egentligen?! Till saken hör ju det också att det var en kusin till blivande som hade med sig den (30+) och ska själv inte närvara på bröllopet, alltså vad är det för en jubelidiot?! Jävla stil tycker jag iaf! Hehe, hade lugnat ner mig men känner att jag brusar upp igen! Ska dra och beställa lite mat, sen dra till syrran och mysa med ungarna innan man får koppla på strypkopplet på gubben! ;D

  • Fiaa
    Äldre 10 Jun 16:13

    monstertjejen: underbara bilder! :))

  • Amanda­547
    Äldre 10 Jun 17:15

    6 dagar kvar brudar!!
    Nu är varenda dag uppbokad och jag har såååå mkt att göra.. Gör det mesta helt själv oxå se de tar lite längre tid men jag får allt precis som jag vill oxå..
    Nu är jag på jakt efter en tiara samt strumpband och ett par nya skor.. Gissa paniken när jag uptäcker att klänningen blir för kort om jag skall ha de skor jag vill så jag får mer eller mindre knalla i ballerina under själva cermonin.. Yeejj precis vad jag drömt om!
    Min fest klänning är under uppsyning måtte den bli klar i tid..
    De är nu bridezilla gör sig välkommen!!
    Hur är det med de hära, nått nytt nått gamalt nått lånat nått blått? Är det något man skall använda i dagens läge? 

  • eosinm­immi
    Äldre 10 Jun 18:43

    Som sagt , man är sjukt känslig nu, INGA överraskningar som inte är POSITIVA de andra är trängt förbjudna dessa dagar! Börjar så smått få kontroll på läget, men som tidigare talare har jag också varje dag nästintill fullbokade, shit vilken tur att man insåg att semestervecka var obligatoriskt!!!


    Amanda547 seden med nått nytt gammalt etc. gör det om det är kul, om inte? Skit i det! ;)


     


    Så hur gör ni annars med uppladdningen, jag tycker det är så viktigt med rätt "känsla" på bröllopsdagen!
    Laddar ni den på nått sätt?


     


    Kram på er allihopa!

  • AnnLi
    Äldre 10 Jun 20:23

    Men vad är det ni gör hela dagarna och vad är ni stressade över? Det känns som att vi knappt har förberett nånting än, men jag vet inte riktigt vad jag borde stressa med... Kommer kanske bli värsta floppen på lördag pga allt som borde gjorts som vi inte tänkt på :D

  • eosinm­immi
    Äldre 10 Jun 20:35

    Jag är sån som måste ha full kontroll på allt, ha övat på vad jag ska säga, testa underkäderna, stryka allt till resväskan, bilder på frisyrer, fotografen ska ha koll, smyckning av lokal, kyrka, vigselhäften, pyssel MEN jag tycker det är kul o vi har gjort mkt själva dock inte maten! Listan är lång! Men alla är vi olika!

  • cookie­andker­mit
    Äldre 10 Jun 21:30

    Oj, är jag den enda som inte är stressad? Jag känner att jag har allt under kontroll, förutom festhäftet men det hinner jag ju göra i veckan... :) Allt annat är klart, och jag litar till 1000 på vårt toastmasterpar och att allt löser sig. :) Vi har lite handling kvar men annas så kan vi typ ta det ganska lugnt i veckan och bara njuta, dock så jobbar ju BM mån-tors.


    Något som dock STÖR jätte mcyket är att om Hotell o restaurang facket och arbetsgivarna kan enas innan tordag så är vår hotellvistelse hotad.. :( Vet inte riktigt vad vi gör då...

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3