• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42487 visningar
    301 svar
    301
    42487

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Fiaa
    Äldre 8 Jun 06:20

    Igår hade vi ännu ett möte och blev klara med vem som fixar vad, skönt! Och inhandlingslappen är klart för när vi ska å handla all mat! :) jag och tärnorna provade våra kläder också! Min klänningar var nästan för trång!!! Fattar inte, har ju kört GI i 2 veckor också nu :(( måste man svälta sig helt nu sista veckan?!! Min mamma mena att magen sväller upp när man inte äter som vanligt?? Voi voi että! Idag blir det mycket på schemat! Lillebror tar studenten, så det är ju bra att man är uppe i tid iaf! :)) ha en bra dag allihopa! :)

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 8 Jun 06:43

    Feliz: det känns som om att jag har massor att göra...... :S. Fiaa: spännande, men jag kan förstå din oro. min gubbe tar dom i morgon och börjar dagen med paintball, sedan 5-kamp på Liseberg och lite annat kul. Sedan vet jag att dom även skall till en studio och spela in en låt, men det skulle jag visst inte veta för den skall dom använda på bröllopet. Jag VET att han kommer att ha en toppen dag :) Jag har duschat och skall nu börja med förberedelserna för fotograferingen som börjar kl11.15 :) jag e såååå nervös, men samtidigt e det värt all stress och allt för att slippa detta på bröllops dagen. Självklart så är fotografen med hela bröllopsdagen, men själva "huvud-fotograferingen" sker idag! Måtte väder gudarna vara med oss!På lördag kommer det hit vänner som hjälper mig med det sista :)

  • FelizL­ane
    Äldre 8 Jun 08:34

    Åh!! Jag sooooover såååå dåligt nu :(

  • eosinm­immi
    Äldre 8 Jun 20:13
    FelizLane skrev 2012-06-08 08:34:47 följande:
    Åh!! Jag sooooover såååå dåligt nu :(
    Åh vad jobbit, vad är du mest orolig för, jag tänker mkt innan jag somnar, med viss panik i tanken.. men som tur sover gott sen!
  • Theres­e508
    Äldre 8 Jun 22:10
    Gifter mig också den 16 / 6 i norrköping. Börjar känna mig skapligt nervös nu. en vecka kvar !!! rästen kom hem och hälsade på oss i dag och gick i genom allt.
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 9 Jun 07:43

    Jag e bitter : jag har haft min mens i över 2 veckor nu. Den va näääästan slut precis som vanligt efter ca 1 vecka, men så pang bom körde den igång igen. Jag trooooor det är på grund av stressen. Det har aldrig varit så här innan. Jag vaknade kl 07.00 barnfri och allt..... Kl 9 får m2b samtal från sin mamma att han måste gå ner till deras hus med hans extra nyckel..... Surprise där står svensexe gängen!,

  • FelizL­ane
    Äldre 9 Jun 10:15

    Monstertjejen, vad knepigt med mensen... Kanske skulle ringa vårdcentralen? 

    Nu är det en vecka kvar exakt. Jag är stressad över allt.... Ibland undrar jag hur många som egentligen bryr sig om att vi ska gifta oss :( Suck.... Min blivandes föräldrar hade vi hoppats på lite mer engagemang från... Men de har hela tiden sagt att vi tar det när allt har lugnat ner sig.. JAHA? När har det lugnat ner sig då, efter bröllopet. Men i förrgår så satt vi ner och pratade om allt som ska göras denna vecka ang bröllopet och dom säger det är LUUUUNGT, percis som om det är skitlång tid kvar. Sen fick jag höra att svärmor sjukskrev sig igår för att allt var så stressigt...

    Jag vet att det har varit mycket för dom, men det är själv förvållat att renovera tvättstugan osv tycker jag.

    Menmen! Nu ger vi järnet tjejer :) Tror vi får peppa varandra lite för igår satt jag och grät och ville blåsa av hela festen och bara gifta mig.

    Hur mår ni!? 

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 9 Jun 12:08

    Feliz: Ush då det va tråkigt att höra inte skall du sitta å gråta :(


     


    Tråkigt att dom tar det såååå lugnt, när man själv vet hur mycket det e att göra.


    Min m2b är på svensexa nu, och jag skall göra massssssor av saker idag. Har än så länge inte hunnit göra någonting :(

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 9 Jun 12:09


    Jag bjuder på bilder från gårdagens fotografering
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 9 Jun 12:10

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3