• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42143 visningar
    301 svar
    301
    42143

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 1 Jun 06:37

    Jag har köpt ett par trosor från Lindex som är lite högre, typ upp till brösten. Så att dom tajtar till mage och ger stöd åt rygg, dom jag hittade va vita med spets över rumpan och i ljumskarna. Inte så där vanligt fula som sådana trosor kan vara! Jag har även en korsett som är axelbandslös, men jag funderar på om jag skall på mig den först under min andra klänning (festklänningen) just för att slippa ha korsett hela dagen som lätt kan bli varm om man har en flera kg tung brudklänning med :S Jag har även köpt stay-up i bruns färg! Det svåra med stay-up är att dom är sexigare i vitt, men jag tycker inte det e snyggt med vita strumpbyxor till vardags utan det skulle i så fall bara vara i sängkammaren.

  • Fiaa
    Äldre 1 Jun 14:07
    eosinmimmi skrev 2012-05-31 08:38:32 följande:
    Har du fått armbanden från loveandbeproud? Funderar också på att köpa därifrån, de är supersöta!!
    Ja vi har fått hem dom, jättefina och söta :)
  • Fiaa
    Äldre 1 Jun 14:14

    Angående underkläderna har jag hittat det mesta på Lindex. Trosa, strumpebandshållare och vita stay-ups :)
    BH hittade jag den här..www.missmary.se/catalog/bh/2031/lang_bygel-bh_med_avtagbara_axelband

    Villa ha en med lite extra stöd, korsett var svårt att hitta.. Och så hade nog den synats igenom klänningen också :/ men den här blev bra, fixade lite kycklingfileér (inlägg, fr. Lindex) och tejp :)

    Strumpband finns på Lindex har jag sett. Men jag själv har inte fått köpa ett! Tjejerna säger att det är någon som ska fixa det åt mig :) Men när man inget får veta! ;D

  • Fiaa
    Äldre 1 Jun 14:15
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 1 Jun 14:54

    Fiaa: Den BH:n verkar kanon med bra stöd :) jag har lånat en Axelbandslös BH från en kompis :) så där slapp jag en utgift iaf. :)

  • cookie­andker­mit
    Äldre 2 Jun 14:56

    ÅH vad jag blir sur!!!!! varför kan inte folk bara vara smarta??????????


    Hur j***************************vla svårt ska det vara att söka ledigt till vårt bröllop om man har sagt att man ska komma? Och göra det i TID! Blir så arg och ledsen! Först så är det en av BMs kompisar, något som vi fick höra av hennes bror för att vi kollade så att de hade fixat boende den helgen, som inte kan komma för hon sökte ledigt nu u veckan till vårt bröllop men fick NEJ! WFT liksom?! hur tänker man då..
    Och nu sa min tärna att hon inte vet om hennes kille kommer för han vet inte om han kan byta dag med någon på jobbet.. Jag blir så *gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah*

  • JennyM­aria
    Äldre 2 Jun 20:45

    Nu får jag lite ångest över min klänning...... AAAAAAHHH, det e två veckor kvar och jag e inte alls säker på om jag vill ha den =(.... Inte för att jag har nått val just nu men..... Suck.... Har visserligen inte provat den på några v, men, just nu känns den inte alls rätt...... Blääää

  • eosinm­immi
    Äldre 3 Jun 17:12

    JAG ÄR HIPPAD!!


    Så sjukt lyckad dag, min tärna hade gjort en helt underbar hippa för mig tillsammans med mina 9 närmaste vänner, började tidigt 8 00 att de stormade in i sovrummet hemma hos oss, smörgåstårta kaffe, o rosa musserat, jag lova ALLT som gick att ha rosa var det också!!! Jag blev stylad enl alla konstens regler såå vacker höhö.. sen följde en fullspäckad dag så sjukt kul hade vi o avslutades med utång på en klubb där vi dansade skiten av alla haha!

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 4 Jun 09:11

    Det e surt! Jag har oxå fått skumt avhopp från min kusin, som kom på för 2 veckor sedan att han skulle på festvial den helgen. Vårt OSA va den 1 maj, och då hade han haft inbjudan i ca 1 månad redan, så det tog ungefär 1½ månad att komma på att han va dubbelbokad den helgen....?


    Jag tror att jag reagerar på dålig planering av gäster bara för att jag själv planerar så jävla mycket med bröllopet nu och inte får glömma något!


    Sedan fick vi även på omvägar höra i förra veckan att min M2Bs morbror har gjort slut med sin dam så hon kommer inte, Ringde min svärmor som tar emot alla svar och hon hade inte ens hört från sin bror att han dam inte skulle med.


    Sedan tror jag vi har några som är vegiterianer, men dom har inte meddelat något när dom svarat.. :S Varför gör man inte det?


     


    cookieandkermit skrev 2012-06-02 14:56:34 följande:

    ÅH vad jag blir sur!!!!! varför kan inte folk bara vara smarta??????????


    Hur j***************************vla svårt ska det vara att söka ledigt till vårt bröllop om man har sagt att man ska komma? Och göra det i TID! Blir så arg och ledsen! Först så är det en av BMs kompisar, något som vi fick höra av hennes bror för att vi kollade så att de hade fixat boende den helgen, som inte kan komma för hon sökte ledigt nu u veckan till vårt bröllop men fick NEJ! WFT liksom?! hur tänker man då..
    Och nu sa min tärna att hon inte vet om hennes kille kommer för han vet inte om han kan byta dag med någon på jobbet.. Jag blir så *gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah*


  • cookie­andker­mit
    Äldre 4 Jun 11:44
    Monstertjejen skrev 2012-06-04 09:11:34 följande:

    Det e surt! Jag har oxå fått skumt avhopp från min kusin, som kom på för 2 veckor sedan att han skulle på festvial den helgen. Vårt OSA va den 1 maj, och då hade han haft inbjudan i ca 1 månad redan, så det tog ungefär 1½ månad att komma på att han va dubbelbokad den helgen....?


    Jag tror att jag reagerar på dålig planering av gäster bara för att jag själv planerar så jävla mycket med bröllopet nu och inte får glömma något!


    Sedan fick vi även på omvägar höra i förra veckan att min M2Bs morbror har gjort slut med sin dam så hon kommer inte, Ringde min svärmor som tar emot alla svar och hon hade inte ens hört från sin bror att han dam inte skulle med.


    Sedan tror jag vi har några som är vegiterianer, men dom har inte meddelat något när dom svarat.. :S Varför gör man inte det?


     


    Mitt enda svar är att de inte bryr sig.. :( Shit trist! BM säger att han tror att när det gäller hans tjejkompis som inte kommer nu... att det är för att hon inte "orkar". Är så himla sur på henne! jag tyckte inte om henne från början och nu blev det inte direkt bättre...
    Men, att de inte säger om de är vegetarianer.. det är ju ganska viktigt.. Vet du, tror att dom förväntar sig att ni vet att de är det.. Jag har sett till att fråga ALLA som osaat om de är något som de inte äter.. som tur var så har vi valt mat som de felsta kan äta :) Men det ska man inte behöva göra heller.. vi skrev klart och tydligt att man skulle anmäla ev allergier eller spec. mat.. tror att typ.. max 5 har gjort det av alla inbjudan.. *suck*


    Idag ska jag inte tänka på dumma människor iaf, ska och hämta min klänning om en stund :D


     

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3