• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42133 visningar
    301 svar
    301
    42133

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • AnnLi
    Äldre 30 May 10:14

    Har ni inga bekanta i typ 20-årsåldern, de brukar ju ofta vilja tjäna lite extra. Typ vänner till nån som är bjuden eller kompisar till nåns barn eller nåt. Fråga inte "vill du servera" om det känns dumt som du sa, utan kanske "kan du tipsa om någon som man kan fråga" och med lite tur säger de att de själva gärna gör det :)

  • Fiaa
    Äldre 30 May 18:15

    AnnLi: Tack för tipset :)

  • cookie­andker­mit
    Äldre 30 May 23:46

    Hej tjejer!


    Vill be om råd.. för alla säger olika och jag vet verkligen int ehur jag vill ha det.. VAD ska man ha på sig under klänningen? BH och trosor har jag.. men ska man ha något mer? Och vad är bäst, med eller utan strumpbyxor i någon form för fötternas skull... :S Känner att det är dags att bestämma sig.. det är ju inte lång tid kvar nu..


     

  • eosinm­immi
    Äldre 31 May 07:37
    cookieandkermit skrev 2012-05-30 23:46:48 följande:

    Hej tjejer!


    Vill be om råd.. för alla säger olika och jag vet verkligen int ehur jag vill ha det.. VAD ska man ha på sig under klänningen? BH och trosor har jag.. men ska man ha något mer? Och vad är bäst, med eller utan strumpbyxor i någon form för fötternas skull... :S Känner att det är dags att bestämma sig.. det är ju inte lång tid kvar nu..


     


    Ja nu går det FORT! jag ska nog ha strumpbyxor, stay ups ( o blått strumpeband) ;)
  • eosinm­immi
    Äldre 31 May 08:38
    Fiaa skrev 2012-05-28 16:01:15 följande:
    Vette tusan vad man ska hitta på till värdparet? Vi har som "glömt" bort dom :(
    Till marskalkerna ska vi ge whiskey med personliga etiketter. Och tärnorna armband.. www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/parl...
    Har du fått armbanden från loveandbeproud? Funderar också på att köpa därifrån, de är supersöta!!
  • Monica­89
    Äldre 31 May 13:14

    Någon mer än jag som tycker bordsplaceringen är hemsk? Tyckte jag var färdig med den men den ligger framför datorn, och så ser man att men den och den sitter ju inte ijämte någon de känner, usch har flyttat runt massa men hoppas de finner sig, nu är de två personer som inte känner någon vid sitt bord men de är inga blyga personer så hoppas de går bra.

  • FelizL­ane
    Äldre 31 May 13:22
    Monica89 skrev 2012-05-31 13:14:16 följande:
    För oss gick det relativt smärtfritt med bordsplaceringen :) Men sen var det omöjligt att sätta kille tjej osv. Men så fick det bli :)
  • Amanda­547
    Äldre 31 May 17:14

    vi har ingen bordsplacering utan sitt var rumpan behagar.. Jag känner själv att jag inte hade velat bli placerad just av den anledningen att man hamnar vid någon som man inte känner och kanske är blyg så då blir ett samtal väldigt krystat.. Nej vi har egentligen inga regler alls, ät och sitt var du vill =))

    Angående strumpband, var köper man det? 

  • JennyM­aria
    Äldre 31 May 22:58

    Oooooo, det närmar sig med stormsteg nu =) Galet!!!
    Idag har jag fått prova mina vigselringar i rätt sorlek för första gången. Så nöjd!
    Träffat prästen och gått igenom vigseln.... Kommer bli så bra...

    Allt börjar falla på plats men OJ som det snurrar i huvudet....

    Ja, å så va det de där med underkläder ja.... skulle ju egen tligen vilja ha ngt annat än vad man vanligen har på sig, alltså BH å trosa... Nått roligare... korsett kan jag inte ha, är så svankig att skenorna i ryggen typ viker sig, inte snyggt.... Har försökt hitta nån body med vadderade kupor, men finns nästan inget i min illa stl... Funderar på om man ska "piffa" till det med höfthållare och strumpeband å snygga stay ups... Men då e ju frågan.... Vita stay ups? Blir ju tokigt eftersom jag har svarta skor... Å hudfärgade kanske ser konstigt ut mot resten av underkläderna?

    Hur gör ni?

  • FelizL­ane
    Äldre 31 May 23:05

    Jag kommer ha spetstrosor och en wonderbra. Eller bommulstrosor... har inte bestämt än, har alltid vanliga trosor i vanliga fall och tycker det är det enda som är skönt egentligen.
    Har en neglige som jag tror att jag ska byta om till, till natten. Samt tänkte jag ett par fräscha trosor.  Men vem vet, vi kanske är suuuupertrötta. ;)

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3