• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42151 visningar
    301 svar
    301
    42151

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Fiaa
    Äldre 28 May 07:57

    Hehe, det verkar som att det har gått upp ett ljus för min sambo.. ATT HAN SKA GIFTA SIG! ;D Hehe, han har varit cool-lugn hela året men nu, nu början han bli nervös och pirrig :) Hehe, typ så som jag varit det senare året.. Det är nästan så man själv börjar lugna ner sig nu.. Det mesta börjar ju vara klart och så..

    Vi var till Stockholm här i helgen. Gav OZZY biljetter åt A i julklapp, så nu nyttjades dom :) Så förbannat kul och skönt att komma bort en helg, bara han och jag :) Bott på hotell osv. På lördagen när vi var ute i Gamla Stan så fick vi se två svensexor! Och tänkte om det kunde ha varit någon av era snubbar? (om nu någon av er bor i sthlm?)

    Nu i veckan ska jag göra det sista på gästgåvorna, som även funkar som bordsplaceringskort :)
    Och så ska jag och lillsyrran förbi på min barndomsskola och låna häftapparat (den STORA modellen) och häfta ihop festhäfterna :)

  • FelizL­ane
    Äldre 28 May 10:23

    Har ni nå tips på vad man kan ge toastmastrarna och andra som hjälpt till mycket?

  • eosinm­immi
    Äldre 28 May 14:51

    Jag var på min kollegas bröllop ihelgen, o innan har jga inte varit spec nervös, likasom vad kan gå fel? MEN Nu plötsligt drabbad av såna bröllopsnerver att jag inte känner igen mig själv... känns som jag har massor kvar.. men vet inte riktigt vad.. suck.. får nog försöka tagga ner, vill ju njuuta av detta nu!! Börjar anat att man kan bli hippad till helgen, kanske lugnar mig sen?=) :P

  • Fiaa
    Äldre 28 May 16:01
    FelizLane skrev 2012-05-28 10:23:19 följande:
    Har ni nå tips på vad man kan ge toastmastrarna och andra som hjälpt till mycket?
    Vette tusan vad man ska hitta på till värdparet? Vi har som "glömt" bort dom :(
    Till marskalkerna ska vi ge whiskey med personliga etiketter. Och tärnorna armband.. www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/parlarmband-tarna.html
  • FelizL­ane
    Äldre 28 May 18:10

    Svårt det där kände jag... Funderade på en såndär "presentbox" så får dom välja. Men samtidigt kändes det lite "enkelt"... :/

  • cookie­andker­mit
    Äldre 29 May 11:31

    Hej på er :)


    I söndags så var vi på vårt vigsel samtal, som gick bra. Nu måste vi bara bestämma psalmer in/ut marcherna och medela kantorn/kyrkan om det. Mindre än 3 veckor kvar nu!


    Hur mycket har ni kvar att göra?? Vi har skor till BM och festprogramet kvar.. sen är vi nog klara med allt tror jag! :S Kanske ska ta och dubbelkolla det.. Jag har äntligen sommarlov, eller, på fredag får jag sommarlov, men har inga lektioner förns på fredag heller.. :)


    Ska hämta min klänning hos skräddaren på måndag och BM's skor ska inhandlas i helgen och sen är det bara att fixa festprogram och sen är vi allt redo för den stora dagen! :)


     


     

  • Fiaa
    Äldre 29 May 14:58
    cookieandkermit skrev 2012-05-29 11:31:08 följande:

    Hej på er :)


    I söndags så var vi på vårt vigsel samtal, som gick bra. Nu måste vi bara bestämma psalmer in/ut marcherna och medela kantorn/kyrkan om det. Mindre än 3 veckor kvar nu!


    Hur mycket har ni kvar att göra?? Vi har skor till BM och festprogramet kvar.. sen är vi nog klara med allt tror jag! :S Kanske ska ta och dubbelkolla det.. Jag har äntligen sommarlov, eller, på fredag får jag sommarlov, men har inga lektioner förns på fredag heller.. :)


    Ska hämta min klänning hos skräddaren på måndag och BM's skor ska inhandlas i helgen och sen är det bara att fixa festprogram och sen är vi allt redo för den stora dagen! :)


     


     


    Vad skönt för er! :) Känner också att det är skönt att allt börjar falla på plats nu och att saker och ting faktiskt löser sig! Snart kommer syrran (tärna) förbi här och vi ska fixa det sista på gästgåvorna/placeringskort :) Och i morgon hem till byn och upp på skolan och häfta programmen..
  • Fiaa
    Äldre 29 May 22:59

    Åh nää! Så lätt kommer man inte undan! Nästa problem.. Hitta folk som ställer upp som serveringspersonal, lättare sagt än gjort.
    Jag vill helst inte själv fråga runt, då jag är rädd att personerna kommer att tänka "Jaja.. serveringspersonal men inte inbjuden som gäst, nej då!"

    Har en serveringsansvarig redan som jag bett leta reda på folk men det är visst svårt. Sen har ena tärnan också hört runt bland sin kompisar, ingen som kan ställa upp den helgen! :(

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 30 May 08:04

    Nu tänkte jag berätta kort om min möhippa: (bor i göteborg )


    I lördags så stormade dom in i sovrummet (sambon och barn va redan vakna och hade varit knäpptysta så att jag skulle fortsätta sova) Dom blåser i tutor och skriker och smäller partypoppers. Jag vaknar med ett skrik tillbaka :)


    Jag fick ta på mig gula tights, svarta shorts, och ett nätlinne.


    Sedan hade det nog blivit ett missförstånd, för sambon trodde dom skulle ge mig frukost (vi hade ingen frukost hemma) men det skulle dom inte (sällan jag äter frukost, så det gör inget) SÅ jag tog mig min kopp kaffe.


    Väl i bilen så fick jag ett par simglasögon som dom hade tejpat för. Vi åkte till gökboet, där fick jag välja 5 grenar. Det blev, Pilbåge, klättervägg, sumobrottning, bungyrunning, och tjuren! Klätter väggen va det bara jag å min syrra som klara :) Men huvudsaken va att jag vann. Killen hade inte så bra koll på poängräkningen, då min kusin som vunnit flest grenar när vi hade individuell tävling, kom sist ;)


    Efter detta fick jag sätta på mig glasögon igen, då åkte vi till slottskogen. Där åt vi lunch och tjötade. Jag fick berätta hur jag kände alla tjejer. Sedan så va det ett gäng med killar (ca40) som körde segway. Dom fick mig att springa bort dit och smörja in några killar med sollotion, sedan så pratade dom med domaren/arrangören, så jag fick vara med i ett av lagen och tävla. Fyra andra tjejer blev lagledare för dom fyra lags om fanns. Då fick jag ha min gula tights på mig, svarta string över och ett gult linne. Det vaaa suuuper kul att köra segway :) Saken va att detta va inte inplanerat utan dom tog slottskogen som den "kom", och där hade dom väldig tur känner jag, för hade inte denna segway jippot varit så hade det inte varit så mycket inplanerat.


    Efter detta fick jag byta om till safarikläder (jobbar med resor till Afrika) Jag fick i uppdrag att gå upp till barnens zoo och guida 8st vuxna/barn runt bland djuren. Detta ville jag INTE göra, jag gick in och gick runt , men tillslut å guidade jag mitt möhippegäng i stället :)


    Undertiden vi va i slottskogen så tog 1 en av tjejerna med mig upp i skogen och fotade lite "naken" bilder, dom skall visst göra något för min sambo :O


    Nästa uppdrag va att gå in i en mataffär och skaffa: Kaffe, banan, mjölk och sambal olek. Men jag fick inte ta det från hyllorna utan jag skulle ta det från kund- vagnar/korgar . Efter att jag hade löst det så åkte glasögonen på igen.


    Vi åkte runt göteborg i ca 30-40 min jag passade på att vila i bilen. Vi hamnade tillslut i mina föräldrars nya hus (dom är bortresta) där väntade en kväll med godmat :)


    Jag satt hela kvällen och undrade när nästa grej skulle komma, eller när dom skulle börja ställa dumma frågor om mig och min sambo, eller kanske ställt honom frågor som jag skulle svara på osv. men inget sådant kom och det tyckte jag faktiskt va lite tråkigt :( Sedan hade dom rätt så tur med segway grejen annars hade det ju "bara" varit gökboet på morgonen som varit "planerat" MEN jag har ingen rätt att gnälla om det ;)


     


    Jag njöt massor och hade det super mysigt!

  • FelizL­ane
    Äldre 30 May 09:42
    Fiaa skrev 2012-05-29 22:59:39 följande:
    Åh nää! Så lätt kommer man inte undan! Nästa problem.. Hitta folk som ställer upp som serveringspersonal, lättare sagt än gjort.
    Jag vill helst inte själv fråga runt, då jag är rädd att personerna kommer att tänka "Jaja.. serveringspersonal men inte inbjuden som gäst, nej då!"

    Har en serveringsansvarig redan som jag bett leta reda på folk men det är visst svårt. Sen har ena tärnan också hört runt bland sin kompisar, ingen som kan ställa upp den helgen! :(
    Vi hade också skitsvårt. Sen så "annonserade" jag på fb. Skrev KRIS. Har tidigare inte skrivit nått om bröllopet på fb så folk blev ju lite förvånade och glada kanske. Men det slutade med att jag fick hjälp! :P
Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3