• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42182 visningar
    301 svar
    301
    42182

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 21 May 08:43

    Hello blivande brudar, Mts Bridezilla calling....... Amanda: dom skall ta min kille helgen innan med, min tur e så skall dom inte utomlands. Dessvärre skall dom nog spela en träningsmatch mot ett rugbylag :S hoppas han inte hoppas på kryckor till bröllopet. Eosinmimmi: jag pratade med min tärna (syster) igår, och hon sa till min fasa att hon inte fått tag på alla. Det gör mig lite smått irriterad, för hon har haft 1 månad på sig..... Tycker det e konstigt att hon inte ens fått tag på dom?!?! Hon låg hemma och va förkyld för 1 vecka sedan, och då sa jag- Vad bra då har du massor med tid att fixa med möhippan ... Varpå jag får höra att hon e jätte stressad över detta och har inte kunnat fixa något med möhippan eftersom hon varit FÖRKYLD :O . Jag vet att hon e jävligt lat, och väääädligt ofta sjuk (hypokondriker?!?) Jag skall nog ringa min andra vän (toastmadame) som är med och fixar......

  • Monica­89
    Äldre 21 May 14:14

    på tal om att gå på kryckor.


    Hörde en som var på svensexa, vilket fall som helst fick han lite minnesluckor och vaknade på morgonen med gipsat ben och han kompisar sa att han brutit det. Så han fick gå på kryckor på bröllopet och efteråt fick han veta att det inte var brutet på riktigt utan en kompis som jobbade på ortopeden hade lyckats gipsa de ändå.
    Kan de bli taskigare (hade ju varit en rolig grej om han fått veta sanningen innan bröllopet) tror det till och med blev polisanmälan på det.

  • thejon
    Äldre 22 May 20:14

    fy f........ n vårat värdpar har gjort slut och är inte bästa vänner :( Jag skulle precis skriva ut festprogrammen, och var sååå glad o lättad över att det var klart (speciellt bordsplaceringen som man ju fått gjort om ett antal ggr :) nu har de massor att reda ut innan vi vet vad som händer... tror ni jag fick panik eller??!!! =O


    Nu har jag i alla fall hittat en ersättare, min kusin och hon har bra mycket bättre koll på allt än den tidigare, så nu är jag nästan glad att det hände... största bekymret är bordsplaceringen, räcker ju inte att bara flytta 1-2 pers, måste ju göra om allt för att det ska bli bra.. har suttit varje kväll nu men får inte till det alls :( Tur att det är någon vecka kvar men hade verkligen varit skönt att få festprogrammet klart!!


    Hoppas ingen av er behöver uppleva samma sak, inte kul alls och inte nyttigt för hjärtat ;)

  • Fiaa
    Äldre 23 May 09:31

    Åh! Jag blev gift inatt! (bröllopsdröm) kanske lite lätt mardröm?! Nå i vilket fall som helst så var jag och min Alexander iaf i kyrkan och gifte oss, grejen var bara det att det gick så snabbt! Inga gäster i kyrkan och prästen frågade inte ens om vi ville ta varandra osv. Det var nog som ett stadshusbröllop på bara 1-2 minuter!! INTE OKEJ, kände jag då när jag tänkte på hur mycket jag planerat för dagen och så var det över på 4 minuter typ! Ingen fest hade vi efteråt heller.. Då inga gäster dök upp :((

  • AnnLi
    Äldre 23 May 10:42

    Och jag drömde inatt att min ring sprack sönder helt och stenarna flög iväg... Visserligen gick tillverkaren med på att det var nåt fel på den så de skulle fixa en ny, men jag var ju nygift och ville ha på mig min ring direkt!! :)

  • Monica­89
    Äldre 24 May 09:32

    AnnLi haha var ju bra att tillverkaren erkände att de var något fel på den!


    Drömmer också en massa om denna dagen

  • eosinm­immi
    Äldre 26 May 00:09

    haha, ang drömmar, shit vad jag har drömt tokiga saker, allt från som Fiaa, allt gick så fort, jag hann aldrig uppfatta rätt, till att jag kom till krykan i kängor o blötthår... en annan gång att festen var ute i skogen o typ alla var asfulla, varje gång vanar jag "åh vad skönt inte gift ÄN" Så jag kan göra på rätt sätt haha

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 27 May 19:58

    Igår blev jag hippad :) berättar mer i morgon!

  • Marylo­js
    Äldre 27 May 20:35

    Vi kommer gå in till Wagners bröllopsmarsch och ut till Lova and marriage med Frank Sinatra.

  • FelizL­ane
    Äldre 27 May 20:47

    Hur går det tjejer?!?!?! Inte mycket kvar nu!!!!!!!!!!!!!! 

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3