• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42115 visningar
    301 svar
    301
    42115

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Monica­89
    Äldre 18 May 19:07

    vi ska ha brudmarsch mendelsons in och brudkör ur lohengrin ut är väl de allra klassiska

  • FelizL­ane
    Äldre 18 May 19:42

    Vi ska gifta oss utomhus och ha Lyckorus av elin sigvardsson. Den ska spelas på "cd" :)

  • FelizL­ane
    Äldre 18 May 19:44

    denna :)

  • miiam
    Äldre 19 May 23:40

    Ops! Ska nog inte skriva så sent.... Mitt förra inlägg blev lite konstigt. Men så blir det när man sitter upp sent och fixar festprogram och annat :) Skulle stå att jag hoppar in lite sent på denna tråd. Och att jag också gifter mig den 16/6. Har så mycket att stå i och har ågren över att jag spräcker den satta budgeten :S Men, men vi giter oss bara en gång :)
    Vi ska iaf gå in till: Bröllopsmarsch ur En Midsommarnattsdröm – F. Mendehlsson
    och ut till: Bröllopsmarsch ur ”Lohengrin” – R.Wagner

  • cookie­andker­mit
    Äldre 20 May 15:40

    Hej alla brudar!


    Igår blev jag hippad av mina vänner. Kände på mig redan i fredags att det skulle ske igår. Min ena kompis tyckte att vi skulle till IKEA och shopppa lite men när hennes man då sa att han kunde fixa en extra bli så att vi alla kunde åka så viste jag att det skulle bli av. Jag har inte sagt nåt till dom om det, ville inte förstöra för dom. Men gick snällt ut och väntade på att bli upp plockad och runt hörnet på huset så kommer de med stora leenden på läpparna! :) Siken tur att jag hade bra skor och hyfsat fina kläder på mig ;)


    Jag fick börja dricka vin innan vi hoppade in i bilarna och åkte upp till sthlm där jag fick mer dricka och sen sjöng vi in en låt i en riktig inspelningsstudio (jag ÄLSKAR att sjunga!) det blev "Tommy tycker om mig" fast de hade bytt ut Tommy mot Johan, då det är vad min BM heter. :) Vi hade as roligt och sen fick vi även ta spexbilder till skivomslaget och de lär ju vara så fina! :)


    Efter det så åkte vi till medborgarplatsen och käkade lunch och vilade lite innan vi begav oss vidare. Vi kom fram till en liten målarstudio där jag fick måla en tavla. Det var jätte kul :) Efter en stund så började dom säga att det skulle komma en överraskning.. och att JAG skulle stå som krokimodell. JAG SA.. EH NEJ!!!!!!!!!!!!! jag skulle ha börjat gråta om det var på riktigt kan jag säga! Men det visade sig att vi fick rita kroki med en manlig modell som säkert var 50+.. det var mycket roligt och jätte svårt! Kul hade vi iaf.


    När vi var klara där så åkte vi tillbaka hem och tog bussen upp till en kompis där vi åt middag med efterrätt och drack ännu mer.. :P sen lekte vi 5-kamp och sjöng singstar och singstardance innan vi gick ut och dansade med DJ Clabbe... (han är inte bra på att DJa måste jag säga! han var ju aldrig tyst...)


     


    Jag hade jätte kul och är jätte nöjd. Mina vänner är underbara!!!! Men fy faaan va jag mår dåligt idag.. att dricka alkohol i ca 13 timmar är kanske inte det smartaste..

  • Fiaa
    Äldre 20 May 20:07
    cookieandkermit skrev 2012-05-20 15:40:27 följande:

    Hej alla brudar!


    Igår blev jag hippad av mina vänner. Kände på mig redan i fredags att det skulle ske igår. Min ena kompis tyckte att vi skulle till IKEA och shopppa lite men när hennes man då sa att han kunde fixa en extra bli så att vi alla kunde åka så viste jag att det skulle bli av. Jag har inte sagt nåt till dom om det, ville inte förstöra för dom. Men gick snällt ut och väntade på att bli upp plockad och runt hörnet på huset så kommer de med stora leenden på läpparna! :) Siken tur att jag hade bra skor och hyfsat fina kläder på mig ;)


    Jag fick börja dricka vin innan vi hoppade in i bilarna och åkte upp till sthlm där jag fick mer dricka och sen sjöng vi in en låt i en riktig inspelningsstudio (jag ÄLSKAR att sjunga!) det blev "Tommy tycker om mig" fast de hade bytt ut Tommy mot Johan, då det är vad min BM heter. :) Vi hade as roligt och sen fick vi även ta spexbilder till skivomslaget och de lär ju vara så fina! :)


    Efter det så åkte vi till medborgarplatsen och käkade lunch och vilade lite innan vi begav oss vidare. Vi kom fram till en liten målarstudio där jag fick måla en tavla. Det var jätte kul :) Efter en stund så började dom säga att det skulle komma en överraskning.. och att JAG skulle stå som krokimodell. JAG SA.. EH NEJ!!!!!!!!!!!!! jag skulle ha börjat gråta om det var på riktigt kan jag säga! Men det visade sig att vi fick rita kroki med en manlig modell som säkert var 50+.. det var mycket roligt och jätte svårt! Kul hade vi iaf.


    När vi var klara där så åkte vi tillbaka hem och tog bussen upp till en kompis där vi åt middag med efterrätt och drack ännu mer.. :P sen lekte vi 5-kamp och sjöng singstar och singstardance innan vi gick ut och dansade med DJ Clabbe... (han är inte bra på att DJa måste jag säga! han var ju aldrig tyst...)


     


    Jag hade jätte kul och är jätte nöjd. Mina vänner är underbara!!!! Men fy faaan va jag mår dåligt idag.. att dricka alkohol i ca 13 timmar är kanske inte det smartaste..


    Åh va kul! Längtar tills det är min tur.. Har ingen aning om när det vankas :) Men har fått reda på när det är dags för gubben iaf, och vilken svensexa han får sen! :D
  • Fiaa
    Äldre 20 May 20:08
    miiam skrev 2012-05-17 22:20:32 följande:
    Hej
    Hoppar inte så lite sent, men vi gifter oss också den 16/6 -12 :) Massor att göra nu7 helt plötsligt men det kommer att gå :) Hoppas jag. Svara på din fråga Fiia, om du går in på svenskakyrkan.se så kan du se förslag till ingågnsmusik och sen lyssna på youtube :) Så gjorde jag iaf. Lycka till alla!
    Tack så mycket, ska kolla upp direkt :)
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 20 May 20:43

    Ang ingång- utgångsmusik, så funderar jag på Bergakungen och svansjön...... Jag känner att jag verkligen inte har den blekaste egentligen, men jag gillar iaf dessa två :)

  • Amanda­547
    Äldre 20 May 21:27

    precis fått reda på att min M2B åker på svensexa utomlands, tjeckien helgen före bröllopet.. Måtte han inte strula till de  o kmr hem!
    Min möhippa blir iaf av den 1 juni, kanske lite tråkigt att ja vet om de men har en liten dotter som jag måste styra barnvakt åt..

    Lite nervös över vad dem kan tänkas hitta på, skulle gråta om de fick för sig att skämma ut mig och tanken på att dricka, herregud jag har inte druckit en droppe på 3,5 år.. Kmr däcka av ångan :P 

  • eosinm­immi
    Äldre 20 May 22:40

    min blivane har varit på en lyckad svensexa, och jag är så glad för hans skull!


    Min möhippa börjar blu lätträknd, eftersom vi ska på ett annat bröllop nästa helg, och jag har bett att de inte ska hippa mig helgen innan!, alltså en helg kvar! :P man vet ju aldrig men men, har fått höra att en gammal kompis till mig strulat en hel del med datumet för min hippa, och min stackars tärna har nog inte haft lätt tt styra upp det hela, sen hon som strulat med datumet skiter i det hela, med en dålig ursäkt, hur som helst, jag blir glad om de tjejerna hittar på något med mig, och när det strular till sig vet man vilka de riktiga vännerna är!! Som tur har jag världens bästa tärna med =)

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3