• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42086 visningar
    301 svar
    301
    42086

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Monica­89
    Äldre 16 May 10:20

    Vi träffade våran präst igår, vi hade fått för oss att man brukade ha något slags samtal, men vi gick bara igenom vigsel.
    Så nu är det färdigt också :)

  • FelizL­ane
    Äldre 16 May 10:23
    Monica89 skrev 2012-05-16 10:20:54 följande:
    Vi träffade våran präst igår, vi hade fått för oss att man brukade ha något slags samtal, men vi gick bara igenom vigsel.
    Så nu är det färdigt också :)
    Jäj! Ska ni göra vigselprogrammet? Vet ni isåfall vad som bör stå med?
  • Amanda­547
    Äldre 16 May 11:40

    Herregud 1 månad kvar!?? 

    Vart tog tiden vägen?

    Någon som om man kan byta efternamn efter vigseln? Vi skall bilda ett helt eget och känns dyrt att betala 1800 kr per person nu innan vigseln när vi efter vigseln får betala 1800:- för hela familjen, struntar man då bara i efternamnsbytet på självaste vigseldagen? 

  • Monica­89
    Äldre 16 May 17:30

    Ja vi har gått igenom det med henne,

    Finns mallar från svenska kyrkan på hur det ser ut om du googlar.  3 psalmer, två solosånger brukar det vara

    Vårat blir
    Ingångsmusik bröllopsmarsch F. Mendelsons

    Solosång

    psalm (en lättsjungen var bra här i början så tog i denna ljuva sommartid)

    inledningsord

    bibeläsning

    frågor-löften-ringväxling

    solosång (brukar vanligen vara en psalm här egentligen)

    förbön

    vår fader

    välsignelse

    psalm (här skulle då egentligen solosången varit, men har psalmen du vet väl om att du är värdefull med försångare)

    vigseltal

    psalm

    utgångsmarsch brudkör ur lohengrin

    Sen så har vi namnet på vigselförättaren, solisten och kantorn

  • eosinm­immi
    Äldre 16 May 22:56

    Monica89 vi kommer ha ganska likt er, fast två solistsånger, "du är allt" & "kärleken förde oss samman" samt "intåg i sommarhagen" som utångsmarch.


    Vår präst kommer nog inte ha vårt "samtal" försen den 5 juni.. känns nära inpå, men det får väl gå!

  • Ulizo
    Äldre 17 May 00:01

    aahh en månad kvar! Första  gången jag skriver här, men har kikat in lite innan :)
    Idag träffade jag makeup tjejen och fick en lättare provsmink, blev jättebra!

    Hade förresten min möhippa den 5 maj, det var såå roligt! :) Fick bowla till discoljus och musik ( = en del dans), picknick lunch i parken, dansa med Tony Irving :D dansa mer på gatan, senare jättegod middag på resturang och sen ut och dansa igen... mycket dans blev det! 

    Ska träffa vigselförrättaren på söndag, spännande!

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 17 May 07:21

    Jag funderar på att köpa ett par tofflor till min m2b som har får på morgonen av hans bestman (vi sover inte ihop) och skriva någon rolig lapp om att inte få "kalla fötter" ;)

  • Fiaa
    Äldre 17 May 21:07

    Tjejer! Angående in-och utgångsmarscherna? Finns det någonstans man kan lyssa på alla dessa olika och sedan bestämma sig? Vet inte alls vilka vi ska ha : /

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 17 May 21:31
    Fiaa skrev 2012-05-17 21:07:59 följande:
    Tjejer! Angående in-och utgångsmarscherna? Finns det någonstans man kan lyssa på alla dessa olika och sedan bestämma sig? Vet inte alls vilka vi ska ha : /
    Vi har heller inte bestämt det ännu.
    Eller först hade vi det :S men killen som vi ville skulle spela trumpet som inmarsch, vågade inte :(
  • miiam
    Äldre 17 May 22:20

    Hej
    Hoppar inte så lite sent, men vi gifter oss också den 16/6 -12 :) Massor att göra nu7 helt plötsligt men det kommer att gå :) Hoppas jag. Svara på din fråga Fiia, om du går in på svenskakyrkan.se så kan du se förslag till ingågnsmusik och sen lyssna på youtube :) Så gjorde jag iaf. Lycka till alla!

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3