• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42152 visningar
    301 svar
    301
    42152

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Fiaa
    Äldre 11 May 00:26

    Jag själv har nyss skrivit ut festprogrammen, så då blir det att häfta ihop och smycka ut dom. Sen så är det färdigt!! (Stor lättnad!)

    Våra förlovningsringar är i vägskickade på upp-putsning samt ny gravyr i gubbens ring, skulle ta typ 1 vecka :)

    Och PRÄSTEN sen! Ja ni.. Vi vet ännu inte vem vi får som präst. Prisa Kiruna Kyrka! Till 9 juni hade som schemalagt men inte länge. Men nu i veckan när jag ringde och hörde med dom så fick vi lämna ett önskemål om präst iaf :) Så vi får se..

    Nästa vecka ska alkoholen beställas och vi ska ha ett "möte" där alla inblandade med "hedersuppdrag" ska närvara, då ska vi väl försöka komma fram till ett schema som ska råda dagen D..

    Annars är väl det mesta fixat.. Tror jag.. :)

  • Monica­89
    Äldre 11 May 09:32

    festhäftet gör vårat värdpar, vi kommer inte alls få se det innan bröllopet. Ganska skönt att överlåta lite till andra :)

  • FelizL­ane
    Äldre 11 May 09:37
    Monica89 skrev 2012-05-11 09:32:49 följande:
    festhäftet gör vårat värdpar, vi kommer inte alls få se det innan bröllopet. Ganska skönt att överlåta lite till andra :)
    Våra toastmastrar gör vårat.... Men har liiiiite svårt att överlåta det helt känner jag ;P Men, ja jag kommer inte heller se det förens dagen D
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 11 May 12:32

    Amanda: ang festprogram så skall vi inte ha något sådan, ta inte illa upp nu men jag tycker dom innehåller mest skit, Vi skall ha en meny till varje gäst, sedan skall vi till varje bord skriva lite enkel information om dom som sitter vid bordet. Så att dom enkelt vet vilka dom sitter med (vi har runda bord)

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 11 May 12:34

    Kul det låter när värdparet/toast gör programmen.... Skönt att slippa det på ett sett, men kan ju vara svårt att släppa helt.

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 11 May 12:37

    Ang möhippa. Jag tror att jag TYVÄRR har listat ut när den blir! Jag vet att dom absolut inte skulle lägga den helgen innan för dom vet att jag har mycket att göra! Står och pratar med toastmadame idag, hon nämner att hon skall till Ullared i morgon, Mao denna helgen e körd. Sedan sa hon att nästa helg skall hon och 2 grannar med familj sticka iväg med sina husvagnar och VIPS så har vi bara en helg kvar.... ;) Så jag tror det blir den 2:e, Mao så är båda helgerna innan bröllopet körda!!! :/

  • Monica­89
    Äldre 11 May 12:45

    Eller så är hon så smart så hon bara säger att hon ska till ullared.


    Vi var helt säkra på att de skulle ta oss i kyrkan den 26 för att en av tjejerna (mamma till brudnäbben) tjatat om att bestämma datum för att öva sen februari, men så tog de oss förra lördagen, och visst hon hade tjatat om att öva för att veta när jag är ledig,

  • eosinm­immi
    Äldre 11 May 17:11

    36 dagar kvar!


    Festhäftet tycker jag är trevligt, lite sång o kanske beskrivning av gäster etc. MEN otroligt nog har jag gått med på att min bror, hans tjej (min tärna) o lite runt om ska fixa det! Men helt ärligt lite lättad.


    Väntar på att vår präst ska höra av sig nu!


    OCH NÄR ÄR HIPPAN??? lite hetsad är jag o lite nervös hihi! MEN jag kan inte lista ut det ingen helg "passar" har snokat lite... den helgen ska en vän jobba, en ska ha fest etc etc..


    Min blivande har best min ring, och hans önskan är att få överraska mig, även om jag vet på ett ungefär är jag såå nyiken men.. bara att vänta.. 36 dagar kvar!


     

  • eosinm­immi
    Äldre 16 May 07:58

    en månad kvar!!! <3

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 16 May 08:56

    BRIDEZILLA PANIK ;)


    wiiiiiiii


    eosinmimmi skrev 2012-05-16 07:58:31 följande:
    en månad kvar!!! <3
Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3