• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42078 visningar
    301 svar
    301
    42078

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 3 May 11:10

    Ang möhippa!


    Jag har haft mina aningar om att min syster (tärna) skulle vilja förnedra mig totalt på möhippan, därför har jag pratat mycket med min toastmadame och bett henne om att vara med och planera och hålla ett öga på min syster,


    Min syster tänker inte alltid sååå långt, och jag vet inte riktigt varför det är sååå kul att förnedra någon.


    Mina oroligheter va inte helt obefogade. Jag pratade med min toastmadame igår och hjon nämde just endel saker min syster sagt, så som till exempel att hon skall supa ner mig till jag får krypa till toaletten och spy... VARFÖR??


    VARFÖR e det så kul?


    Uppenbarligen känner inte min syster mig så väl ang spriten, då jag oftast går ut nykter och trivs inte alls med att vara jätte full. Jag dricker självklart ibland men jag vet vart min gräns går. Så hur mycket hon än skulle försöka så skulle hon aldrig lyckas för jag slutar att dricka när JAG vill och ingen annan!


    Jag va tvungen att vara lite bitter....


    Det värsta e ang svensexan.... den skall dom ha helgen innan bröllopet :( och jag har klart och tydligt sagt att den helgen funkar inte.... det finns såååå många helger mer att välja på. Men INTE den helgen :( jag vill inte att han skall vara borta i 2 dagar och jag får sitta med allt det sista själv. För jag vet att hur mycket jag än förbereder mig så kommer det att vara saker att göra då...

  • eosinm­immi
    Äldre 4 May 21:28

    Monstertjejen, det låter jobbit, o dåligt planerat att ta den helgen för svensexa!!


     


    Ja jag förstär vad du menar mes spriten!! Jag känner mig dock lugn min tärna (min brors fästmö) är bra tjej och jag litar 100% på henne, o ja lite utskämd o nersupen vill man väl bli haha! ;)

  • Amanda­547
    Äldre 4 May 23:06

    min syster skulle vara min tärna men efter att hon gjort de klart för mig att hon tycker allt är jobbigt och inte vill hjälpa till med något så började jag tveka på att ha henne som tärna.. De som fick bägaren att rinna över va när hon berätta att hon inte vill hålla i min möhippa för att jag har barn.. HAllå va!? Jo jag kan inte bli "kidnappad" utan måste veta dagen och får planera barnvakt och sådant. Jag har aldrig lämnat bort mitt barn som är 14 månader så under möhippan blir de första gången därav så pass speciellt att jag själv måste ställa in mig på att mitt barn inte  är med.. 

    Nej min syster får inte vara min tärna tyvärr.. En tärna är så som jag förstått de brudens högra hand och när jag bad min syster hålla utkik efter ett partytält fick jag till svar: nej de tänker jag inte göra de får du göra själv..
    När jag bad henne att eventuellt om någon står utan skjuts från kyrka till fest lokal om hon kunde köra fick jag till svar: hyr en buss!
    Möhippan ville hon förnedra mig, skämma ut mig offentligt inför en massa folk och när jag berättade att jag ville veta dagen pga barnvakt så sa hon bara att hon ville inte göra en så tråkig möhippa så hon skiter i den..
    Tack för de..

    i'stället så är min M2B x tjej även en mycket god vän till mig tärna, en klippa av guld..
    Hon fixar min möhippa, hon har styrt upp med år och smink då min make up artist avbokade.. Hon har fixat med dukning och hjälper till med allt verkligen..

    Sen kommer vi till min M2B svensexa.. Hans bestman kommer ut fängelset typ veckan innan så han har planerat den inneifrån så de drar utomlands på svensexa helgen före bröllopet.. Jaha ja.. vad säger man vad gör man!? Han har bokat och betalt biljetter till utlandet för svensexan.. Ha de så kul då..

    vi har bytt festlokal, får tala om i kyrkan sen vilken lokal vi bytt till.. Frågan är, vi har inget avancerat bröllop ska man använda sig utav engångs artiklar eller porslin? Vem orkar stå dagen efter och diska 100x3 tallrikar och bestik och glas och koppar osv!?
    Hur gör ni? 

  • Monica­89
    Äldre 5 May 08:23

    Nu tog de precis min blivande för svensexa, vi som var så säkra på att de skulle ta oss både när vi övar i kyrkan. Tycker det är hemskt att inte veta när möhippan blir! Speciellt om inte min också blir idag för jag var helt säker på att de skulle bli en lördag då min blivande jobbar kontorstid. Men har de mig en annan dag så kan de ta mig nästan vilken dag som helst, då jag jobbar natt är jag ledig många vardagar, även de flesta av mina kompisar jobbar oregelbundet...


    Hoppas de blir idag så jag har det ur världen sen!

  • FelizL­ane
    Äldre 5 May 15:07

    Jag har troligtvis lyckats lista ut när möhippan sker :( ... Hur ska man göra för att spela förvånad?! :P

  • eosinm­immi
    Äldre 5 May 19:39
    FelizLane skrev 2012-05-05 15:07:18 följande:
    Jag har troligtvis lyckats lista ut när möhippan sker :( ... Hur ska man göra för att spela förvånad?! :P
    Hah hur har du lyckats med det?? Är du säker?? Det kan vara ett spel för galleriet! Jag har mina aningar, är så nyfiekn och vill veta, men ändå inte HEHE
  • Fiaa
    Äldre 7 May 12:42

    Tjena Brudar!

    Jag börjar bli nervös nu! :) Har 15 arbetsdagar kvar innan min semester börjar och bröllopsveckan är här!
    just nu sitter jag och ska försöka få ihop festhäfterna! Det är sånt här som gör en till en BRIDEZILLA! Att sitta och pilla med allting själv. Men det är ju klart, gör jag det själv vet jag att det blir som jag vill ha det! ;P

  • cookie­andker­mit
    Äldre 7 May 19:21
    FelizLane skrev 2012-05-05 15:07:18 följande:
    Jag har troligtvis lyckats lista ut när möhippan sker :( ... Hur ska man göra för att spela förvånad?! :P

    Jag tror att du kan bli förvånad om det sker den dagen du tror, flr du vet ju inte vad som kommer att häna eller vilka som kommer vara där!! :) Jag har ju räknat ut att det blir denna helg, nästa helg eller första helgen i juni, för de andra helgerna kan inte jag. Men kommer nog bli förvånad och överraskad ändå :)


    Idag har jag varit och provat ut hår och smink och är SUPER NÖJD! :D Det kommer bli så fint! *happy happy*


    mindre än 6 veckor kvar nu tjejer! Någon som är nervös??

  • eosinm­immi
    Äldre 7 May 22:12

    Nervös? JAPP HIHI!


     


    Jag har testat min klänning igen! Sista delen för sömmerksan nu, även bokat nageltid idag! Ringen har jag ingen aning om hur den kommer se ut, men min blivande har köpt den nu! Även fixat korgar till näbbarna!


    Har en månad jobb till sen semester så det sista kan fixas!!

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 8 May 09:50

    Här kommer en suddig bild med ful grimas , men det e jag och min klänning och mkin bukett iaf :)


Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3