• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42082 visningar
    301 svar
    301
    42082

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • cookie­andker­mit
    Äldre 1 May 18:00

    Hej tjejer!


    I lördags va min BM på sin svensexa. Den blev hur lyckad som helst och han är så otroligt nöjd! :) De spelade beachvollyboll, hade fotografering och dansade Poledancing! Jag dog av skratt när jag såg den filmen! :)


    I morgon firar vi 7,5 år och på samma gång att det är 1,5 månad kvar till bröllopet (på datumet inte dagen) :) Och så börjar min sista månad i skolan för denna termin i morgon och har SJUKT mycket att få klart. Att planera bröllop och plugga på universitet är inte det lättaste måste jag säga...

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 2 May 07:32

    Cookie......:  Trevligt att den blev så lyckad!

    Jag ligger disskusion som jag tyvärr kommer att förlora  med min BM´s bestman.
    Han har kommit på den briljanta ideen att lägga svensexan, helgen innan bröllop. DEN helgen vill jag använda till maximalt med bröllops förberedelser eller enbart slappa. Typ rymma iväg till landet åå bara mysa utan barn.
    Hans förklaring är att dom hade tänkt den 2:e men då va det inte många som kunde, och då valde han den 9:e istället. Jag försöker få honom till att välja den 26:e men han svara inte på det :(

    Jag är en fucking BRIDEZILLA just nu :(

  • eosinm­immi
    Äldre 2 May 08:57

    Haha jag är också BRIDEZILLA och i många fall är det faktiskt nödvändigt för att styra upp ett helt bröllop hejja monstertjejen!


     


    Nu ska jag o min blivande åka o bestämma det sista på bröllopstårtan, sen kan vi checka av den helt! Vår OSA datum har gått ut nu, bara ett par jag inte vet, ska jaga de nu hihi! Sen sätta bordsplacering, antar att det INTE blir lätt!

  • FelizL­ane
    Äldre 2 May 09:19

    Vårat osa gick ut igår och det ramlade in en del svar faktiskt! Utom mina kusiner som jag haffade när jag var ute och gick. Dom stirra på mig och sa " VA?! Måste VI svara, är det inte självklart?" Jag kunde inte mer än hålla med, men man vet ju aldrig;)

    Jag är orolig att det inte blir nån svensexa för min man... :( Var väl oxå en bridezilla förra helgen när jag skickade sms till bestman och frågade när den skulle ske, eftersom jag inte har körkort är det bra att jag vet så jag inte planerar in värsta turen till ikea den dagen. Men till svar fick jag att dom inte hade börjat ta tag i det.... Men det kanske kommer. Men vill ju inte heller som sagt att det sker helgen innan :P Men jag blir glad för han skull oavsett.

     Ni lär skriva och berätta om eran Hippa sen!! :D

    Gör ni långa to do listor till era kökspersonal?  Just nu går jag lite bananas på dom. Vi har frågat men dom kan inte svara för att dom inte fått sommar schema, men när får man dom det då? Tackar dom nej en vecka innan? Har inte så många man kan fråga liksom :(

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 2 May 10:50
    eosinmimmi skrev 2012-05-02 08:57:54 följande:

    Haha jag är också BRIDEZILLA och i många fall är det faktiskt nödvändigt för att styra upp ett helt bröllop hejja monstertjejen!


     


    Nu ska jag o min blivande åka o bestämma det sista på bröllopstårtan, sen kan vi checka av den helt! Vår OSA datum har gått ut nu, bara ett par jag inte vet, ska jaga de nu hihi! Sen sätta bordsplacering, antar att det INTE blir lätt!


    Åååå så skönt att höra :)


    Ang bröllopstårta så har vi beställt den från en tjej i Borås :) Hittade henne av en slump på nätet!


    Vad skall ni ha för tårta?


    Vårt OSA va igår.... tror nästan alla har svarat. Det e svärmor som håller i det. Har oxå fått höra det dära med att kusiner tycker det e självklart att dom kommer och inte behöver OSA, men det tycker inte jag . Alla skall OSA ;)


     

  • eosinm­immi
    Äldre 2 May 13:08

    Hihi verkar vara popis med sista osa den 1maj, vi oså!


     


    Vi ska ha Hallonmousse, med mröktryffel och sugarpaste! sjukt god den ska dekoreras med rosa rosor!


    Hur blir eran?


    Ja precis, håller med ärven om det är "självklart" kan det ändå vara grejer som gör att man inte kan komma, o man kan ju inte precis bara anta att folk kommer, blir ganska svårt att planera då, inte minst med placeringen!


     


    Nu måste jag bara sätta fart med kyrkhäftet, lite back där känner jag o det går fort nu hihi!


     


    Fast med säkerhetsbältet så kör vi hihi!

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 2 May 13:33

    Jag har inte riktgit bestämt vad som skall vara i tårtan ännu. Vet inte om jag skall satsa på utseende eller smak ;)


    Tårtans kall vara vit i "amerikanske stil" alltså varje lagar står "direkt" på det undre, ett alternativ vi har är att ta upp dekoration som vi har på vigsel platsen och festplatsen, så som tex vimplar och vindsnurror. Basen blir då vit men några få vimplar och 2 st vindsnurror som caketoppers. Tårtan skall vara rätt så enkelt på utsidan, men att vi på insidan väljer att ha en Rainbow cake :)


    Ang häfte till kyrkan, så skippar vi faktiskt det utan skriver bara ut just dom texter som gästen möjligtvis skall sjunga med i. Jag har själv insett när jag är på bröllop att jag bara har det programmet som ett schema om när vigsel möjligtvis är över ;)


    Vi kommer inte heller ha något direkt festprogram, utan i "programmet" kommer det att vara info om dom gästerna du sitter med (vi har runda bord) plus annan info om tal och lite tack ifrån oss.


    Jag vill ha en bordsplacerings tavla där vi skriver lite info om varje gäst, typ vilken relation dom har till oss.


    Där kan då alla gäster läsa om alla gäster :)


     


    WROOM WROOM håll i hatten!

  • Monica­89
    Äldre 2 May 14:17

    Nu börjar det bli stressigt rörigt i huvudet när det närmar sig.
    Upptäckte i lördags att någon varit i lägenheten då småsaker stod annorlunda än vi åkte. Den enda som kan ta sig in till oss är grannen (bor i parfamiljshus), frågan är om de bara har snokat eller om de släppt in någon som ska göra nåt inför bröllopet. hm skumt det där. Är det egentligen ens okey att någon som planerar är i våran lägenhet utan våran vetskap?

    Kommer ni ha någon som filmar bröllopet? Vi vill ha de men är så svårt att komma på vem som ska göra det, min bästa vän är bra på att filma och håller på mycket med sånt, men känns tråkigt för henne att filma.

    Usch nu närmar sig möhippa och svensexa, vi har våra funderingar på när det kan bli, men ingen av oss vet nåt så de är nog meningen att de ska bli samtidigt, så gäller att tänka på typ vad man har för underkläder och så eftersom de kan bli när som helst. och att man inte somnar naken! speciellt på helgerna :)

  • Monica­89
    Äldre 3 May 10:17

    Är det fler som tänkt få bebis sen efter bröllopet?

    Själv har jag precis börjat på min näst sista karta p-piller sen så blir det inga nya! Är så spännande!

  • Monste­rtjeje­n
    Äldre 3 May 11:04
    Monica89 skrev 2012-05-03 10:17:31 följande:
    Är det fler som tänkt få bebis sen efter bröllopet?

    Själv har jag precis börjat på min näst sista karta p-piller sen så blir det inga nya! Är så spännande!

    Ååå va kul att höra :)


    Jag har redan 2 barn en tjej som precis fyllde 9 och en pojk som fyller 2 nu i maj.


    Så för oss blir det inga mer barn.... men jag önskar er lycka till med bebisproduktionen!

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3