• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42183 visningar
    301 svar
    301
    42183

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Fiaa
    Äldre 11 Apr 10:17

    Åh vad jag börjar få pirr i magen! :) Så mycket som händer nu ;) Vi ska nämligen börja vårt äktenskap med att flytta till en ny lägenhet! En större, finare och det bästa, på samma gård som min syster och hennes familj :) Så då är det bara låta bebisarna komma sen ;) 

    Nu har vi gjort klart bordsplaceringarna så då är det bara festhäfterna kvar :)
    Vi blir totalt 81 pers på bröllopet + musiker och serveringspersonal :) 

  • eosinm­immi
    Äldre 12 Apr 11:02

    Åh grattis Fiaa! Kul med riktig nystart! Vi kommer inleda vårt äktenskap med bla nytt fint kök och tillbyggnad på vårt hus! O såklart längtar vi också tills vi får tillökning!


     


    Men äntligen börjar det närma sig på riktigt! 65 (!!!!!) dagar kvar idag! Jag längtar såå!


    Våra föräldrar, syskon och deras resp är så engagerade nu att jag blir så rörd av allt deras jobb de lägger på att vårt bröllop ska bli underbart! <3


    Vi har sista OSA 1 maj, sen ska vi sätta full fart med placeringarna!


    Även DJ är på G nu, och så klänningen snart färdigjusterad!


    Känns som det är massa grejjer kvar , men ändå inte? kanske bröllopsnerver! :P

  • AnnLi
    Äldre 12 Apr 11:12

    Jag har äntligen fått inbjudningarna på lådan nu! Känns spännande, det är många vi inte berättat för än :)

  • JennyM­aria
    Äldre 15 Apr 21:35

    Fattar ni att imorn är det TVÅ (!!!) månader kvar!!!! =) Galet vad tiden går.....

  • eosinm­immi
    Äldre 15 Apr 21:53
    JennyMaria skrev 2012-04-15 21:35:39 följande:
    Fattar ni att imorn är det TVÅ (!!!) månader kvar!!!! =) Galet vad tiden går.....
    JA heeeelt otroligt! Såå spännande!
  • Happie D
    Äldre 16 Apr 07:19
    eosinmimmi skrev 2012-04-15 21:53:30 följande:
    JA heeeelt otroligt! Såå spännande!
    Ja....jättekul:) Jag försöker bara få min sambo att förstå att han måste sätta i gång med vissa saker... Typ göra en låtlista och lite annat som har nar fått till uppgift.
    Hos oss är det jag som organiserar bröllopet och festen. Jag tycker att sånt är jättekul, men jag deligerar gärna så sambon har ändå fått lite uppgifter att lösa:)

    Hur har ni det med planeringsuppdelingen? 
  • eosinm­immi
    Äldre 16 Apr 09:00

    Happi D Typ samma här, min klänning köpte jag i höstas, medans min sambo fortfarande inte köpt sina kläder! :P men tycker att jag har stirrat om allt kring bröllopet typ ett år, men nu börjar mina närmsta också vara väldigt engagerade, så roligt!!

  • FelizL­ane
    Äldre 17 Apr 09:06

    Vi höll på heeeela helgen med bara bröllops relaterade saker... Antar att vi kommer ha det så hela tiden fram till 16 juni. Vad gjorde man innan detta???

    Vi firade 3 årig förlovnings dag igår :D Tiden går så fort. 

     Det är det här festhäftet som jag tycker är lite drygt att göra.... Finns många saker som är påbörjat men inte lika mycket klart!

  • Monica­89
    Äldre 17 Apr 09:29

    samma här att det är jag som gör det mesta. Men vårat värdpar gör hela festhäftet och det kring festen

  • cookie­andker­mit
    Äldre 17 Apr 20:24

    Woho.. nu är det mindre än 2 månader kvar ( och bara en månad, i morgon, kvar till min 25 års dag)


    Allt börjar kännas överskådeligt nu, alla kläder (utom mina underkläder, vet inte vad jag ska ha!!) är klara, maten ska bestämmas i sin helhet i helgen och tårtan med, fotografen är fixad, ska bara bestämma exakta tider, kyrkan, lokalen är klart, ska träffa prästen om 2 veckor är tanken, men vet inte om vi kan ta oss ut dit det mötet ska vara, går ingen kommunaltrafik ut dit och vi har inte bil.. tärna och marshalk är klart, blommor är beställda, transport är NÄSTAN klart, inbjudningar utskickade och svaren har börjat trilla in, vi har osa den 16 maj, gjort bordsplaceringskorten och bordplaceringen är typ bestämd även om vi inte fått svar från alla än ;) osv osv.. nått som inte är bestämt än så är det min sminkning och mitt hår! Men det ska fixas snart! och så ska jag lämna in klänningen för att få den uppsydd om 2 veckor. :)


    Tur att så mycket är klart, för jag har tok mycket att göra i skolan just nu!


    Hur går det för er andra??

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3