• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42073 visningar
    301 svar
    301
    42073

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Happie D
    Äldre 6 Apr 22:01
    #91

    Här kommer förövrigt en bild på ringen jag har valt:) Kommer bara att ha den, ingen förlovningsring..


  • Amanda­547
    Äldre 7 Apr 13:19
    #92

    Nu har jag hittat min vigselring, älskar den men tyvärr tror ja inte den passar ihop med min förlovningsring så ja tror ja kommer att köpa en ny förlovningsring.. 
    Tur att de är jag som valt den och inte min M2B för då hade jag aldrig vågat byta ut den..



     
  • angeli­ca89
    Äldre 7 Apr 17:32
    #93

    hej hej :) jag ska också gifta mig den 16 juni.. Vi har kommit rättså långt i våran planering, allt är bokat och inlöpt. inbjudningskorten är skickade och nu väntar vi på svar från alla..


    De vi har ikvar är i princip våra festhäften,vigselprogram och bordsplacering . och självklart lite små pyssel:)


    Va roligt att det är så många fler som ska gifta sig =) Grattis allihopa!

  • Happie D
    Äldre 8 Apr 09:23
    #94

    @Amanda547:

    Vilken fin ring! Superfin! Jag hade också sett ut en ring med rosa sten, men fick ge upp den tanken. Ringen jag såg var det inte en rosa diamant i ,och om jag skulle få den ringen gjord hos guldsmed med diamant i så hade den blivit alldeles för dyr:(
    Men jag är jättenöjd med den jag har valt nu:)
     

  • Amanda­547
    Äldre 8 Apr 12:25
    #95

    Happie D: Tack så mkt, jag älskar den.. Ja diamanterna är ju inte de billigaste direkt men jag älskar diamanter och speciellt rosa.. Ser de så att detta är en ring jag skall bära varje dag tills den dagen jag dör så då får den kosta lite.. Vi snålar lite på andra saker inför bröllopet och sen så har jag en fördel att min M2B är så amerikansk av sig och anser att en vigselring skall kosta 3 månadslöner.. 

    Nu gäller det bara att hitta en förlovningsring som matchar..  

  • AnnLi
    Äldre 8 Apr 12:58
    #96

    Jag har köpt en klänning nu :D Hittade en jättesöt vid första provningen så jag impulsshoppade direkt! Blir en vit, knälång med halterneck, lite 50-talsinspirerad.

  • eosinm­immi
    Äldre 8 Apr 18:38
    #97
    Amanda547 skrev 2012-04-08 12:25:27 följande:
    Happie D: Tack så mkt, jag älskar den.. Ja diamanterna är ju inte de billigaste direkt men jag älskar diamanter och speciellt rosa.. Ser de så att detta är en ring jag skall bära varje dag tills den dagen jag dör så då får den kosta lite.. Vi snålar lite på andra saker inför bröllopet och sen så har jag en fördel att min M2B är så amerikansk av sig och anser att en vigselring skall kosta 3 månadslöner..

    Nu gäller det bara att hitta en förlovningsring som matchar..
    Såå sjukt fin ring! undrar bara om min sambo skulle gå med på rosa, men jag älskar det!! Får man fråga vad den kostar?
  • Happie D
    Äldre 8 Apr 18:40
    #98

    Nu har inbjudningarna kommit fram och svaren börjar droppa in:) Det ska verkligen bli sååååå roligt:)

    Nu håller vi på att kolla var vi kan få tag på 20 koppar, fat och asietter. Det finns inte tillräckligt många i lokalen, men vi är inte så sugna på att köpa.... Någon som har tips? 

  • Amanda­547
    Äldre 8 Apr 20:50
    #99
    eosinmimmi skrev 2012-04-08 18:38:16 följande:
    Såå sjukt fin ring! undrar bara om min sambo skulle gå med på rosa, men jag älskar det!! Får man fråga vad den kostar?
    Det  är väl inte din man som ska ha den rosa diamantringen på sig? ;)) De är helt galet fin och kostar där efter oxå..
    Det är min M2B som har köpt den åt mig så helt ärligt så vet jag inte exakt men den hamnade iaf på runt 3 månadeslöner som han under alla år har tjatat om.. Skulle tippa på minst 50.000:- 
    Men sen finns det billigare alternativ om man vill :)) 
  • FelizL­ane
    Äldre 8 Apr 20:52
    Happie D skrev 2012-04-08 18:40:53 följande:
    Nu har inbjudningarna kommit fram och svaren börjar droppa in:) Det ska verkligen bli sååååå roligt:)

    Nu håller vi på att kolla var vi kan få tag på 20 koppar, fat och asietter. Det finns inte tillräckligt många i lokalen, men vi är inte så sugna på att köpa.... Någon som har tips? 
    Loppis?! Billigt i alla fall.. annars kanske ni kan låna ihop?
Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3