• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42153 visningar
    301 svar
    301
    42153

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Ericah­järtaJ­immy
    Äldre 2 Apr 15:18
    #81
    Hejsan, vad roligt att se att det är så många som gifter sig den 16 Juni. Jag och min sambo gifter oss också då.
    Jag börjar få allting under kontroll nu. Vi kmr att gifta oss borgerligt så vi har bestämt att vigseln ska vara utomhus så vi hoppas på fint väder. Efter vigseln så åker vi till en restaurang och äter en super god middag.
    Efteråt åker vi hem till mina föräldrar för att äta tårta. Vi blir sammanlagt 11 pers. Mina föräldrar, hans föräldrar, syskonen och chauffören. Glad
  • AnnLi
    Äldre 2 Apr 17:16
    #82

    Oj OSA datum så här långt i förväg?! Jag har kommit så långt att jag skrivit ut inbjudningskorten och stoppat dem i kuvert nu :D

  • Amanda­547
    Äldre 3 Apr 00:41
    #83

    vi kmr att ha ett partytält uppsatt på 10x20 meter tror ni det räcker till 80 pers?

  • Monica­89
    Äldre 3 Apr 08:47
    #84

    Annli vi skickade ut våra inbjudningar i slutet av januari, för att folk inte skulle hinna boka semester och så. För var många som redan då började prata om olika resor, och då kände vi att det var lika bra att skicka ut.

  • FelizL­ane
    Äldre 3 Apr 10:16
    #85
    Amanda547 skrev 2012-04-03 00:41:31 följande:
    vi kmr att ha ett partytält uppsatt på 10x20 meter tror ni det räcker till 80 pers?
    Det tror jag.. Vi räknar med att få in ca 50-60 pers i 8x6m Vi har två sådana tält och hade tänkt att det skulle gå in 70-80 pers. 

    Tror att man räknar 12x8 för 120 personer..  
  • AnnLi
    Äldre 3 Apr 16:48
    #86

    Oj hur dukar man då? Jag har två rum i fil, 6*6 och 6*4 m hur många tror ni får plats och hur skulle ni ställa borden?

  • eilenn­am
    Äldre 4 Apr 20:01
    #87

    Hej!
    Här finns ytterligare en som ska gifta sig den 16 juni! Spännande!
    Så skoj att det fanns en egen "tråd "här för oss som gifter sig då!:)
    Vi gifter oss borgerligt utomhus men ska vara sedan inomhus på "festen"!

    Lycka till alla mwd all er planering till dess!
    annelie

  • emmaoc­hvalte­r
    Äldre 4 Apr 22:23
    #88

    Vi gifter oss i Skåne Tranås den 16 juni. Är det ngn av er som har ngt tips på annorlunda och kul underhållning till festen? Attans att jag missade Talang programmen, där måste det funnits ett antal roliga grejer.


    Ngn av er som varit på ngn rolig fest med kul underhållning. Elefant show funkar nog tyvärr inte ;)

  • Amanda­547
    Äldre 4 Apr 22:37
    #89

    var in och kollade hos en guldsmed vad det skulle kosta att smälta ner guld och få det omgjort till en enkel slät ring med 3 små diamanter i.. 10.000:- vet inte om jag ska tycka de är billigt eller dyrt.. 

    Hur har ni gjort med vigselringarna? 

  • Happie D
    Äldre 5 Apr 06:49
    #90
    Amanda547 skrev 2012-04-04 22:37:32 följande:
    var in och kollade hos en guldsmed vad det skulle kosta att smälta ner guld och få det omgjort till en enkel slät ring med 3 små diamanter i.. 10.000:- vet inte om jag ska tycka de är billigt eller dyrt.. 

    Hur har ni gjort med vigselringarna? 
    Hejsan:)

    Jag är ny här (ska också gifta mig 16 juni) och kikade runt lite. Och såg ditt inlägg om vigselringar.
    10000:- låter orimligt dyrt tycker jag....
    Mina kompisar lämnade in guld, men köpte till tre diamanter och de fick betala 3000:- för arbete+diamanterna.

    Jag och min sambo lät hans kusin som är nyutbildad guldsmed göra våra ringar. Vilket var ett STORT misstag:(
    Vi hade allt material, inklusive guld och diamanter. Och vi kom överens med henne att byta tjänster som betalning.
    Ringarna blev inte alls som vi hade tänkt för hon hade ju inte så stor erfarenhet och sedan ville hon helt plötsligt ha 5000:- betalt:( Och då har hon inget företag och betalar inte moms på det.
    Och för släktfridens skull låter vi det passera, vi prutade ner det till 4000:-, men jag kommer inte att ha ringen.
    Så nu har jag lämnat in min ring till vår lokala guldsmed och han ska göra om den (igen) så som jag vill ha den, och han kommer att ta ca 2000:- för det.
    Så det blev en väldigt dyr historia.... kusinen kommer inte att få komma på bröllopet (hon gjorde ju så att vår budget minskade med 4000:-, så nu kan vi inte bjuda så många)
    Tack och lov så sa guldsmeden att han kommer att fortsätta med ringen tills jag är nöjd, vilket kändes riktigt bra:)
    Det blev visst lite långt inlägg, och som du märker så är känslorna fortfarande lite upprörda....
    Dom tur är så löser sig allt nu ju:) 
Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3