• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42118 visningar
    301 svar
    301
    42118

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Fiaa
    Äldre 17 Mar 13:27
    #71
    Amanda547 skrev 2012-03-16 20:24:26 följande:
    tänkte på det, vad ska ni ha för mat?
    En vän till oss är kock och har valt att köpa och laga all mat till vårat bröllop på nästan 100 gäster.. Helt sjukt vad han är snäll..

    Så slog de mig, hur länge har ni planerat på erat bröllop? Alltså när bestämde ni er att ni skulle gifta er den 16 juni? Själv så har jag bara vetat om det i ca en månad..  
    Maten ska vi laga själva. Buffé blir det.. Lax, kyckling, fläskfilé med potatisgratäng, sallad och annat smått och gott :) Då borde det passa alla på ett eller annat sätt :)

    Min blivande friade till mig den 1 juli -11. Någon dag/vecka efter det bestämde vi datum, så nästan ett års planering innan bröllopet :) men nog är det lika mycket att göra för det, har känts som att man inte kan börja så tidigt som helst heller förutom boka kyrka och festlokal då :)
  • thejon
    Äldre 23 Mar 17:56
    #72

    behöver lite smakråd :)


    Funderar över om vi ska ha gästbok eller inte... undrar när/om man kommer ta fram o läsa i den.. man har ju bilder/video från dagen..


    MEN om vi väljer gästbok, vad tror ni om att stolpa upp ca 3 förslag i den på vad gästerna kan skriva.Tror inte bara det är jag som tycker det är svårt att hitta på nåt att skriva, o det blir ju lite trist om alla typ bara skriver grattis o lycka till =D


    Ungefär så här tänker jag


    1. Vad kommer du minnas mest från den här dagen/kvällen?


    2. Vilket är ditt bästa råd till oss?


    3. Vilken poäng får kvällen som helhet (maten, bordsgrannen, allsångerna, underhållningen, stämningen os.v) av dig/er?


    Då blir det kanske lite roligare för oss också att ta fram den senare.. Vad tycker ni om idén??

  • Fiaa
    Äldre 23 Mar 18:09
    #73

    Vi kommer också ha gästbok. Men det du nu skrev var ju en jättebra ide! :)

  • thejon
    Äldre 27 Mar 13:03
    #74

    Vad ska ni ha för fyllning i er tårta??


    Vi ska beställa små provbakelser till nästa vecka :) Tänkte en med kladdkakebotten och passionsmousse, kanske en med vanlig botten, med choklad och hallonmousse....skulle behöva fler förslag för jag fastnar i mina tankar och tänker bara i banor av en blandning av choklad (älskar det), passion o hallon :p

  • eosinm­immi
    Äldre 27 Mar 22:58
    #75

    I Vår tårta ska vi ha chocklad tryffel o hallonmousse! med sugarpaste, den är så sjukt god!!

  • Fiaa
    Äldre 27 Mar 23:18
    #76

    Är också inne på choklas och passions :) så gott! Sen finns ju citron mousse, kan kanske vara värt att prova. Kan tänka mig att det blir gott med lite syra i det annars så söta. Jag gillar sånt iaf :)

  • Fiaa
    Äldre 1 Apr 20:30
    #77

    Idag gick vårt sista osa-datum ut! Det betyder att nu drar det sista igång ;D bordsplacering samt festprogrammen, kul! :)

  • eosinm­immi
    Äldre 1 Apr 21:39
    #78

    Fiaa har alla svarat eller hur gör du med de som inte hört av sig alls?


    Vi har en månad till innan OSA datum och låång ifrån alla har hört av sig!

  • Monica­89
    Äldre 2 Apr 08:09
    #79

    Vårat OSA går ut om två veckor, alla utom en har svarat (den som inte svarat är vi nästan säkra på att han kommer) Så nu blir det sista finputsning på bordsplaceringen, festhäftena fixar värdparet. Så sen är vi i princip färdiga med allt, känns jättekonstigt känns som jag måste missat nåt :)

  • Fiaa
    Äldre 2 Apr 11:02
    #80

    Det är en som inte svarat ännu (kusin till blivande) så han får helt enkelt ta och ringa upp honom idag och fråga om han kommer eller ej. Så vi får se, sen sätter vi igång med bordsplaceringarna :) hehe, jag vet känns som att man glömt något nu när det är så lite kvar! :)

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3