• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42111 visningar
    301 svar
    301
    42111

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Fiaa
    Äldre 15 Mar 08:33
    #61

    Så där, här har ni länken till min ring ;)

  • thejon
    Äldre 15 Mar 19:43
    #62
    Fiaa skrev 2012-03-15 08:20:27 följande:
    Vaknade nu i morse ifrån en sån jäkla Bröllops-Mardröm! Har ännu lätt ångest i magen!! Nå fallet var så att bröllopsdagen var inne och jag står på toaletten och stressar mig i ordning, tappar mina smycken ner på golvet som hamnar ner i golvbrunnen! Kommer på att festprogrammen inte är gjorda! Bordsplaceringen är inte gjord! Vi har ingen bil att åka med från kyrkan + en massa annat! Jag blev iaf rabiat, grina och skrek! Känner frustrationen över att det blev inte alls som jag planerat de senaste året! Mamma min satt vid en dator och sa bara "ja, men NU finns det inte tid!" när jag förtvivlat kommer med förslag på att vi ska slänga ihop något festprogram.. Så dyker min lillebror upp och ger mig en kram och försöker trösta mig :) sen vaknar jag.. Kommer nu på att de saker jag drömde om som är ogjorda är ogjorda, just festprogrammet och bordsplaceringen. Men med det väntar vi tills vi fått alla osa den 1 april.. Så, skönt att få berätta om denna "hemska" dröm :)

    hihi visst är det hemskt.. har också haft mardrömmar, 2 st :) Något kommer man väl antagligen säkert missa i planeringen men förhoppningsvis inget stort, som att inte ha bil från kyrkan ;)


    Nu oroar jag mig mest för vädret.. kan ju inte bli några fina bröllopsfoton om det regnar... va gör man då??! :P

  • kickan­w
    Äldre 15 Mar 21:00
    #63
    thejon skrev 2012-03-15 19:43:29 följande:

    Nu oroar jag mig mest för vädret.. kan ju inte bli några fina bröllopsfoton om det regnar... va gör man då??! :P


    Har ni en duktig och erfaren fotograf så är det ingen fara. Det finns mängder med fina bröllopsbilder tagna i regn! :)
  • AnnLi
    Äldre 15 Mar 21:37
    #64
    Fiaa skrev 2012-03-15 08:09:25 följande:
    Haha! Min gick på närmare 12' med försäkring! Det sved lite grann men va fasen nu kommer jag ha en fin ring resten av mitt liv :) men njaa 17' ? Vi är alla olika och har olika storlekar på börsen ;) hehe! Ska se om jag får in en bra bild :)

    Haha ja men jag har inte sagt att vi ska köpa den, det var bara första stället vi var och kollade på ringar...


    Men vi kommer ha festen hemma på gården, enkel klädsel, inte jättemånga gäster och fixar maten själva. Inte drömmer vi om någon bröllopsresa heller. Så totalt sett spenderar vi nog mindre pengar än det genomsnittliga brudparet även om vi skulle lyxa till det med dyra ringar ;)


     


    Ringen du valt var jätttefin! Guldfynd har jag inte ens varit in på än men de här ska jag nog gå och titta närmare på nån dag!


    http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0333559&articlesPerStep=8&attributeType_4=472&attributeType_2=&attributeType_1=&step=3&productType=0&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&priceRange=&


    http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=1332402&step=6&&productType=0&priceRange=&attributeType_4=472&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E


    Annars är det den här jag drömmer om ;)


    http://www.schalins.se/sv/show_item_Type.asp?itemID=52&serieID=6&itemType=2


     


     

  • JennyM­aria
    Äldre 15 Mar 21:55
    #65

    ÄNTLIGEN!!! Börjar alla bitar falla på plats =), Prästen jag ville skulle viga oss kommer att göra det =) Hittat en tjej som kan sjunga under vigseln, inbjudningarna skickas imorgon,

     Weee, nu e det bara tre månader kvar tjejer!!! GALET!!

  • Fiaa
    Äldre 15 Mar 23:11
    #66

    3 månader! TJOHOO! ;)

  • Fiaa
    Äldre 16 Mar 17:03
    #67
    AnnLi skrev 2012-03-15 21:37:49 följande:

    Haha ja men jag har inte sagt att vi ska köpa den, det var bara första stället vi var och kollade på ringar...


    Men vi kommer ha festen hemma på gården, enkel klädsel, inte jättemånga gäster och fixar maten själva. Inte drömmer vi om någon bröllopsresa heller. Så totalt sett spenderar vi nog mindre pengar än det genomsnittliga brudparet även om vi skulle lyxa till det med dyra ringar ;)


     


    Ringen du valt var jätttefin! Guldfynd har jag inte ens varit in på än men de här ska jag nog gå och titta närmare på nån dag!


    www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0...=&


    www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=1...


    Annars är det den här jag drömmer om ;)


    www.schalins.se/sv/show_item_Type.asp?itemID=...


     


     


    Åh, det är typ dom ringarna jag också spanat in tidigare fast i vitguld :)
    Hoppas du hittar din drömring, egentligen kosta vad det kosta vill. Huvudsaken är ju att man ska tycka om ringen och trivas med den resten av livet ;) hehe...
  • Amanda­547
    Äldre 16 Mar 20:22
    #68

    16 mars idag.. Så om 3 månader är vi alla gifta vid den här tiden .. :))

  • Amanda­547
    Äldre 16 Mar 20:24
    #69

    tänkte på det, vad ska ni ha för mat?
    En vän till oss är kock och har valt att köpa och laga all mat till vårat bröllop på nästan 100 gäster.. Helt sjukt vad han är snäll..

    Så slog de mig, hur länge har ni planerat på erat bröllop? Alltså när bestämde ni er att ni skulle gifta er den 16 juni? Själv så har jag bara vetat om det i ca en månad..  

  • AnnLi
    Äldre 16 Mar 20:50
    #70
    Amanda547 skrev 2012-03-16 20:24:26 följande:
    Så slog de mig, hur länge har ni planerat på erat bröllop? Alltså när bestämde ni er att ni skulle gifta er den 16 juni? Själv så har jag bara vetat om det i ca en månad..
    Jag friade på skottdagen och sen tog det väl några dagar till innan vi valde datum. Så... 2 veckor? Vi har alltså inte kommit så långt i planerandet, men det blir nog bra ändå :)
Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3