• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42166 visningar
    301 svar
    301
    42166

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • cookie­andker­mit
    Äldre 13 Mar 13:57
    #51

    Vi har rött och vitt som färgtema, med ett litet inskag av silver, på sina ställen.


    I morgon ska jag och prova klänningar med mamma. Eller, jag ska prova igen med mamma som smakråd. Men kommer nog bestämma mig i morgon. Det känns som det. Har verkligen kännt mig som världens veligaste människa under de här månaderna som jag har hållt på att prova klänningar. Jag hittar verkligen inte den som känns helt rätt. Men nu får jag se i morgon om det känns lika bra som förra gången jag provade de klänningarna som ska provas i morgon :) är helt lycklig! :)


    Det är inte långt kvar nu, på fredag är det 3 månader! Och det känns som att saker håller på att falla på plats. Även om det är mycket som inte är klart än.. Men det löser sig- på påsklovet blir det bröllopspyssel och fix för hela slanten!


     


     

  • AnnLi
    Äldre 13 Mar 16:04
    #52

    Jag har bokat vigselförrättare idag! Nu återstår bara allt annat :D

  • Fiaa
    Äldre 14 Mar 09:14
    #53

    AnnLi: kommer ni ha ett stort eller litet bröllop? :)

  • Fiaa
    Äldre 14 Mar 09:17
    #54

    Nu tjejer har jag min vigselring hemma, färdig med gravyr och helt perfekt!! :) bara lite fattig just nu! ;/ man märker att det börjar kosta pengar nu när man köper de "större" grejerna. Annar har vi köpt lite då och då, så det har inte märkts så mycket :) PS. Tänkta gravyren fick plats i ringen! :)))

  • Amanda­547
    Äldre 14 Mar 21:15
    #55

    fiaa du måste ju lägga in en bild på ringen! jag är väldans nyfiken =))

  • Fiaa
    Äldre 14 Mar 23:23
    #56

    Hihi, det är ju lite hemligstämplat men ska se vad jag kan göra åt saken ;) bild på klänningen kommer inte ut iaf, möjligen den 17 juni eftersom min blivande inte sett den! Hehe :)

  • AnnLi
    Äldre 14 Mar 23:35
    #57
    Fiaa skrev 2012-03-14 09:14:25 följande:
    AnnLi: kommer ni ha ett stort eller litet bröllop? :)

    Det blir ett ganska litet bröllop med vigsel och fest hemma på våran gård :) Vet inte riktigt än hur många vi ska bjuda men jag tror det landar på 20-30 gäster.


    Är också nyfiken på Fiaas ring ;D Vi har bara kollat lite grann men den jag fastnade för kostar 17' :-O Och mannens 9' ungefär. Känns stört att lägga så mycket på ringar så vi ska kolla runt lite mer... Men de var fina!! Så kanske att vi får tömma madrassen och bjuda på nudlar på bröllopsfesten :D

  • Fiaa
    Äldre 15 Mar 08:09
    #58

    Haha! Min gick på närmare 12' med försäkring! Det sved lite grann men va fasen nu kommer jag ha en fin ring resten av mitt liv :) men njaa 17' ? Vi är alla olika och har olika storlekar på börsen ;) hehe! Ska se om jag får in en bra bild :)

  • Fiaa
    Äldre 15 Mar 08:20
    #59

    Vaknade nu i morse ifrån en sån jäkla Bröllops-Mardröm! Har ännu lätt ångest i magen!! Nå fallet var så att bröllopsdagen var inne och jag står på toaletten och stressar mig i ordning, tappar mina smycken ner på golvet som hamnar ner i golvbrunnen! Kommer på att festprogrammen inte är gjorda! Bordsplaceringen är inte gjord! Vi har ingen bil att åka med från kyrkan + en massa annat! Jag blev iaf rabiat, grina och skrek! Känner frustrationen över att det blev inte alls som jag planerat de senaste året! Mamma min satt vid en dator och sa bara "ja, men NU finns det inte tid!" när jag förtvivlat kommer med förslag på att vi ska slänga ihop något festprogram.. Så dyker min lillebror upp och ger mig en kram och försöker trösta mig :) sen vaknar jag.. Kommer nu på att de saker jag drömde om som är ogjorda är ogjorda, just festprogrammet och bordsplaceringen. Men med det väntar vi tills vi fått alla osa den 1 april.. Så, skönt att få berätta om denna "hemska" dröm :)

  • Fiaa
    Äldre 15 Mar 08:32
    #60

    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0376616&articleNo=&priceRange=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E&step=4&productType=1&&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=445

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3