• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42508 visningar
    301 svar
    301
    42508

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Amanda­547
    Äldre 11 Mar 11:09
    #41

    för efternamns byte så måste du ansöka på prv tror jag de heter.. skriv ut en blankett och fyll i och skicka iväg. brukar ta ca 8 veckor innan du får godkännt eller avslag och det kostar ca 1800:- har jag för mig. Jag och min blivande man har hittat på ett eget namn och vi fick ansöka genom den sidan!

    Lycka till!

  • thejon
    Äldre 12 Mar 09:45
    #42
    Amanda547 skrev 2012-03-11 11:09:54 följande:
    för efternamns byte så måste du ansöka på prv tror jag de heter.. skriv ut en blankett och fyll i och skicka iväg. brukar ta ca 8 veckor innan du får godkännt eller avslag och det kostar ca 1800:- har jag för mig. Jag och min blivande man har hittat på ett eget namn och vi fick ansöka genom den sidan!

    Lycka till!

    Tack för svaret :) Jag har lämnat det åt min m2b att fixa det, något ska han väl också ha på sin att göra lista ;)


     


    Hörni, tänker ni ge morgongåva till varandra?? Någon om har förslag på morgongåva till mannen??

  • Amelia
    Äldre 12 Mar 12:41
    #43

    lägg gärna in bilder på era klänningar, frisyrer m.m
    vad ska ni ha för färgtema??

  • Amelia
    Äldre 12 Mar 12:51
    #44

    min klänning



    brudnäbbarnas klänning

  • Amelia
    Äldre 12 Mar 12:54
    #45

    ungefär så här blir dukningen sen med massa rosenblad i olika rosa nyanser


  • Monica­89
    Äldre 12 Mar 12:55
    #46

    Vi har både skickat in för hindersprövning och även fått tillbaka den, Gick fylla i på den lappen vilket efternamn man ville ta.

    Har köpt en fin klocka till min blivande, först tänkte jag gravera den, men vill att han ska få den så han gillar den och sen kanske  gravera.

    Usch nu har jag upptäckt vilket som är jobbigast med planeringen, bordsplaceringen!! Fullständigt hopplöst, får nästan migrän av den :) Vi har flera småbord, har svårt att bestämma oss för om gifta ska sitta vid samma bord eller helt utspridda. Visst sitter man vid sin respektive så har man alltid någon att prata med, men samtidigt är det väl roligt att sitta jämte andra också. Så vill man helst placera så alla känner någon vid varje bord, men min släkt är lite större än hans, och dessutom är mina släktingar väldigt olika hans i personligheten. Så än hur man gör känns de som det alltid blir någon stackare utanför.

  • Amanda­547
    Äldre 12 Mar 22:03
    #47

    strumpband är det något man har i dagen läge?

    Vi har iaf skickat in ang hindersprövning och skall skicka in om vårat efternamns byte i dagarna..
    Vi kommer att ha rosa och lila som tema och lär duka med lite blommor i rosa och lila samt rosenblad och vattenkristaller..
    Kommer att använda oss utav engångs tallrikar samt bestik och glas, lite taky kanske men smidigt så någon slipper stå och diska efteråt och trotts att de är engångsartiklar så finns de finna lite mer exklusiva saker..

    Hur gör ni med ingången? Tanken var att min far skulle gå in med mig i kyrkan och överlämna mig till min blivande man men han kan inte ens närvara vid mitt bröllop då han måste köra min syster till ridlägret.. Tänkte be min styvfar, funkar det me? 

  • Fiaa
    Äldre 13 Mar 09:31
    #48

    Angående morgongåva så har jag bokat tid hos en tatuerare på måndagen den 18 juni. Då är det tänkt att jag och då min man ska tatuera in en liten symbol som vi kan relatera till ;) Tänkte att jag ska ge ett kort/brev åt honom på söndagsmorgonen där det är en bild på vad vi ska tatuera och att det just blir en tatuering direkt på måndag ;) hoppas han går med på det, annars gör jag den iaf :) hehe

  • Fiaa
    Äldre 13 Mar 10:18
    #49
    Amanda547 skrev 2012-03-12 22:03:28 följande:
    strumpband är det något man har i dagen läge?

    Vi har iaf skickat in ang hindersprövning och skall skicka in om vårat efternamns byte i dagarna..
    Vi kommer att ha rosa och lila som tema och lär duka med lite blommor i rosa och lila samt rosenblad och vattenkristaller..
    Kommer att använda oss utav engångs tallrikar samt bestik och glas, lite taky kanske men smidigt så någon slipper stå och diska efteråt och trotts att de är engångsartiklar så finns de finna lite mer exklusiva saker..

    Hur gör ni med ingången? Tanken var att min far skulle gå in med mig i kyrkan och överlämna mig till min blivande man men han kan inte ens närvara vid mitt bröllop då han måste köra min syster till ridlägret.. Tänkte be min styvfar, funkar det me? 
    Hehe, ja jag kommer du ha strumpeband men jag får inte fixa den själv. Min tärna och syster säger att det kommer lösa sig, alltså är det någon som ska ge en åt mig. Men vet inte vem! :D

    Vårt färgtema kommer vara vitt, ceriserosa och svart :) Lite wilde and crazy med svart haha! Men det blir nog bra! :)

    Jag kommer att gå in med min blivande i kyrkan, känns som lugnast så, då gör vi det "tillsammans" :) Men självklart kan du väl fråga din styvpappa?

    I fredags så provade jag min klänning igen och den satt som en smäck! Vi har nu fållat den och ordnat upphängning till släpet :) Och nu strax ska jag upp på stan för att hämta min vigselring som är redo och klar, med gravyr och allt! LYCKA! .... Vill gifta mig nu! :)
  • FelizL­ane
    Äldre 13 Mar 12:28
    #50

    Jag vill också gifta mig nu! :P 

    Känner att min planering verkligen går i vågor. Ena stunden känns det coooool lugnt.. Känner att jag har koll på läget. Så frågar någon mig nått,  kommer med infallsvinkel och jag får panik måste ordna upp allt och sen blir jag cooool lugn igen...

    Det som ligger på schemat nu är att slå upp dom mega stora partytälten för att se hur vi ska placera bord etc, kolla in lokalen där maten  ska fixas och där festen ska vara.
    Provsmaka maten..  
    Försöka göra tärnorna nöjda med klänningar. Trodde det var klart för vi har klänningar hemma men tydligen börjar det gnällas. Suck.. 
    Knåpa med festhäftet. Någon med roliga tips till det?! 

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3