• Fiaa
    Äldre 16 Feb 11:42
    42130 visningar
    301 svar
    301
    42130

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Nu ni är det exakt 4 månader kvar! Jiihooo!! :)

    Tänkte att vi skulle peppa och hjälpa varandra nu den sista tiden.. Då jag tror att vi kommer in i den riktiga stressperioden, JAG iaf ! hehe..

    Nu ska väl allting vara påbörjat, så vi kan ju ha en liten checklista här för varandra, se vad andra har gjort och vad vi själva har glömt!

    Ge varandra råd och tips!

    Här hos oss är allting påbörjat (hoppas jag!)

    Det som är klart är:

    - Kyrkan bokad
    - Festlokalen bokad
    - Fotografen bokad
    - Frisören bokad
    - Klänning (tillbehör) köpt
    - Ringen beställd
    - Underkläder köpt
    - Hur vi ska göra med maten bestämt
    - Brudtärnor, kläder köpt
    - Marskalker, slipsar köpt
    - Brudnäbb, klänning köpt
    - Inbjudningarna är SKICKADE!!
    - Serveringspersonal, frågade
    - Livemusik till festen, frågade
    - Solister till kyrkan, klara
    - Syster bakar tårtan
    - Syster fixar naglarna

    Som sagt så är mycket påbörjat men inte klart och därför inte med på listan..

    Jah, nu kör vi dom sista 4 månaderna så det ryker, Tjejer!

  • Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3
  • Monica­89
    Äldre 22 Feb 08:59
    #21

    Känner mig också ganska färdig med planeringen.

    Kom på igår att jag ska göra ett försök att lära mig fransk manikyr till bröllopet, få se hur det går är inte alls min grej :P Men nu har jag köpt så jag kan träna iallafall, men glömde ju köpa nagellacksborttagning (får inte ha nagellack på jobbet) men ska se om jag kan göra det idag för nu är man så sugen på att börja öva.

    Är min blivande som ligger lite efter i planeringen, han har inte köpt sina kläder än, vilket gjort att vi inte heller kunnat köpa till brudnäbben som är pojk eftersom han ska matcha.

    Har sett ut ringen tänkte beställa den nästa vecka så den säkert blir färdig och rätt osv.

    Mitt största dilemma just nu är att hitta rätt slöja, min syster har en jag får låna men den är vit och min klänning är ivory, funkar inte va?

    Maten och dukningen och allt det kommer resturangen hålla i, det är riktigt skönt.

  • Fiaa
    Äldre 22 Feb 16:28
    #22

    Oh, jag känner att vad skönt det hade varit om en bröllopsfixare bara hade knackat på dörren och fråga om vi vill ha hjälp. Bara tala om för henne hur man vill ha och tänkt sig så fixar hon allting! :) Men den turen har man väl inte, och inte helst när man bor i Kiruna! hehe.

    Idag var jag in på guldfynd och provade min vigselring som hade kommit, så nöjd!  Bara för att sen skicka iväg den igen på gravyr. Finns inte mycket plats för gravyr i ringen då det är en med stenar.. på sin höjd sa hon att datumet får plats. Vi som hade kommit på vad vi skulle ha skrivet i ringarna nu, men kanske får skriva det i förlovningsringen då?

    För övrigt funderar jag på vad man kan fylla festhäftet till barnen med..? Kanske bilder att fylla i? lite pyssel och knåp? Har ni några tips?

    Nå jo kanske skulle gå och sätta sig vid symaskinen då? :)

    Har iaf fyllt rispåsarna! Haha, då har man gjort bort det också!

  • JennyM­aria
    Äldre 22 Feb 20:17
    #23

    Oj Oj!! Vad ni är duktiga å har kommit långt, undrar om jag borde få lite panik... =) haha...
     Jobbar väl bäst under press.. Får nog skicka iväg mannen å kolla kläder snart iallafall. och få iväg inbjudan...

    Måste oxå hitta ring, skor, hur jag ska duka, ändrar ju mig hela tiden, finns så mycket fint. Har inte bestämt om vi ska ha festhäfte än... give aways??

    Snurrar i min skalle... Haha

  • EmblaW
    Äldre 22 Feb 20:36
    #24

    Vi gifter oss också den 16/6! Ska bli underbart! Kul att läsa lite vad folk har hunnit med!


    Vi har kommit ungefär lika långt som ts i planeringen, inbjudningarna är skickade och osa börjar ramla in. ;) Just nu har vi lite problem med musik till in- och utgångsmarsch då han som skulle spela (en vän till familjen) fick förhinder. Vet ni hur ni ska göra?


    Klänningen sys för fullt, det är mamma som gör den. Just nu broderar hon på den, hon säger att hon aldrig har varit så nervös i hela sitt liv! :)

  • cookie­andker­mit
    Äldre 24 Feb 22:38
    #25

    Hej hej.


    Vi gifter oss också den 16 juni. :) Vi har kommit ganska långt, men på samma gång är det mycket kvar dels pga att saker har ändrats o dels för att det är så himla mycket annat i livet som tar tid. (och min Bm är inte alltid den som tar för sig och fixar grejer...)


    Men det viktigaste, kyrkan är bokad, lokalen är bokad (vi måste bara bestämma exakt mat, dryck och tårta), tärnans klänning är klar osv osv.


    Dock så har jag inte köpt någon klänning än, känner mig väldigt kinkig måste jag säga. Men tror att jag har hittat en nu, som jag vill ha. Ska och prova den igen den 14 mars, med smakråd så får vi se. :)


    Inbjudningarna ska färdigställas snarast, ska bara bli klar med min monster uppsats i skolan och sen så (den ska vara inne på måndag). De ska bara korektur läsas och skrivas ut, och sen är det typ klart. I helgen kommer min piska fram, ska se till att min BM tar tag i det sm han ska fixa, typ DJ, fotograf och prata kläder och dyl med sin marsalk. *stressen smyger sig på*


     


     


     

  • FelizL­ane
    Äldre 24 Feb 23:25
    #26

    Slöjan kan du ju färga om du får :) Massa tepåsar i en hink med varmt vatten, låt dra. Låt slöjan ligga och dra ett tag kolla så att du får den färg du vill ha :)


    Monica89 skrev 2012-02-22 08:59:38 följande:
    Känner mig också ganska färdig med planeringen.

    Kom på igår att jag ska göra ett försök att lära mig fransk manikyr till bröllopet, få se hur det går är inte alls min grej :P Men nu har jag köpt så jag kan träna iallafall, men glömde ju köpa nagellacksborttagning (får inte ha nagellack på jobbet) men ska se om jag kan göra det idag för nu är man så sugen på att börja öva.

    Är min blivande som ligger lite efter i planeringen, han har inte köpt sina kläder än, vilket gjort att vi inte heller kunnat köpa till brudnäbben som är pojk eftersom han ska matcha.

    Har sett ut ringen tänkte beställa den nästa vecka så den säkert blir färdig och rätt osv.

    Mitt största dilemma just nu är att hitta rätt slöja, min syster har en jag får låna men den är vit och min klänning är ivory, funkar inte va?

    Maten och dukningen och allt det kommer resturangen hålla i, det är riktigt skönt.
  • thejon
    Äldre 28 Feb 15:17
    #27

    Tänkte beställa ringen i helgen.. men har svårt att hitta på gravyr.. funderar på evighetstecknet (liggande 8) + datum... vad ska det stå i era??

  • bruden­2012
    Äldre 28 Feb 16:29
    #28

    Min vigselring är en enstensring och den har nog inte mycket plats för gravyr tror jag :( ska nog se om jag kan få plats med åtminstonde datumet eller nåt, i förlovningsringen har jag dock hansnamn+datum då vi förlovade oss.

  • Fiaa
    Äldre 29 Feb 16:13
    #29

    Jag har själv min ring på gravyr ännu, bara väntar på att dom ska ringa och säga att det inte får plats! :( har nämligen inte mycket till godo pga stenarna.. Vi ville ha gravyren "Du & Jag 120616" jag lär nog få plats med datumet på sin höjd! Tycker ni att man kan gravera in Du & Jag i förlovningsringen då? Där det redan står hans namn och datum. Men det får plats med det nya också. I hans ring (förlovningsringen) kommer vi gravera in "Du & Jag 120616" eftersom han bara kommer att ha den ringen..

  • Fiaa
    Äldre 1 Mar 01:05
    #30
    JennyMaria skrev 2012-02-17 22:43:25 följande:
    Jättefnt tack till gästerna... kanske "snor" lite av den =) Vet inte om vi ska ha ngt festprogram ännu, men det e ju lite tid kvar att bestämma sig.
    Hur ska ni göra med "give aways" till gästerna? då vi ska ha en del övernattande gäster så funderar jag på att fixa ngt att lägga på deras rum istället, (lite som om man e på lyxigare hotell... ) Vad tycks? ska bara komma på vad oxå =)
    Fiaa skrev 2012-02-17 09:43:59 följande:
    Amelia: Vi kommer också att göra egen buffe. Har tänkt oss potatisgratäng med kycklingfilé, fläskfilé och lax. Med smått och gott till. Då borde det ju passa alla på ett eller annat sätt :)

    Man skulle bara komma på något roligt recept på kycklingen och fläskfilén.

    Får se när min ring kommer.. Det var lite upp och ner med den också! Men det löste nog sig.. Det var så att jag måste ha storlek 15,5 och ringen tillverkas som minst i 16! Men Guldfynd skulle fixa biffen åt mig :P
    Vi ska ha sweetchiliglacerad kycklingfile, kanske kan va ngt ?=)
    Du råkar inte ha receptet på kycklingen? :)
Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3