• misen
    Äldre 30 Sep 00:03
    21325 visningar
    8 svar
    8
    21325

    Hjälp, vart köper man provrör?

    Ha ha, rubriken ser inte så bra ut va? Det är inte så konstigt som det låter, jag behöver ungefär 30-40 provrör, ca 15-20cm höga, för att göra bordsdekorationer, eller sk vasar till blommor på borden. Jag ska gjuta dem i cementformar. Vart kan jag köpa dessa? Det gick inte att beställa dem från apoteket, och på panduro fanns det inte. någon som vet?

  • Svar på tråden Hjälp, vart köper man provrör?
  • lillaE­go
    Äldre 30 Sep 00:19
    #0

    Unge herr Google säger:

    www.makab.se/order/index.asp

  • Rosenk­nopp
    Äldre 30 Sep 07:37
    #0

    Såg att du var tvungen att beställa 100st och du behöver bara 30-40 st.

    Men då kan jag tala om att det kommer bli lika dyrt om du köper i butik.
    För detta är inköpspris + moms.

    De ligger på ca 10-15kr/st om du ska handla de i butik.

    Och du får 100 st för 350kr enligt länken ovan. (+ moms)

    Det går att få tag på hos blomsterbutiker, men jag rekommedrar att du köper dessa på nätet.

  • Signat­ur
    Äldre 30 Sep 08:24
    #0

    Har du inget lab eller en högskola eller liknande i närheten? Fråga om du inte kan få köpa loss några där.

  • Äldre 30 Sep 08:54
    #0

    Gå upp till sjukhuset där du bor och fråga inne på labbet om du kan få köpa loss lite provrör.
    Tala om vad du ska ha dem till så blir du säkert sponsrad!

    Tandläkarmottagningar, bvc, MVC, vårdcentraler, osv kan du också fråga på!

  • misen
    Äldre 3 Oct 22:15
    #0

    Tack för alla tips, ska försöka på alla ställena!!

  • viggen
    Äldre 9 Oct 12:40
    #0

    Jag köpte provrör för många år sedan. Kommer ej ihåg vad vi betalade men det var nog inte så mycket för vi köpte fem hundra. Detta fixade vi via en sjuksköterska som tog kontakt med "sjukvårdsmaterialdepån" eller något liknande. prova med dem

  • Ikka
    Äldre 9 Oct 12:54
    #0

    Tror att panduro hade något provrör av något slag... Lite osäker, men värt att kolla kanske?

    Ikka

  • planer­ingsfr­eak
    Äldre 10 Oct 13:33
    #0

    Jag har precis fått hem Pandurokatalogen och där finns det provrör. De kallar dem glasrör. De finns på sidan 123. 11,12 &13 kr styck (13, 16, 18 m.m)

Svar på tråden Hjälp, vart köper man provrör?