• sabz
    Äldre 19 Jan 23:41
    10811 visningar
    12 svar
    12
    10811

    Lokaltips för södra stockholm (Huddinge, Botkyrka)

    Hej

    Finns det någon som kan tipsa om festlokal i Huddinge/Botkyrka? Vi viger oss i Tullinge kyrka 9 juni och försöker hitta en lokal för festen. Trädgårdstorp var jätte mysigt och allt vi ville ha...MEN...det skulle vara tyst och musiken av vid 24h och det funkar inte! En lokal där man kan ta med sig sin egen alkohol ska det vara!

    Plz halp!

  • Svar på tråden Lokaltips för södra stockholm (Huddinge, Botkyrka)
  • Äldre 20 Jan 06:39
    #1

    Vet inte hur det är med alkohol, men här kommer ett par ställen som du kankse kan kolla upp.

    * Lida (http://www.lida.nu/)
    * Hågelby (http://www.hagelby.se/)
    * Vårstavi (http://domino8a.calypso.net/homesite/varstavi.nsf/vpages/7CAB247C87E5FCB7C1257504004CADEA)

    När mina föräldrar gifte sig för 10 år sedan vill jag minnas de hade festen borta vid ica maxi. Kör upp för backen (Segersbyvägen) och direkt till höger. Men vet ju inte om detta finns kvar eller hur det drivs idag.

  • KlaraV­89
    Äldre 20 Jan 08:46
    #2

    Jag kan tipsa om www. skarholmensgard .se/ och så kan jag tipsa om foto www. malin-fotograf .com

  • sabz
    Äldre 20 Jan 19:43
    #3

    Lida och Hågelby har jag pratat med. Jättefina ställen men ingen alkohol får medtagas och då blir det genast mkt dyrt :(
    Ska åka och scouta borta vid Ica Maxi och se om det finns något ställe! Tack!

    skärholmensgård ligger för långt bort :(

  • Äldre 20 Jan 21:46
    #4

    Du kan väl berätta hur det går? Jag ska se om jag kommer på något mer ställe.

  • Äldre 20 Jan 22:21
    #5

    Stället du söker vid ICA Maxi heter Jaktslottet.
    Vet inte hur det är med att ta med sig egen alkohol ditt.

  • Äldre 20 Jan 22:32
    #6

    Hur många gäster handlar det om?

    Spånar helt vilt nu:
    * Sturehov (bortanför norsborg)
    * Finns det inte något ställe i "berget" i slagsta
    * Finns det något på ekerö (är ju inte önskad komun, men går väl färja från slagsta) 
    * Folkets Hus segersjö?
    * Vet inte hur ni tänkt med maten, men vad säger komunen om att låna ut lokaler i skola. tex en matsal?

    Fick en idé när jag satt på vagnen. Att det var i Göteborg jag såg det spelar inte så stor roll.
    Verkade vara ett lunchställe, men de verkade även ha festvåning. 
    Testa åka ut och titta på lunchställen och liknade, tex ute vid ikea.
    Detta funkar ju mer om man inte bryr sig så mycket om utsidan av byggnaden. 

  • sabz
    Äldre 21 Jan 01:28
    #7

    det blir nog ungefär 45 personer. Problemen vi har haft hittills har varit att

    *man får inte stå för alkoholen själv
    *man måste vara tyst vid ett visst klockslag
    *det ligger för långt bort

    Alfredos i Tullinge som verkade helt perfekt har en pre.bokning före oss så vi sitter och väntar på att ägaren ska få tag i dem.

    Matsalar har jag funderat på nu ikväll faktiskt och ska höra med kommunen på måndag. Det hade varit jättebra om det funkade! Tack för era tips! Skönt att ha fler kloka huvuden som hjälper till!

  • Äldre 31 Jan 21:19
    #8

    Hur går det för dig, hittat någon lokal?

  • sabz
    Äldre 2 Feb 17:35
    #9

    Ja! www.matmakarna.nu

    De har en lokal som ligger vid Södertörns högskola brevid Huddinge sjukhus. De har även catering och det mesta som man behöver. Att ta med egen alkohol var heller inget problem. Man får hålla igång festen hur länge man vill då det inte finns några grannar att störa.

    Verkar vara en hit! :D

  • Äldre 2 Feb 21:17
    #10

    Kul att du hittade något. 

  • Fancic­a
    Äldre 25 Feb 17:05
    #11

    SABZ!

    Fanatstiskt tips! Vi har haft exakt samma problem som er, men det verkar som att Du löst dem åt oss!!
    Berätta gärna hur festen verkligen blev sen!! 

  • sabz
    Äldre 27 Feb 10:44
    #12
    Fancica skrev 2012-02-25 17:05:55 följande:
    SABZ!

    Fanatstiskt tips! Vi har haft exakt samma problem som er, men det verkar som att Du löst dem åt oss!!
    Berätta gärna hur festen verkligen blev sen!! 
    Åh vad kul :D När ska ni gifta er?
Svar på tråden Lokaltips för södra stockholm (Huddinge, Botkyrka)