• MySwee­tShado­w
    Äldre 19 Jan 10:05
    11981 visningar
    15 svar
    15
    11981

    Frisyrer för oss korthåriga!

    Hej alla! Jag ska gifta mej i sommar, o har ganska mycke klart nu... Men dehär med en snygg frisyr fastnar jag på. Någon som har ideér? Jag har köpt ett flor med blomma som jag ska ha i håret, men vill ju gärna ha någon snyggare frisyr under det, än min vardagliga... Flört

    Har ungefär sån här frisyr: (o svart hår)


  • Svar på tråden Frisyrer för oss korthåriga!
  • Äldre 19 Jan 10:22
    #1

    Några tips på korta brudfrisyrer som jag tycker är jättefina :)










  • MySwee­tShado­w
    Äldre 19 Jan 12:10
    #2

    Tack daniiel! Glad Gillar den första, med ruffset, hehe! Men skulle gärna ha någon "uppsättning", typ lockar i luggen eller något... Googlar men finner inget liknande.... Någon som har sånna bilder i någon inspirationsmapp eller så?

  • Äldre 19 Jan 12:19
    #3


    Kanske lite 20-tals stil kan vara ngt?
  • Äldre 19 Jan 12:39
    #4

    Ja, finger waves kanske kunde vara något då? Det är dock lite trixigt att få till, så be verkligen om en provuppsättning hos frisören innan :)





    Eller alternativt göra lite mer lösa lockar i luggen :)





  • MySwee­tShado­w
    Äldre 19 Jan 13:38
    #5

    Ohh, me like!! Tyckte frisyrerna med lösa lockiga luggarna va snygga! Solig
    Någon som har fler bilder o dela med sej? Oskyldig

  • Äldre 19 Jan 14:04
    #6

  • Äldre 19 Jan 14:05
    #7
  • Äldre 19 Jan 14:05
    #8

  • Äldre 19 Jan 14:06
    #9

  • Pyttsa­n
    Äldre 7 Feb 09:48
    #10

    Mera mera! Jag tycker också det är svårt att hitta inspiration, det är samma 10bilder i alla bloggar..Obestämd Jag funderar dessutom på att ha slöja, eftersom min mamma har sparat sin slöja och jag tycker den är jättevacker och lite annorlunda. 

    Jag gillar stilen på de här, vet tyvärr inte var jag hittat bilderna, de är stulna.Skäms Men inspiration får man väl stjäla?





    Tror ni det skulle gå att fästa en slöja "under" håret, liksom nästan i nacken, på nåt liknande? Och ser det dubbelt ut med både band/diadem och slöja? Tar av slöjan efter vigsel och fotografering.


     
  • MySwee­tShado­w
    Äldre 7 Feb 10:02
    #11

    Pyttsan: Ja, de tror jag skulle funka... Att du har slöjan lite i bakhuvudet typ?! Tror de skulle va fint!

    Någon som har lite mer rockiga frisyrer? Jag tror inte jag skulle passa så bra i något klassiskt, elegant Tungan ute
    Har ganska mycke tatueringar o lite piercingar...

  • Pyttsa­n
    Äldre 7 Feb 11:15
    #12


    Den här bruden till höger då? Tycker det ser fräckt ut. Älskar klännigen också, men jag vill ha axelband eller ärmar.
  • Äldre 7 Feb 12:14
    #13

    Jag har också kort svart hår så på bröllopsmässan i Nacka förra helgen köpte jag kristaller som man gnuggar fast i håret med hjälp av kardborrband. Sitter fast bättre än jag trodde.
    Jag ska inte ha så mycket smycken på mig så då blir det lite extra bling av dom Solig

  • Hotlen­a
    Äldre 7 Feb 12:56
    #14

    Här är en till korthårig brud =) Jag kommer dock vara blond (vit) med eventuellt något rosa i. Delar med mig av några bilder jag hittat:





    P!NK har riktigt härliga frisyrer också. jag funderar på nåt sånt här:


    Fast kanske inte så mycket rosa :P
    Denna är också fin, men jag har inte riktigt så mycket hår...


      
  • Styrka
    Äldre 7 Feb 13:14
    #15
    Hotlena skrev 2012-02-07 12:56:47 följande:
    Här är en till korthårig brud =) Jag kommer dock vara blond (vit) med eventuellt något rosa i. Delar med mig av några bilder jag hittat:




    P!NK har riktigt härliga frisyrer också. jag funderar på nåt sånt här:


    Fast kanske inte så mycket rosa :P
    Denna är också fin, men jag har inte riktigt så mycket hår...


     

     


     
    Den första och den sista tycker jag är assnygga! Superläckra, verkligen!!
    Men jag har träffat en frisör som gillar löshår, och har många roliga idéer på hur man kan få en cool rockig assymetriska fläta, ävan fast man har kort hår! ska höra om jag inte kan få en provuppsättning ändå, och ta lite bilder då och lägga upp här.
Svar på tråden Frisyrer för oss korthåriga!