• ksn83
    Äldre 9 Jan 20:47
    18394 visningar
    11 svar
    11
    18394

    Lyxig vegetarisk catering i stockholm

    Är det någon som vet någon lyxig vegetarisk cateringfirma i stockholm? Har letat mig fördärvad. Många levererar typ falaffel och tzatsiki och det känns inte så roligt för ett bröllop. Så kom gärna med tips!

  • Svar på tråden Lyxig vegetarisk catering i stockholm
  • MissBr­occoli
    Äldre 22 Jan 20:51
    #1

    Hör av dig till de vegetariska matställen som finns i Sthlm. finns säkert någon av dem som kan hjälpa er.


    Jag har lite samma problem men bor i Jönköping. Har inte hört av mig till nåt catering ställe än men har läst deras menyer å de har kanske nån paj å nån sallad utan kött och fisk. Ska fråga dem vad de kan fixa å hoppas på det bästa...


    Här i stan finns ett veganskt fik som jag tänkte kolla om de kan fixa något ifall inte catering firmorna kan. Så har jag tänkt. Hoppas du hittar något!


     

  • Vingil­ot
    Äldre 22 Jan 21:15
    #2

    Jag tänker direkt på Hermans. De kanske är mysiga och familjära snarare än lyxiga, men hade jag gift mig i Sthlms-trakten hade jag absolut anlitat dem. Älskar att äta där. Och det känns bra att veta att allt de serverar är vego, på köttställen blir ju vegomaten lätt ganska styvmoderligt behandlad.

  • ksn83
    Äldre 2 Feb 11:58
    #3

    Har också tänkt på Hermans. De har iofs väldigt god mat, men frågan är om de kan få till den där riktiga lyxkänslan som riktiga lyxkrogar, fast det kanske inte går att få med catering. Då kanske det är vanlig bordsservering som krävs.

  • Vingil­ot
    Äldre 2 Feb 23:08
    #4

    Nej, det är ungefär så jag tänkte. De har supergod rejäl mat som man blir löjligt mätt och glad av, men lyxen lyser väl med sin frånvaro. Har tyvärr inte hört från nån som anlitat dem till catering så jag vet inte om de gör saker annorlunda då än hemma i restaurangen.
    Men ni kanske kan sätta dem på prov? Be om provsmakning och så.
    Hoppas ni hittar det ni söker!

  • Natasa­694
    Äldre 1 Mar 23:54
    #5

    kolla in en firma som skräddarsyr allting, relativt billigt också
    www.fredrikpalandet.se, de har jätteutbud och frågar efter vad man själv tycker om och så... dom vet jag jobba i de flesta områden i sverige. 

  • evasol­o45
    Äldre 2 Mar 13:38
    #6

    jag håller med, fredirk på landet var helt makalösa

  • Styrbj­örn
    Äldre 13 Nov 17:23
    #7

    http://www.hilariuslarsson.se är en ganska orginell vegetarisk cateringfirma i Stockholm. Kan verkligen rekommendera dem.

  • Elisab­etS
    Äldre 13 Nov 18:09
    #8

    Hej!
    Hermans har ganska fina buffér tycker jag, kolla in deras hemsida på festbufférna. Sen har Chutney också catering, där är det också gott. Idag berättade en kompis att det finns nåt café/restaurang runt Ulriksdals slott som ska ha riktigt god vegetarisk mat.

    Vi är i samma sits, letar bra veggomat! :)

    /Elisabet 

  • lepore­llo
    Äldre 13 Jan 14:48
    #9

    Hej
    Det här är nog aldeles för sent men min kompis som faktiskt är michelinkock har startat en vegetarisk catering. Priserna kanske är i överkant men maten är ju ekologisk vegansk och på michelinstjärnnivå ...
    /Johan

  • lepore­llo
    Äldre 13 Jan 14:49
    #10

    Ojdå adressen ja:
    www.akvileja.se

  • Äldre 10 Feb 14:32
    #11

    Hej! Såg denna tråd nu, ser att den har några år på nacken. Men vill iaf hur som helst tipsa om ett fantastiskt alternativ som dels är väldigt gott, men också med stor omtanke för hållbarhet och att vara näringsrik. Kolla in www.gigafood.se. De har allt från företagscatering till bröllopsbufféer. Och allting 100% veganskt. Har testat deras mat många gånger, bl.a. genom beställningar via företaget jag jobbar på (Netlight). Tycker det är så fantastiskt med ett mat-företag som så hårt satsar på hållbarhet i alla led, från råvaror till leverans och paketering.

Svar på tråden Lyxig vegetarisk catering i stockholm