• Saandr­aa
    Äldre 9 Jan 12:41
    7328 visningar
    34 svar
    34
    7328

    November 2012!

    Hejsan!
    Vi gifter oss i november i år. Exakta datumet vet vi inte förren imorgon, då vi får reda på om vi får lokalen som vi har kollat på. Hade varit kul att följa er andra som också gifter sig i november 2012.

  • Svar på tråden November 2012!
  • Saandr­aa
    Äldre 9 Jan 17:15
    #1

    *Puffar*
    Ingen mer än jag på Bröllopstorget som skall gifta sig i november i år? :)

  • aviman
    Äldre 24 Sep 08:52
    #2

    Nu vill jag också puffa novembertråden!
    Jag gifter mig 10 11 12 :) Det var ett himla roligt datum!

    Fler i november? 


  • Travst­rand
    Äldre 24 Sep 10:28
    #3

    Samma här, gifter oss 10 /11/12 med uppsamling kl 13 och giftemål kl 14 :)

  • FruNov­ember
    Äldre 24 Sep 10:34
    #4

    Härligt! På tiden att vi samlar ihop oss nu ju! Vi gifter oss 10-11-12 kl 13:30.. Bara jag som börjar bli ordentligt nervös? :-P

  • BodyMi­ndSoul
    Äldre 24 Sep 10:35
    #5

    Vi gifter oss i Göteborg den 3 November, på söndag är sista dagen för att OSA... Fasen vad folk är sega med sånt ...

  • FruNov­ember
    Äldre 24 Sep 10:38
    #6

    Oh, härligt! jaa.. det går segt med osandet här också.. av 55 personer så har typ 14 svarat.. fast vårat osa går ut 10/10.. Tror folk är sega med att svara helt enkelt..

  • aviman
    Äldre 24 Sep 11:18
    #7

    Vårt osa går också ut 10/10 - men de flesta osade så fort de fick höra att de var bjudna. Det är faktiskt bara 5-6 stycken som inte har osat helt säkert ännu.

    Jag har börjat bli supernervös! Drömmer ganska mycket om bröllopet.. Väntar på klänningen som ska komma inom 2 veckor, slöjan är också skickad (från USA, en säljare på Etsy) men skorna och resten finns här hemma och väntar :)

    Är det någon utöver mig som ska gifta sig borgerligt? Kommer ni dela ut vigselprogram, eller hur tänker ni kring det? Och hur ser era vigslar ut? Långa löftesord? Korta? Texter/Dikter? Solister, musik? Hur långa blir era borgerliga vigslar ungefär?
       Vi håller på med vårt vigselupplägg just nu, och det är ganska svårt att uppskatta tiden tycker jag.. 


  • BodyMi­ndSoul
    Äldre 26 Sep 13:33
    #8
    aviman skrev 2012-09-24 11:18:49 följande:
    Vårt osa går också ut 10/10 - men de flesta osade så fort de fick höra att de var bjudna. Det är faktiskt bara 5-6 stycken som inte har osat helt säkert ännu.

    Jag har börjat bli supernervös! Drömmer ganska mycket om bröllopet.. Väntar på klänningen som ska komma inom 2 veckor, slöjan är också skickad (från USA, en säljare på Etsy) men skorna och resten finns här hemma och väntar :)

    Är det någon utöver mig som ska gifta sig borgerligt? Kommer ni dela ut vigselprogram, eller hur tänker ni kring det? Och hur ser era vigslar ut? Långa löftesord? Korta? Texter/Dikter? Solister, musik? Hur långa blir era borgerliga vigslar ungefär?
    Vi håller på med vårt vigselupplägg just nu, och det är ganska svårt att uppskatta tiden tycker jag..
    Vi gifter oss också borgligt :) Vi kommer ha vigselprogram, tanken är att vi skall ha en ingångslåt sen skall VF hälsa alla välkomna, syrran läser en dikt, det spelas en låt till, långa versionen av borglig vigsel läses, en låt avslutar det hela... vä räknar ca 20 minuter...
  • aviman
    Äldre 30 Sep 16:31
    #9

    Idag hade vi provfotografering och konsultation med vår fotograf. Shit vilket bra intryck hon gjorde! Och vi blandade lite idéer - våra och hennes och det känns som om resultatet på bröllopsdagen kommer bli kanon.

    Åh.. vad kul det det var! 


  • Melton­85
    Äldre 30 Sep 19:05
    #10

    Vi gifter oss den 17 november :) det börjar ju verkligen närma sig men det mesta för oss är klart vilket känns väldigt skönt. Har småpill som bordsplacering (kanske inte så lite pill eftersom vi blir närmre hundra personer), festhäfte, en tavla som ska målas, träna på att dansa :)

Svar på tråden November 2012!