• sollan
    Äldre 3 Jan 22:34
    8453 visningar
    45 svar
    45
    8453

    Vilken månad är den populäraste att gifta sig i?

    Blivande vårbrud
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-03 22:35
    Vilken månad har just ni valt och varför?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken månad är den populäraste att gifta sig i?
  • Äldre 3 Jan 22:35
    #1

    Vi gifte oss i augusti, men skulle jag få göra om det, så hade jag nog valt december eller januari :)

  • Äldre 3 Jan 22:38
    #2

    Vi gifte oss i augusti vilket var helt rätt!

  • Strawb­erry
    Äldre 3 Jan 22:45
    #3

    Jag var inställd på ett höst eller vinterbröllop, men min blivande ville ha vår eller sommar, tyckte han kunde få sin vilja fram. Killens bror är bortrest fram till början av maj och han ska kunna vara med är väldigt viktigt, och jag ville inte gifta mig mitt i sommaren. Allt för varmt väder i kombination med varm brudklänning och kostymer är ingen höjdare. Maj månad blir det!! Men hade det inte varit för killens bror hade vi nog valt april.. :)

  • AndroS­id
    Äldre 3 Jan 22:51
    #4

    Vi gifter oss i juni, för att det blev rätt i tiden Glad

  • sollan
    Äldre 3 Jan 22:54
    #5

    Vi gifter oss i April, min absoluta favoritmånad och blivande hade inga invändningar av valet. Vintern och hösten gillar vi inte och sen valde vi bort sommaren för tänk om det blir varmt.Jobbigt och svettigt med alla de kläderna.

    Just nu hoppas jag att vintern fortsätter hålla sig borta här nere i Skåne så vi får en fin grönskande vår att gifta oss i Flört


    Blivande vårbrud
  • Jalle
    Äldre 3 Jan 22:56
    #6

    Vi gifter oss i början av augusti för att jag har hört någonstans att det är den perioden som det regnar minst. Vi ska vara utomhus så man kan ju försöka bättra på oddsen för fint väder så mycket man bara kan.

  • chrpe
    Äldre 3 Jan 22:56
    #7
    sollan skrev 2012-01-03 22:54:50 följande:
    Vi gifter oss i April, min absoluta favoritmånad och blivande hade inga invändningar av valet. Vintern och hösten gillar vi inte och sen valde vi bort sommaren för tänk om det blir varmt.Jobbigt och svettigt med alla de kläderna.

    Just nu hoppas jag att vintern fortsätter hålla sig borta här nere i Skåne så vi får en fin grönskande vår att gifta oss i Flört
    Blivande vårbrud
    Ja om det inte blir överblommat. =(
  • Mrs S 2012
    Äldre 3 Jan 23:18
    #8

    Att det blir juli är för att det är mest praktiskt! Det är mitt i min semester och vi hinner åka dit vi ska gifta oss och förbereda (vi gifter oss i Skottland) och så har vi även tid att åka på resa efteråt.
    Jag kan inte ta semester när som helst utan måste ta den när det är skollov.

  • Äldre 3 Jan 23:32
    #9

    Alla skriver anledningar så då ska väl jag lägga till det:



    Jag avskyr våren för det är lerigt och blommor slår ut. Plus så kommer allergisäsongen igång. Våren = kallt.


    Vintern- min karl hatar vinter (sommarbröllop var klart från början ;))


    Höst - Det är inte vi.


    Så sommar för vi älskar värme och det är då det är som finast. Regn kan ju komma när som.

  • Äldre 4 Jan 07:38
    #10

    Vi valde september, dels för att vi fyller år i april och maj och ville inte ha det för tätt in på (hade vi inte fyllt år då så hade det blivit maj eller juni då jag älskar den tiden på året).

    Sedan så ville vi  inte gifta oss i juli augusti då det kan bli för varmt då. Och dessutom så friade min älskling i september så då blev det naturliga valet.

Svar på tråden Vilken månad är den populäraste att gifta sig i?