• msafr0­5
    Äldre 1 Jan 20:27
    43735 visningar
    297 svar
    297
    43735

    21 juli 2012, är vi fler??

    Vi är nyfikna på vilka fler som gifter sig den 21 juli. Hur går det med er planering? Vad är klart och vad ska fixas framöver? När skickar ni ut inbjudningarna?

  • Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??
  • max alexis
    Äldre 1 Jan 20:44
    #1

    Jag och min sambo ska också gifta oss den 21 juli 2012. Har ganska snäv budget, men försöker ändå få till det :)


    Vi har bokat festlokal och vigselplats + vigselförättare.


    Köpt ringar.


    Klara med gästlistan, Håller på för fullt med inbjudningskorten, som snart är klara. Dock har vi inte bestämt när de ska skickas än.


    Diskuterat vilken mat vi ska ha, dukning etc. Lånat ihop dukar, vaser, ljusstakar...


    Tittat på klänningar en gång, ingen köpt.


    Har en kompis som ska göra bröllopstårten.

  • Gamila
    Äldre 1 Jan 21:02
    #2

    Vi ska också gifta oss den 21 Juli 2012 :)

    Vi har:
    - Kyrka bokad
    - Festplats klar
    - Klänning köpt
    - Gästlista klar

    Har väl bästämt det mesta redan men det ska bara fixas nu :)

    Inbjudningarna ska vi skicka nu i Januari är det tänkt för att vara ute i god tid för semestrar och sånt.

  • chrpe
    Äldre 1 Jan 22:44
    #3

    Vi gifter oss 21 juli 2012. Vi har bokat festlokal. Kyrka- inkl. präst. Serveringspersonal, dukar och allt till dukning. Städning efter festen. Ska beställa min klänning i veckan (har provat sen i juli). Skickade ut save the date kort i oktober. Inbjudningarna skickas i april. Toastmaster och toastmadame är klart. Boende är klart. Bandet är bokat. Fotograf är bokad + provfotografering gjord. Morgongåva till mannen är klar. Skor till mig och mannen är klart. Ringarna köpta. Vissa saker till festen är inköpta. Börjat kolla på blommor. Ska ha mammas slöja. Känns helt fantastiskt att 2012 är här nu. Mitt år, vårat år, kärlekens år!

  • msafr0­5
    Äldre 2 Jan 13:42
    #4

    Härligt! Javisst är det fantastiskt att 2012 äntligen är här nu :) Ni verkar ha kommit långt allihopa!
    Vi skickar ut inbjudningarna om ett par veckor med tanke på att det är mitt i semestern, ser fram emot reaktionerna från de inbjudna! ;) Hur många gäster bjuder ni?

  • chrpe
    Äldre 3 Jan 18:34
    #5

    Vi bjuder ca 70-80 personer. Sen får man väl se hur många som kommer i slutändan!

  • Godis
    Äldre 3 Jan 19:41
    #6

    Vi gifter oss också den 21:e.
    Än så länge så har vi ordnat:

    *kyrka o präst
    *fotograf
    *gästlista
    *make-up och hår

    Vi ska endast ha de närmsta närvarande. 


  • chrpe
    Äldre 3 Jan 22:53
    #7

    Är det någon av er som gifter sig i Skåne?


    Har förstått att det är fruntimmersveckan vi gifter oss i och att det är en av de blötaste veckorna på sommaren. Hoppas inte på det i år, men men vad gör det. Man kommer nog vara överlycklig oavsett =)

  • Godis
    Äldre 4 Jan 00:43
    #8
    chrpe skrev 2012-01-03 22:53:33 följande:

    Är det någon av er som gifter sig i Skåne?


    Har förstått att det är fruntimmersveckan vi gifter oss i och att det är en av de blötaste veckorna på sommaren. Hoppas inte på det i år, men men vad gör det. Man kommer nog vara överlycklig oavsett =)


    Vi gör. Ute på Österlen.....
  • msafr0­5
    Äldre 4 Jan 11:34
    #9

    Vi gifter oss i Västervik! Får bara hoppas att väderutsagorna inte stämmer i år och att det blir en solig och fin dag.
    Fick mail idag om att våra inbjudningar är på väg hem till oss, sen ska det bara skrivas adresser och skickas iväg, då blir det verkligen på riktigt!

  • Gamila
    Äldre 4 Jan 16:00
    #10

    Vi gifter oss i Smygehamn, Skåne :) Får hoppas på en torr dag för oss alla :)

Svar på tråden 21 juli 2012, är vi fler??