• Äldre 21 Dec 19:20
    219057 visningar
    1419 svar
    1419
    219057

    EBAY tråden!

    Denna tråd är avsedd för de som har erfarenhet av ebay, kan rekommendera säljare, visa bilder på produkter därifrån osv. OCH för de som liksom jag själv inte har en aning om hur det fungerar 

    Själv har jag inte beställt något därifrån än. Men i o m att det mesta verkar vara så billigt lär det nog sluta med att största delen av all dekoration inköps från ebay.

    Välkomna in, ös på med allt möjligt som har med sidan att göra :)

  • Svar på tråden EBAY tråden!
  • annapa­nna88
    Äldre 5 Jan 18:45
    #81
    SusanneJoh skrev 2012-01-04 20:30:15 följande:
    och jag noterade att du skrev "när jag ska sätta in pengar på paypal...", men man sätter väl inte in pengar där?eller det kanske man kan, det vet jag faktiskt inte. på mitt paypal så drar som direkt från mitt konto, så jag behöver inte bry mig hur mycket det kostar (eller jo så klart att jag bryr mig om hur mycket det kostar, men jag hoppas att du fattar vad jag menar).
    Man kan ju göra både och. När man registrerar sig på paypal första gången registreras ju inte kortet direkt, det får man göra själv sen om man vill. Annars sätter man över pengar från sitt bankkonto till paypalkontot, och då kan man bara handla för de pengarna. Så det är ju en smaksak hur man vill göra :)
  • Äldre 5 Jan 19:49
    #82
    drömmer skrev 2012-01-05 18:34:54 följande:

    Nu har jag klickat hem det första från Ebay. Börjar smått med 100st rosa organzapåsar för 34kr inkl frakt . Känns lagom att börja med.

    Hur fungerar det med tull o liknande? Jag har bara en gång på tradera klickat hem från utlandet och det fastnade direkt. Säljaren betalade dock tillbaka tullkostnaderna till mig för att vara snäll, och för att jag inte visste att kläderna skickades från Thailand. Var dotterns näbbklänning...


    från kina är det lite som ett lotteri, i regel åker du inte på tull. Du kan göra det om du köper något dyrare, men måste inte.. du kan be dem skriva gift på paketet o då tror jag att det är lättare att slinka undan tullen (tex om du köper brudklänning) 
    från australien så fastnar det i princip ALLTID i tullen. Iallafall enligt min erfarenhet.
    Usa vet jag inte, köpt mest från asien 
  • drömme­r
    Äldre 5 Jan 20:14
    #83
    majjja skrev 2012-01-05 19:49:11 följande:
    från kina är det lite som ett lotteri, i regel åker du inte på tull. Du kan göra det om du köper något dyrare, men måste inte.. du kan be dem skriva gift på paketet o då tror jag att det är lättare att slinka undan tullen (tex om du köper brudklänning) 
    från australien så fastnar det i princip ALLTID i tullen. Iallafall enligt min erfarenhet.
    Usa vet jag inte, köpt mest från asien 
    Nu köpte jag från England, men har hittat en brudklänning jag bara MÅSTE ha i Kina, så ska tänka på det med gift då. Tack !

    Här är förresten länk och bild till organzapåsarna. Blir perfekt till såpbubblorna jag ska köpa sen!

    http://viewitem.eim.ebay.se/2550100-pcs-Organza-Jewelry-Gift-Pouch-Bags-7x9cm-3X4-Inch-22-colorspink100/150715436201/item?variant0=pink&variant1=100&transId=691644194005

  • Pluppe
    Äldre 5 Jan 22:00
    #84
    sollan skrev 2012-01-04 21:05:12 följande:
    Någon som har erfarenhet utav vad det kan kosta i tull/moms när detta inte ingår i priset?

    Har hittat en klocka som jag skulle vilja köpa till blivande. Den kostar ca 150:- med frakt. Den skickas från HongKong.
    Blivande vårbrud
    Här kan du läsa om hur det fungerar :)

    http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html
  • sollan
    Äldre 5 Jan 22:05
    #85
    Pluppe skrev 2012-01-05 22:00:22 följande:
    Här kan du läsa om hur det fungerar :)

    www.tullverket.se/innehallao/i/internethandel...
    Tack =)   Har hittat en som säljer från England så köper nog därifrån istället.
    Blivande vårbrud
  • Pluppe
    Äldre 5 Jan 22:05
    #86
    Pluppe skrev 2012-01-05 22:00:22 följande:
    Här kan du läsa om hur det fungerar :)

    www.tullverket.se/innehallao/i/internethandel...
    En del företag däremot kan använda sig utav att skriva "GIFT" på paketet (en del kan man även be göra detta) då skriver dem oftast ett annat värde på paketets framsida, Till exempel: Min blivande man skulle köpa en komradio från Kina, han bad dem då skriva GIFT på paketet och även skriva ner värdet på det, inga problem, men sen kanske inte alla är lika sammabetsvänliga.. Här länkar jag till "gåvor":

    http://www.tullverket.se/innehallao/g/gavafranutlandet/gavafranutlandet.4.4ab1598c11632f3ba9280005731.html
  • Äldre 7 Jan 18:44
    #87

    Hej hej... Någon som köpt underkläder (korsett och strumpband samt trosor) från ebay? Eller sånna silikonkuddar och sätts dit på tuttarna?

  • BeMine
    Äldre 8 Jan 10:06
    #88

    Jag har letat ett tag efter en krona. en prinsesskrona att ha som tiara. Jag har letat ebay runt utan vidare bra resultat, (förmodligen dåliga sökord!!!) någon annan som hittat?

  • Tinzi
    Äldre 8 Jan 17:30
    #89
    augusti2012 skrev 2012-01-05 14:07:41 följande:
    snäckan: säljaren kallade sig för partyshowroom_uk
    har sett att det även finns i rosa för dem som har det temat. 
    Har inte fått hem den än. Väntar med spänning. :) 
    Lycka till!

     
    Hur söker man på säljare?
  • AndroS­id
    Äldre 8 Jan 17:57
    #90
    BeMine skrev 2012-01-08 10:06:40 följande:
    Jag har letat ett tag efter en krona. en prinsesskrona att ha som tiara. Jag har letat ebay runt utan vidare bra resultat, (förmodligen dåliga sökord!!!) någon annan som hittat?
    search.eim.ebay.se/Bridal%20Accessories/106127-3/?el=3&es=1

    Om du söker på exempelvis "headpiece" "crown" "tiara" etc i ovanstående kategori skulle jag tippa på att du har chans att hitta något.
Svar på tråden EBAY tråden!